Berta Sándor
Harcot hirdet a Facebook ellen a Yahoo
Nevezték már internetnagyinak is, de a valóságban az IT-szektor egyik legkeményebb és legszókimondóbb menedzsere. A mellébeszélés soha sem jellemezte a Yahoo jelenlegi vezetőjét. Carol Bartz ezúttal sem hazudtolta meg magát.
"Az első évem elég mozgalmasra sikeredett a Yahoo élén, ugyanis három alapvető problémát kellett megoldanunk. Mindenekelőtt új menedzsmentet kellett találnunk, valamint eldöntésre várt az a kérdés azt is, hogy létrejöjjön-e a Microsofttal való együttműködésünk. Emellett át kellett szerveznünk a vállalat struktúráját. Mindegyik folyamat sokkal tovább tartott az általam tervezettnél. Ennek következményeként sokkal nehezebb volt új projektekkel foglalkoznunk és előre tekintenünk. A Yahoo igazából még mindig nem heverte ki a 2008-as eseményeket, amikor majdnem átvette a Microsoft. A meghiúsuló üzlet ellenére még sok területen piacvezetők vagyunk, elég csak a hírekre, a sport és a szórakoztató tartalmakra gondolni. Két kivételtől eltekintve teljesen új a cég menedzsmentje és sikerült megszereznünk Blake Irvinget, a Windows Live Services fejlesztőcsapatától" - jelentette ki Carol Bartz.
A szakember a fiatalokat megszégyenítő módon tele van ambíciókkal és ötletekkel. Szerinte nem csak nekik lehetnek jó elképzeléseik és a web nem csak a 20 éveseké. Nyitott, de végtelenül kemény üzletember, aki az évtizedek alatt vívta ki a szakma elismerését. "Ellenzem a tipikus amerikai éves munkatárs-értékeléseket, mivel úgy gondolom, mindenről nyíltan kell beszélni és azonnal. Ha belenéznének az elektronikus postafiókomba számos levelet találnának a munkatársaimról" - közölte a Yahoo első embere, aki ezután a közeljövő várható eseményeit vette górcső alá.
"Az idei év végén a felhasználók több időt fognak eltölteni a Facebookon, mint a Yahoo vagy a Google oldalain. De nem ez a probléma. Mi azt szeretnénk, ha a közösségi média mindenkié lenne. Fontos számunkra, hogy ne birtokolja senki egyedül ezt az ágazatot. A Foursquare megvásárlásával kapcsolatos pletykákra csak azt válaszolhatom, hogy mindig is azt hangsúlyoztuk: meg fogjuk szerezni azokat a szolgáltatásokat, amik illenek hozzánk. De mindig minden attól függ, hogy illik-e hozzánk és hogy mennyibe kerül."
"A Microsofttal és a Google-lal ellentétben a hardverek területére viszont egészen biztosan nem fogunk bemerészkedni. Úgy hiszem, csak az a fontos, ami a hardvereken fut. Éppen ezért vannak alkalmazásaink az Androidhoz is. A hardverpiacon való megjelenésünk egy fatális tévedés lenne. Nem örülünk a Google sikereinek, de igyekszünk megtalálni a magunk szövetségeseit, például a Samsungot. A dél-koreai óriáscéggel egy minden részletre kiterjedő együttműködésre törekszünk és a tervünk az, hogy a szolgáltatásaink más okostelefonokon is elérhetőek legyenek" - hangsúlyozta a vezető.
Carol Bartz ezután annak a véleményének adott hangot, hogy nem jó, ha egy cég egy platformhoz kötődik. Nem elég például, ha egy vállalat csak az iPaden van jelen és ezt pontosan tudják már a kiadók is. Ráadásul fennáll a veszélye a nyílt webet támogatók és a zárt, ellenőrzött alkalmazások mellett érvelők közötti háború kitörésének. A Yahoo első embere közel sem biztos abban, hogy ez valóban bekövetkezik. Az ok egyszerű: ugyan az Apple App Storeban jelenleg több mint 180 000 program található és ezeket a felhasználó jónak találják, de egyáltalán nem biztos, hogy néhány hónap múlva is ez lesz a véleményük ezekről a szoftverekről. Az alkalmazások többsége szerinte hamarosan eltűnik a digitális süllyesztőben.
"Továbbra is a honlapokra összpontosítunk, mivel ott zajlik a legtöbb üzlet. Az alkalmazások a portálok kombinációi. Azért vannak, hogy az oldalak tartalma a kis kijelzőkön is megjelenhessen. Kiegészítések. A laptopok és az asztali PC-k nem fognak egyetlen éjszaka alatt eltűnni" - szögezte le végül Carol Bartz.
"Az első évem elég mozgalmasra sikeredett a Yahoo élén, ugyanis három alapvető problémát kellett megoldanunk. Mindenekelőtt új menedzsmentet kellett találnunk, valamint eldöntésre várt az a kérdés azt is, hogy létrejöjjön-e a Microsofttal való együttműködésünk. Emellett át kellett szerveznünk a vállalat struktúráját. Mindegyik folyamat sokkal tovább tartott az általam tervezettnél. Ennek következményeként sokkal nehezebb volt új projektekkel foglalkoznunk és előre tekintenünk. A Yahoo igazából még mindig nem heverte ki a 2008-as eseményeket, amikor majdnem átvette a Microsoft. A meghiúsuló üzlet ellenére még sok területen piacvezetők vagyunk, elég csak a hírekre, a sport és a szórakoztató tartalmakra gondolni. Két kivételtől eltekintve teljesen új a cég menedzsmentje és sikerült megszereznünk Blake Irvinget, a Windows Live Services fejlesztőcsapatától" - jelentette ki Carol Bartz.
A szakember a fiatalokat megszégyenítő módon tele van ambíciókkal és ötletekkel. Szerinte nem csak nekik lehetnek jó elképzeléseik és a web nem csak a 20 éveseké. Nyitott, de végtelenül kemény üzletember, aki az évtizedek alatt vívta ki a szakma elismerését. "Ellenzem a tipikus amerikai éves munkatárs-értékeléseket, mivel úgy gondolom, mindenről nyíltan kell beszélni és azonnal. Ha belenéznének az elektronikus postafiókomba számos levelet találnának a munkatársaimról" - közölte a Yahoo első embere, aki ezután a közeljövő várható eseményeit vette górcső alá.
"Az idei év végén a felhasználók több időt fognak eltölteni a Facebookon, mint a Yahoo vagy a Google oldalain. De nem ez a probléma. Mi azt szeretnénk, ha a közösségi média mindenkié lenne. Fontos számunkra, hogy ne birtokolja senki egyedül ezt az ágazatot. A Foursquare megvásárlásával kapcsolatos pletykákra csak azt válaszolhatom, hogy mindig is azt hangsúlyoztuk: meg fogjuk szerezni azokat a szolgáltatásokat, amik illenek hozzánk. De mindig minden attól függ, hogy illik-e hozzánk és hogy mennyibe kerül."
"A Microsofttal és a Google-lal ellentétben a hardverek területére viszont egészen biztosan nem fogunk bemerészkedni. Úgy hiszem, csak az a fontos, ami a hardvereken fut. Éppen ezért vannak alkalmazásaink az Androidhoz is. A hardverpiacon való megjelenésünk egy fatális tévedés lenne. Nem örülünk a Google sikereinek, de igyekszünk megtalálni a magunk szövetségeseit, például a Samsungot. A dél-koreai óriáscéggel egy minden részletre kiterjedő együttműködésre törekszünk és a tervünk az, hogy a szolgáltatásaink más okostelefonokon is elérhetőek legyenek" - hangsúlyozta a vezető.
Carol Bartz ezután annak a véleményének adott hangot, hogy nem jó, ha egy cég egy platformhoz kötődik. Nem elég például, ha egy vállalat csak az iPaden van jelen és ezt pontosan tudják már a kiadók is. Ráadásul fennáll a veszélye a nyílt webet támogatók és a zárt, ellenőrzött alkalmazások mellett érvelők közötti háború kitörésének. A Yahoo első embere közel sem biztos abban, hogy ez valóban bekövetkezik. Az ok egyszerű: ugyan az Apple App Storeban jelenleg több mint 180 000 program található és ezeket a felhasználó jónak találják, de egyáltalán nem biztos, hogy néhány hónap múlva is ez lesz a véleményük ezekről a szoftverekről. Az alkalmazások többsége szerinte hamarosan eltűnik a digitális süllyesztőben.
"Továbbra is a honlapokra összpontosítunk, mivel ott zajlik a legtöbb üzlet. Az alkalmazások a portálok kombinációi. Azért vannak, hogy az oldalak tartalma a kis kijelzőkön is megjelenhessen. Kiegészítések. A laptopok és az asztali PC-k nem fognak egyetlen éjszaka alatt eltűnni" - szögezte le végül Carol Bartz.