Berta Sándor

Az online reklámbevételekben bízik a Yahoo

Carol Bartz már 2009 óta vezeti az internetes céget, de úgy véli, hogy elődei hibás döntései miatt a társaság csak 2012-től kerülhet rá újra a helyes útra. Ebben a folyamatban döntő szerep jut majd az online hirdetési bevételeknek.

"Több száz betöltetlen állásunk van jelenleg, ezek közül sok Indiában és az Egyesült Államokban található. Cégünk főként szoftverfejlesztőket vagy mobilinternet-szakértőket keres. Már közel 30 éve dolgozom a Szilícium-völgyben és a tehetségekért azóta folyik a harc, ez a küzdelem pedig napjainkban csak erősödik. A tehetségek pontosan tudják, hogy hol, mennyit érnek, de nem mindenki szeretne a Google vagy az Intel dolgozója lenni. A Yahoo a megkeresett cégek listáján az elsők között van."

"Úgy gondolom, hogy a nőknek is lehetőségeket kellene kapniuk. Ehhez nem kell női kvóta, csupán annyi szükséges, hogy elismerjék a képességeiket. A nők képviselik a társadalom felét, képesek vagyunk lépést tartani a férfiakkal és ugyanolyan okosak vagyunk. Azért van olyan kevés nő vezető pozícióban, mert akik ebben a kérdésben döntenek, azok általában férfiak. Gyakran azt gondolom, hogy a lányoknak nem tanítják meg megfelelően az alapvető matematikai és informatikai tudást. Engem például a szüleim támogattak, bátorítottak azért, hogy mindenben jó legyek" - közölte elöljáróban Carol Bartz.

A vezető elmondta, hogy a kínai Alibaba cégben és a Softbank telefontársasággal közösen működtetett japán leányvállalatukban szerzett részesedéseikből fantasztikus mértékben profitálnak, így a cél most az, hogy maga a Yahoo is erősödjön, növekedjen. Ehhez a legjobb úton járnak, megduplázták a nyereségüket és a költségeiket dollármilliárdokkal csökkentették. Bartz kiemelte: Steve Jobsnak hét évébe került, mire sikeressé tette az Apple-t, ő azonban szeretné ugyanezt 4 esztendő alatt elérni a saját cégénél. Mindez azt jelenti, hogy a Yahoo 2012-re térhet rá a helyes útra. A változásban komoly szerep juthat az internetes reklámbevételeknek. Az online marketingkampányokkal kapcsolatos forgalmuk közel 20 százalékkal nőtt. Amennyiben ez a tendencia folytatódik és a Microsofttal közös keresőüzletük beindul, akkor a Yahoo újra növekedni fog.

"A Microsofttal való együttműködésünknek köszönhetően rengeteg pénzt takarítottunk meg. Korábban mind a két cégnek saját számítógép-központjai voltak, amelyek kizárólag az online keresésekért feleltek. Most azonban nekünk már nincs szükségünk ilyen létesítményre, ráadásul a hirdetőknek is elég csak egyszer megrendelniük egy reklámot. Úgy is mondhatnám, hogy közösen gyorsabban futunk, mint egyedül."

"A célunk az, hogy a Yahoo a minőségi tartalmak digitális médiaháza legyen. Az internet csupán egy technológia, az embereket azonban az ott fellelhető tartalmak érdeklik: a hírek, a barátaikkal kapcsolatos újdonságok és a filmek. Mindig a tartalmakról van szó és mi ezeket biztosítjuk. A Facebook a világháló szociális oldala, míg a Google a keresési platform. A Yahoo pedig a tartalomszolgáltató. Az AOL-t ugyanakkor hanyagolhatjuk."

"Az Egyesült Államokban minden korosztálynál képviseltetjük magunkat és 630 millió felhasználónk van. Ez több, mint ahányan a Facebookra regisztráltak. Az, hogy ki a trendi és ki nem, napjainkban semmilyen szerepet sem játszik. A Yahoo 2014-ben még független lesz és nagyon sikeres, higgyenek nekem. Az már egy másik kérdés, hogy vajon akkor is én vezetem majd a céget vagy sem" - hangsúlyozta az IT-szektor egyik legkeményebb és legszókimondóbb menedzsere. A Yahoo egyébként az elmúlt másfél esztendőben rendkívül sok partnercégre tett szert és ezzel jelezte: közel sem szabad leírni. A vállalat szövetséget kötött a Microsofttal, együttműködési megállapodást írt alá a Twitterrel, majd szövetkezett a Facebookkal.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!