Berta Sándor
Megújul a MySpace
A MySpace egykor a világ legnagyobb közösségi portálja volt és 260 millió regisztrált taggal büszkélkedhetett, azonban a dicsőséges idők elmúltak. De a cég nem adta fel és szeretne a Facebook nyomdokaiba lépni.
A közösségi oldal legnagyobb problémája az volt, hogy megjelent a Facebook a piacon és a különböző innovációkat nem csak gyorsabban valósította meg, hanem ráadásul felhasználóbarát módon is. A következmények: felhasználók milliói fordítottak hátat a platformnak, ami egyre több veszteséget termelt. Tavaly júniusban alig 35 millió dollárért kelt el a MySpace, aminek az eladásán Rupert Murdoch, a News Corporation tulajdonosa hivatalosan 254 millió dollárt bukott. Az új tulajdonosok, a Chris és Tim Vanderhook vezette Specific Media és Justin Timberlake szeretnék újra felvirágoztatni az egykor szebb napokat megélt szolgáltatást.
A megújuló MySpace egy olyan platform lesz, ami a dizájnt tekintve megfelel a kor követelményeinek és egyaránt felfedezhetők benne a Tumblr, a Pinterest, valamint a Google Plus alkalmazások elemei. Az új MySpace - amelyre már bárki előzetesen regisztrálhatja magát - a zenészekre, a fényképészekre, a filmesekre, a tervezőkre és más művészekre összpontosít. Természetesen új a logó is.
A The Verge és a The Next Web összességében pozitívan fogadta a módosításokat, míg a TechCrunch közel sem volt elragadtatva az átalakuló közösségi portáltól.
Bármennyire is esélytelennek tűnik a Facebook mellett a MySpace, azt azért nem szabad elfelejteni, hogy még mindig az ő tulajdonában van a legnagyobb zenei katalógus, ami 42 millió dalt tartalmaz. A Spotify vagy az Rdio kevesebb, mint 20 millió zeneszámos katalógussal rendelkezik. Sok zenész nosztalgiával gondol vissza a platformra, így az komoly esélyekkel indul. Nem mellesleg a MySpace esetében egy dolgot fontos kiemelni: nincs veszítenivalója.
A közösségi oldal legnagyobb problémája az volt, hogy megjelent a Facebook a piacon és a különböző innovációkat nem csak gyorsabban valósította meg, hanem ráadásul felhasználóbarát módon is. A következmények: felhasználók milliói fordítottak hátat a platformnak, ami egyre több veszteséget termelt. Tavaly júniusban alig 35 millió dollárért kelt el a MySpace, aminek az eladásán Rupert Murdoch, a News Corporation tulajdonosa hivatalosan 254 millió dollárt bukott. Az új tulajdonosok, a Chris és Tim Vanderhook vezette Specific Media és Justin Timberlake szeretnék újra felvirágoztatni az egykor szebb napokat megélt szolgáltatást.
A megújuló MySpace egy olyan platform lesz, ami a dizájnt tekintve megfelel a kor követelményeinek és egyaránt felfedezhetők benne a Tumblr, a Pinterest, valamint a Google Plus alkalmazások elemei. Az új MySpace - amelyre már bárki előzetesen regisztrálhatja magát - a zenészekre, a fényképészekre, a filmesekre, a tervezőkre és más művészekre összpontosít. Természetesen új a logó is.
A The Verge és a The Next Web összességében pozitívan fogadta a módosításokat, míg a TechCrunch közel sem volt elragadtatva az átalakuló közösségi portáltól.
Bármennyire is esélytelennek tűnik a Facebook mellett a MySpace, azt azért nem szabad elfelejteni, hogy még mindig az ő tulajdonában van a legnagyobb zenei katalógus, ami 42 millió dalt tartalmaz. A Spotify vagy az Rdio kevesebb, mint 20 millió zeneszámos katalógussal rendelkezik. Sok zenész nosztalgiával gondol vissza a platformra, így az komoly esélyekkel indul. Nem mellesleg a MySpace esetében egy dolgot fontos kiemelni: nincs veszítenivalója.