Berta Sándor
Alig 35 millió dollárért kelt el a MySpace
Úgy tűnik, Rupert Murdoch, a News Corp. vezetője is belátta, hogy felesleges harcolnia a közösségi portálért. Ennek tudható be, hogy a médiamogul hatalmas veszteséggel, 35 millió dollárért adta el a MySpace-t.
Az idő múlásával egyre olcsóbban kínálta eladásra az egykor szebb napokat megélt közösségi oldalt a News Corp. Rupert Murdoch elhatározta, hogy mindenképpen megszabadul a cégtől. A 35 millió dolláros ár rendkívül drasztikus értékvesztést jelent, hiszen az üzletember 2005-ben ennek 16-szorosáért, 580 millió dollárért vásárolta a közösségi platformot, aminek a fejlesztésére további dollármilliókat költött. Mindez azonban nem segített, hiszen a MySpace nem tudta megakadályozni a Facebook előretörését és egyre nagyobb veszteségeket termelt.
Az All Things Digital információi szerint a vételár akár 20 és 30 millió dollár is lehetett volna, mely ráadásul még az április végén ismertté vált összeghez képest is jelentős mértékű visszaesést jelent. A The Wall Street Journal akkor ugyanis arról írt, hogy a News Corp. szeretne legalább 100 millió dollárt kapni az egykor szebb napokat megélt közösségi portálért. Mindez azonban úgy tűnik, hogy nem sikerült.
A MySpace-ért két befektető érdeklődött, a Specific Media nevű reklámcég és lehetséges felvásárló volt még a Goldan Gate Capital pénzügyi befektetőcég, melyek közül az előbbi nyert. A társaság szeretné egy olyan zenei platformmá varázsolni a MySpace-t, ahol a zenészek a jelenleginél egyszerűbben mutathatják be a dalaikat és kommunikálhatnak a rajongóikkal. A cégre ettől függetlenül rájár a rúd, a Gawker és a TechCrunch egyaránt arról írt, hogy a MySpace újabb elbocsátási hullám előtt áll, és a jelenlegi 400 dolgozóból az első szakaszban 150-et küldhetnek el, majd további 150-et a következő néhány hétben rúghatnak ki.
Az elmúlt másfél évben számos terv született a MySpace megmentésére. Tavaly nyáron újrapozicionálta magát a honlap, majd 2010 őszén meg is újult, de mindez nem volt elég. Már januárban arról írtunk, hogy a MySpace a túléléséért küzd és a News Corp. már akkor vizsgálta a platform eladását. A helyzet azóta csak tovább romlott, március végén kiderült, hogy mindössze egy hónap alatt tízmillió felhasználót veszített az oldal.
A médiamogul pénze 80%-át elbukta |
Az All Things Digital információi szerint a vételár akár 20 és 30 millió dollár is lehetett volna, mely ráadásul még az április végén ismertté vált összeghez képest is jelentős mértékű visszaesést jelent. A The Wall Street Journal akkor ugyanis arról írt, hogy a News Corp. szeretne legalább 100 millió dollárt kapni az egykor szebb napokat megélt közösségi portálért. Mindez azonban úgy tűnik, hogy nem sikerült.
A MySpace-ért két befektető érdeklődött, a Specific Media nevű reklámcég és lehetséges felvásárló volt még a Goldan Gate Capital pénzügyi befektetőcég, melyek közül az előbbi nyert. A társaság szeretné egy olyan zenei platformmá varázsolni a MySpace-t, ahol a zenészek a jelenleginél egyszerűbben mutathatják be a dalaikat és kommunikálhatnak a rajongóikkal. A cégre ettől függetlenül rájár a rúd, a Gawker és a TechCrunch egyaránt arról írt, hogy a MySpace újabb elbocsátási hullám előtt áll, és a jelenlegi 400 dolgozóból az első szakaszban 150-et küldhetnek el, majd további 150-et a következő néhány hétben rúghatnak ki.
Az elmúlt másfél évben számos terv született a MySpace megmentésére. Tavaly nyáron újrapozicionálta magát a honlap, majd 2010 őszén meg is újult, de mindez nem volt elég. Már januárban arról írtunk, hogy a MySpace a túléléséért küzd és a News Corp. már akkor vizsgálta a platform eladását. A helyzet azóta csak tovább romlott, március végén kiderült, hogy mindössze egy hónap alatt tízmillió felhasználót veszített az oldal.