Berta Sándor

A hollywoodi filmstúdiók is támogatják az UltraVioletet

A CES kiállításon hivatalosan is biztosították támogatásukról a DECE kezdeményezés által életre hívott UltraViolet nevű új másolásvédelmi szabványt.

A rendezvényen bejelentették, hogy az UltraViolettel kompatibilis első online filmajánlatok már az idén megjelenhetnek a piacon. Az új DRM-megoldás más másolásvédelmekkel is együtt fog működni és a legnagyobb előnye, hogy a fogyasztóknak örökös hozzáférést biztosít majd az általuk megvásárolt alkotásokhoz. Mindez összhangban van a Sony Pictures műszaki vezetője, Mitch Singer által 2008-ban életre hívott Digital Entertainment Content Ecosystem (DECE) szellemiségével.

Az UltraVioletet hivatalosan a CES-en mutatták be. Az első kompatibilis internetes filmajánlatok először az Egyesült Államokban, majd Kanadában és Nagy-Britanniában lesznek elérhetők. Az új szolgáltatások használatához a felhasználóknak csupán egy ingyenes UltraViolet-hozzáférést kell kiváltaniuk. Egy-egy ilyen hozzáférést legfeljebb hat családtag használhat és mindegyik elérést maximum 12 készüléken lehet regisztrálni. Az új konstrukció lehetővé teszi, hogy a hat személy a regisztrált eszközök között zökkenőmentesen megoszthassa a licencelt tartalmakat, valamint lemásolhassa azokat. Emellett lehetőség lesz arra is, hogy mindenki a neki szimpatikus felbontású filmváltozatot töltse le a világhálóról.


A Lionsgate, a Paramount Pictures, a Sony Pictures, a Twentieth Century Fox, a Universal Pictures és a Warner Bros. a CES-en jelentette be, hogy mind online, mind adathordozókon elérhetővé fogják tenni az UltraViolet-kompatibilis alkotásaikat. Ezek a termékek az új másolásvédelmi szabványt jelölő logóról lesznek felismerhetők.

A kezdeményezést ugyanakkor nem támogatja sem az Apple, sem a Disney. Mindkét cég saját digitális másolásvédelemmel akar megjelenni a piacon. Ennek ellenére Mitch Singer közölte, hogy az iPad és az iPhone készülékekhez elérhető lesz egy a Netflix által kifejlesztett UltraViolet-támogatással rendelkező alkalmazás, amely viszont nem lesz kompatibilis az iTunes rendszerével.

Az UltraVioletet a hat nagy hollywoodi filmstúdió mellett támogatja az Adobe, az Alcatel-Lucent, a Best Buy, a Cinemanow, a Cineplex, a Cisco, a Comcast, a Dell, a DivX, a Hewlett-Packard, a Huawei, az IBM, az Intel, az LG Electronics, a Microsoft, a Motorola, az NBC Universal, a Netflix, a Nokia, a Panasonic, a Philips, a RIAA, a Samsung Electronics, a Sky, a Sony, a Tesco Entertainment, a Toshiba és a VeriSign.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • B0nFire #11
    Ne is mondd azt a kovászos uborkát! Az idén nyáron egy szem nem termett, csak pár darab, ujjnyi méretűek. B*ott jó nyár volt!
  • pasi29uk #10
    Én pedig performance művész vagyok. Kubában népszerűsíteném művészetemen keresztül Magyarországot. Nemzeti színű napernyő alatt betyárosan jól érezném magam. A tettek mezején megtanítanám őket kovászos uborkát gyártani
  • dzsagon #9
    Nem értem, miért támogatják azt a szar filmet.
  • B0nFire #8
    Anno bevásároltam párszáz forintos DVD-ből, meg a kölcsönzőből is jutányos áron hozzá lehetett jutni a már éppen kiszanálás előtt álló filmekhez. De engem mindig is idegesített, hogy az FBI warning szöveget 8-10 nyelven el kell olvasnom, ami idő egyébként nem is elég az elolvasásra, majd a film magyar DVD kiadójának a 15-20 másodperces animált logója; eztán jön az anti-warez reklám, amit nem lehet skippelni; majd jön a félperces animált menü, és mikor elindítjuk végre a filmet, akkor még jön ugye a THX vagy Dolby logó (animálva persze) és a filmstúdió(k) logója, attól függően, hány készítette.

    És ha a film semmitmondó stáblistával kezdődik, az ember áttekeri, ha már egyszer látta. Nem volna vele bajom, ha ezt az összes hülyeséget skippelni lehetne, de nem lehet. Pedig szeretem, amikor normális, a többitől elkülöníthető és felismerhető borítóban/tokban van a lemez, ami szintén igényesen meg van festve, nem filctollal ráfirkálva (jobb esetben) a film címe, de az üres tokra már nincs... Így vagy tok nélkül hányódó lemezeket találok, vagy lemez nélküli üres tokokat, amiből aztán találgathatom, melyik lemez hiányzik... Szóval az a pár száz Ft megérné még mindig DVD kiadványok esetén, nekem legalábbis, ha nem szórakoznának ezekkel a dolgokkal.
  • FoodLFG #7
    hátja.

    Egyébként azt azért jó látni, hogy a google nincs a támogatók közt.
  • Szefmester #6
    Én vennék boltit, ha nem tartana tovább elindítani a lejátszást mint egy kalózfilm esetében. Itt is az van mint a játékok védelménél.. Szivatják a legális felhasználót aki látja hogy mennyivel egyszerűbb a kalózos verzió, és már megy is feltörni a cuccot.
  • B0nFire #5
    Még szerencse, hogy fel lesz matricázva, így tudjuk, hogy mit nem szabad megvenni!

    Amúgy meg kíváncsi leszek, mikorra fogják feltörni. Egy fél évnél többet nem adok nekik. Eddig volt Any DVD, meg Any DVD HD, majd lesz Any DVD HD UV is nemsokára.

    Ettől függetlenül nem veszek bolti terméket, menüvel, reklámmal, FBI warninggal tíz nyelven.
  • morden #4
    Mi újság a 7 tagú családdal, szegény pistike, ha nem szemfüles akkor ő így járt :D
  • asdasdasd #3
    Csak aztán fel ne törjék...
  • Zolorado #2
    Ez a maximum 12 készülék... a mai világban, amikor azt erőltetik, hogy vegyél kétévente új mobilt, laptopot, asztali PC-t, DVD (BR, vagy ami még jön) lejátszót, tábla PC-t, stb... Ezek szerint minden évben meg kell venned egy tartalmat, hogy használni tudd minden plattformodon... :sick: