Berta Sándor

Az Európai Bizottság ösztönözné az online kereskedelmet

Az elmúlt hetekben alaposan felbolydult az európai online piac. Az ok: az EU egy olyan új szabályzást fogadott el, amely védi a márkakereskedők és márkanév-tulajdonosok érdekeit.

"Az új európai uniós szabályozásra úgy tekintünk, hogy sikeresen kampányoltunk az internetes kereskedelem korlátozása ellen. Az Európai Bizottság az új rendelettel ösztönzi ezt a szektort és világos helyzetet teremtett, valamint újra vonzóvá tette a különböző virtuális kereskedelmi szolgáltatások fejlesztését. Különösen fontos, hogy a testület elismerte az internetes kereskedelem specifikus előnyeit és azt, hogy ezek az ajánlatok olcsó árakat, áttekinthetőséget és a termékek elérhetőségét jelentik a felhasználók számára" - nyilatkozta Richard Nash menedzser, az eBay brüsszeli képviselője.

A dokumentumban foglaltak alapján azt is lehetővé teszi a gyártók számára az Európai Bizottság, hogy termékeik online eladásait részletes minőségi kritériumok alapján szabályozzák be. Ez a módszer kísértetiesen hasonlít azokra a próbálkozásokra, amelyek célja a márkás termékek eBayen való árusításának betiltása volt. Erről azonban ebben az esetben szó nincs.

"Az új szabályozás szerint a gyártók nem tilthatják meg partnereiknek, hogy az eBayen egy online boltot nyissanak. A rendelet világosan meghatározza azt is, hogy az online és az offline üzleteket teljesen egyenrangúan kell kezelni. Ugyan a gyártóknak joguk van ahhoz, hogy maguk döntsenek eladási hálózataik kialakításáról, de nem diszkriminálhatnak egyoldalúan bizonyos kereskedelmi csatornákat" - tette hozzá a szakember.

Mindez azt jelenti, hogy valaki egy neves gyártó partnereként online üzletet akar nyitni az eBayen vagy más kereskedelmi portálon, s megfelel a vele szemben támasztott minőségi követelményeknek, akkor ezt szabadon megteheti. A gyártó nem vizsgálhatja azt a tényt, hogy a partnercége online vagy offline boltot nyit-e és azt sem, hogy az internetes termékértékesítések az adott vállalat saját vagy az eBayen található online áruházában valósulnak-e meg. Az eBay vezetői mindenesetre azt remélik, hogy az új szabályozás komolyan fellendítheti az internetes kereskedelmet és hogy a módosításokkal nem csak a felhasználók, hanem a kereskedők is jól járnak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • bakagaijin #2
    Hmm, ha egyenrangúvá teszik az online és offline-t ezzel csak megerősítenek bizonyos dolgokat. Pl. nyomtatót venni EU-ban most sem egyszerű, mert a gyártók a disztribútoroknak csak adott országokra adnak engedélyt. A nagyobbak ezt betartották online is, de volt pár renegát kereskedő akit nem érdekelt hogy a vevő EU-n belül hol van, amíg kifizeti a szállítási költséget. Na, ez mostantól nem lesz.
  • Komolytalan #1
    Szerintem eddig se az volt a baj az online kereskedelemmel, hogy XY márkát online akartak árulni, és a gyártó ezt nem engedélyezte. Én konkrétan egy ilyen esetről sem hallottam. Ami szerintem gátolja az online vásárlások elterjedését:
    1. Sokan nem is ismerik az előnyeit, illetve nem tudják hogy melyek a megbízható helyek. Ugye weben nem minden az, aminek látszik. A digitális írástudatlanság megszüntetése nem csak abból áll, hogy mindenhová viszünk relatíve széles sávú net lehetőséget, hanem abból is, hogy megmutatjuk Pista bácsinak, hogy milyen lehetőségeket rejt. Én pl el tudnék képzelni olyan CD-t, de akár könyvet is, amit kiadna mondjuk a vatera, edigital, index, iwiw, netpincér, és egyéb nagy forgalmat lebonyolító cégek, és ingyenesen vagy nagyon olcsón eljuttatnák az új net előfizetőknek (szolgáltatótól függetlenül). Bemutathatnák a saját szolgáltatásaikat, megmutathatnák hogy hogyan lehet olcsóbban megvenni a hűtőszekrényt neten, mintha bemegy a szomszéd városba.
    2. A jelenlegi webshopok megspórolják az eladók szakértelmét. Az üzemeltetők túlnyomó többsége nem hogy nem teszteli a termékeit, de még csak utána se néz külföldi oldalakon, hogy legalább egy nyomorult linket tudjon csatolni a termékhez a céges promo anyagon kívül. Azt meg hogy szakértőnek kérdést tehessünk fel összesen egy webshopban tapasztaltam még. Mondjuk nézzétek meg ezt a cikket:
    Led Lámpa teszt 2010
    Egy pici webes bolt saját tesztje. Ilyet pl miért nem tud az edigital, mondjuk fényképezőkre? Nem futja rá a milliárdos profitból?