Berta Sándor

Megújul a MySpace

A MySpace egykor a világ legnagyobb közösségi portálja volt és 260 millió regisztrált taggal büszkélkedhetett, azonban a dicsőséges idők elmúltak. De a cég nem adta fel és szeretne a Facebook nyomdokaiba lépni.

A közösségi oldal legnagyobb problémája az volt, hogy megjelent a Facebook a piacon és a különböző innovációkat nem csak gyorsabban valósította meg, hanem ráadásul felhasználóbarát módon is. A következmények: felhasználók milliói fordítottak hátat a platformnak, ami egyre több veszteséget termelt. Tavaly júniusban alig 35 millió dollárért kelt el a MySpace, aminek az eladásán Rupert Murdoch, a News Corporation tulajdonosa hivatalosan 254 millió dollárt bukott. Az új tulajdonosok, a Chris és Tim Vanderhook vezette Specific Media és Justin Timberlake szeretnék újra felvirágoztatni az egykor szebb napokat megélt szolgáltatást.

A megújuló MySpace egy olyan platform lesz, ami a dizájnt tekintve megfelel a kor követelményeinek és egyaránt felfedezhetők benne a Tumblr, a Pinterest, valamint a Google Plus alkalmazások elemei. Az új MySpace - amelyre már bárki előzetesen regisztrálhatja magát - a zenészekre, a fényképészekre, a filmesekre, a tervezőkre és más művészekre összpontosít. Természetesen új a logó is.


A The Verge és a The Next Web összességében pozitívan fogadta a módosításokat, míg a TechCrunch közel sem volt elragadtatva az átalakuló közösségi portáltól.

Bármennyire is esélytelennek tűnik a Facebook mellett a MySpace, azt azért nem szabad elfelejteni, hogy még mindig az ő tulajdonában van a legnagyobb zenei katalógus, ami 42 millió dalt tartalmaz. A Spotify vagy az Rdio kevesebb, mint 20 millió zeneszámos katalógussal rendelkezik. Sok zenész nosztalgiával gondol vissza a platformra, így az komoly esélyekkel indul. Nem mellesleg a MySpace esetében egy dolgot fontos kiemelni: nincs veszítenivalója.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • hurkaur #8
    Ez inkabb vimeonak betudhato hiba, mint az sg szerkesztoinek. :)
  • HumaMage #7
    Soha nem lesz más, csak Like gomb, mert bár igazad van, mindenki szereti kinyilvánitani hogy mi nem tetszik neki, kapni senki sem szereti a sok hate-et meg unlike-ot. Egy ilyen oldal célja az ember pozitiv feedback-et kapjon. Ha mindég pozitiv feedbacket kapsz akkor szeretsz oda menni. Addiktiv :-)
  • fapapi #6
    Ki volt az az idióta aki automata indításra tette a videót?
    Remélem nem jutsz el a wc-ig a reggeli kávéd után!

  • AxxE #5
    Az milyen beteg ötlet, hogy a beágyazott videó automatikusan indul??? Persze, hogy be volt nyomva a hangfalam, nem kis hangerővel.
    Ilyet nem illik tisztelt szerkesztő...
  • Doktor Kotász #4
    A facebook azért terjedt el, mert beleintegrálták a mobiltelefonokba a klienseket, hogy egy gombnyomásra megy a facebook.

    Tök felesleges időtöltés mindegyik.

    Ha újítani akar valaki akkor egy ötlet.

    A like gomb mellett legyen egy hate vagy unlike is, mert az emberek sokkal inkább nyilvánítják ki, hogy mit utálnak, mi nem tetszik nekik, mint hogy mit szeretnek.
  • hurkaur #3
    Hogy aztan azt utald, mert tul mainstream?
  • bino512 #2
    kell a verseny
  • FL Zoli #1
    Hajrá! mindegy mi de valami váltsa le a facebookot