Berta Sándor
Ideálisak az e-könyvolvasók a közepesen hosszú szövegekhez
Egyre több kiadó fedezi fel, hogy a könyvekhez túl rövid, a magazinokhoz viszont túl hosszú szövegek is érdekesek lehetnek az e-olvasókkal vagy okostelefonokkal rendelkező felhasználók számára.
Ezen kiadók egyike a The Atavist, amely elhatározta, hogy az elektronikus olvasók ezen anyagokat is népszerűvé teszik. "A szövegek a legtöbb magazinban egyre rövidebbek. A hordozható eszközökön azonban nem kellene magunkat ehhez a korlátozáshoz tartanunk magunkat" - nyilatkozta Evan Ratliff, a The Atavist egyik alapítója. A szakember hozzátette, hogy az olvasók koncentrálóképessége egyáltalán nem romlott, csupán az számít, hogy milyen platformon válnak elérhetővé a különböző tartalmak.
Az okostelefonokban és az elektronikus könyvolvasókban rejlő lehetőségeket még korántsem aknázták ki teljes mértékben. A sikerrecept azonban semmiképpen sem az, hogy egy az egyben elkészítik egy hagyományos könyv digitális másolatát. A The Atavist például kihasználja az e-olvasók nyújtotta néhány kiegészítő lehetőséget. Ezek egyike lehet az interaktív idővonalak alkalmazása, amelyek abban segíthetnek, hogy az emberek megfelelő módon tájékozódni tudjanak a szövegekben vagy lehetővé teszik a szereplőkről szóló rövid önéletrajzok megnyitását.
Ratliff közölte, hogy ugyan a kiadó csak néhány hete kínál ilyen kiegészítő lehetőségeket és egyelőre nincsenek konkrét eladási számaik, de az már most látszik, hogy a felhasználók a vártnál sokkal jobban érdeklődnek e megoldások iránt. De más vállalatok is felfedezték az új szövegtípusokban rejlő lehetőségeket. Az Amazon például olyan esszéket és rövid történeteket kínál a Kindle készülékéhez, amelyek ára 1 és 5 dollár között van. Russell Graninetti, az Amazon Kindle-tartalmakért felelős alelnöke szerint ez a kísérlet arra irányul, hogy a könyvek és a magazinok közötti "senkiföldjét" digitális tartalmakkal lássák el.
Ezen kiadók egyike a The Atavist, amely elhatározta, hogy az elektronikus olvasók ezen anyagokat is népszerűvé teszik. "A szövegek a legtöbb magazinban egyre rövidebbek. A hordozható eszközökön azonban nem kellene magunkat ehhez a korlátozáshoz tartanunk magunkat" - nyilatkozta Evan Ratliff, a The Atavist egyik alapítója. A szakember hozzátette, hogy az olvasók koncentrálóképessége egyáltalán nem romlott, csupán az számít, hogy milyen platformon válnak elérhetővé a különböző tartalmak.
Az okostelefonokban és az elektronikus könyvolvasókban rejlő lehetőségeket még korántsem aknázták ki teljes mértékben. A sikerrecept azonban semmiképpen sem az, hogy egy az egyben elkészítik egy hagyományos könyv digitális másolatát. A The Atavist például kihasználja az e-olvasók nyújtotta néhány kiegészítő lehetőséget. Ezek egyike lehet az interaktív idővonalak alkalmazása, amelyek abban segíthetnek, hogy az emberek megfelelő módon tájékozódni tudjanak a szövegekben vagy lehetővé teszik a szereplőkről szóló rövid önéletrajzok megnyitását.
Ratliff közölte, hogy ugyan a kiadó csak néhány hete kínál ilyen kiegészítő lehetőségeket és egyelőre nincsenek konkrét eladási számaik, de az már most látszik, hogy a felhasználók a vártnál sokkal jobban érdeklődnek e megoldások iránt. De más vállalatok is felfedezték az új szövegtípusokban rejlő lehetőségeket. Az Amazon például olyan esszéket és rövid történeteket kínál a Kindle készülékéhez, amelyek ára 1 és 5 dollár között van. Russell Graninetti, az Amazon Kindle-tartalmakért felelős alelnöke szerint ez a kísérlet arra irányul, hogy a könyvek és a magazinok közötti "senkiföldjét" digitális tartalmakkal lássák el.