Napi Online
GPS-alapú lesz a BKV utastájékoztatása
Rövidesen − a HÉV kivételével − minden földfelszínen közlekedő BKV-járat gps-szel felszerelt fedélzeti berendezést kap.
Ez folyamatosan beküldi a jármű aktuális földrajzi pozícióját az ugyancsak újonnan kialakítandó forgalomirányító központba − tudtuk meg a BKV-tól. A forgalomirányító központ munkatársai a járművek valós helyzete és a menetrendi előírások közötti esetleges eltérések, valamint a járművezetőktől és a mobil forgalomirányító munkatársaktól kapott közlekedési információk alapján irányítják majd a járművek forgalmát, ami azok optimálisabb kihasználását, így gazdaságosabb közlekedését eredményezi.
Ezzel együtt lehetővé válik az utasok pontosabb informálása (például az egyes járatok várható érkezésének időpontjáról) is, ezeket a forgalmas közlekedési csomópontokon elhelyezett információs táblák mutatják majd. A fejlesztés alatt álló rendszer működéséhez feltétlenül szükséges, hogy a forgalomban részt vevő járművek és a forgalomirányító központ között mobil adatátviteli kapcsolat épüljön ki, ami szükségessé teszi egy mobiltelefon-társaság szolgáltatásának igénybevételét.
Ezért a BKV mobil távközlési szolgáltatás biztosítására közbeszerzési pályázatot írt ki legalább 2500, havi 40 GByte adatforgalmat biztosító előfizetés beszerzésére. Ezúttal tehát nem egy új vagy éppen egy régi BKV-s kör jutna mobiltelefon-szolgáltatáshoz: ezek a sim-kártyák járművekbe és megállókba kerülnek, nem telefonokba. A részvételi szakasz eredményhirdetése május 27-én lesz, a bírálat során a legalacsonyabb összeg alapján döntenek majd. Azt viszont nem tudni, hogy a BKV mennyit szán erre, és hogy mi lesz ennek a forrása. A közlekedési társaság kérdésünkre azt mondta, hogy a cég uniós támogatással fejleszti forgalomirányítási és ahhoz kapcsolódóan utastájékoztatási rendszerét. A felhívásból az is kiderül, hogy az ajánlatkérő az ellenszolgáltatás halasztott fizetésében kíván megállapodni.
Ez folyamatosan beküldi a jármű aktuális földrajzi pozícióját az ugyancsak újonnan kialakítandó forgalomirányító központba − tudtuk meg a BKV-tól. A forgalomirányító központ munkatársai a járművek valós helyzete és a menetrendi előírások közötti esetleges eltérések, valamint a járművezetőktől és a mobil forgalomirányító munkatársaktól kapott közlekedési információk alapján irányítják majd a járművek forgalmát, ami azok optimálisabb kihasználását, így gazdaságosabb közlekedését eredményezi.
Ezzel együtt lehetővé válik az utasok pontosabb informálása (például az egyes járatok várható érkezésének időpontjáról) is, ezeket a forgalmas közlekedési csomópontokon elhelyezett információs táblák mutatják majd. A fejlesztés alatt álló rendszer működéséhez feltétlenül szükséges, hogy a forgalomban részt vevő járművek és a forgalomirányító központ között mobil adatátviteli kapcsolat épüljön ki, ami szükségessé teszi egy mobiltelefon-társaság szolgáltatásának igénybevételét.
Ezért a BKV mobil távközlési szolgáltatás biztosítására közbeszerzési pályázatot írt ki legalább 2500, havi 40 GByte adatforgalmat biztosító előfizetés beszerzésére. Ezúttal tehát nem egy új vagy éppen egy régi BKV-s kör jutna mobiltelefon-szolgáltatáshoz: ezek a sim-kártyák járművekbe és megállókba kerülnek, nem telefonokba. A részvételi szakasz eredményhirdetése május 27-én lesz, a bírálat során a legalacsonyabb összeg alapján döntenek majd. Azt viszont nem tudni, hogy a BKV mennyit szán erre, és hogy mi lesz ennek a forrása. A közlekedési társaság kérdésünkre azt mondta, hogy a cég uniós támogatással fejleszti forgalomirányítási és ahhoz kapcsolódóan utastájékoztatási rendszerét. A felhívásból az is kiderül, hogy az ajánlatkérő az ellenszolgáltatás halasztott fizetésében kíván megállapodni.