Napi Online
Veszélyezteti a magyar internetes piacot a Google
Azoknak az online-termékeknek, portáloknak lehet jelentős az értéke a jövőben, amelyek regionális, nemzetközi szinten adaptálható tartalmakat állítanak elő - mondta Vaszily Miklós, az origo vezérigazgatója.
Amelyeknél ez a lehetőség a magyar nyelv miatt korlátozott (ilyenek például a hírportálok), azok mérsékelt befektetői érdeklődést válthatnak ki. Így aztán például az origo is inkább arra törekszik, hogy a magyarországi felhasználóinak nyújtson minél több tartalmat. Vaszily azt is kiemelte, hogy az utóbbi időben a nemzetközi szereplők (google, facebook) térnyerésének köszönhetően nőtt az online-hirdetési piac, márpedig ezek a cégek a magyarországi reklámok után nem fizetnek közpénzeket (például áfát), s nem járulnak hozzá a munkahelyteremtéshez. Amennyiben ez a trend folytatódik, a magyarországi online-vállalkozásoknak nem lesz forrásuk arra, hogy termékeiket a jelenlegi szinten fenntartsák.
Mihók Attila, a Ringier ügyvezetője is elfogadja, hogy a nyelvi korlát szűkíti ezen cégek piacát, de azért megvan az értékük a magyarországi vállalkozásoknak is, amit igazol, hogy sokan fektetnek be a területre. Veszelovszky Zsolt, a port.hu ügyvezetője szerint célszerű lenne az integráció, hisz több országra szóló terméket olcsóbban lehet előállítani. Gerő Viktor, a Vatera ügyvezető igazgatója úgy véli, inkább a tranzakciós alapú (vagyis nem a hirdetésekre alapozó) oldalaknak van igazi értékük, amit az is alátámaszt, hogy az utóbbi egy-két évben főleg ezek iránt volt kereslet, ennek keretében értékesítették több milliárd forintért köztük a Vatera.hu-t is.
Kövér József, a tőkebefektető 3tsCapital vezetője elmondta, hogy az online-termékeknek főleg Lengyelországban és Oroszországban van komoly értékük. Jelenleg Magyarországon két hírportál (az Index és az origo) uralja a piacot. Mihók viszont úgy véli, hogy ez idővel nem marad így, hisz mellettük több tartalom-előállító műhely létezik, s ezek közül többen képesek (egyelőre a printből) finanszírozni az online szolgáltatást. Dunder Krisztián, a dunder.hu. vezetője úgy véli, hogy miközben a két nagy oldalüzemeltető mellett további 8-10 próbálkozik az erősebb pozíció megszerzéséért, ez senkinek sem jó. Bár a felhasználóknak ez kényelmesebb, hisz egy helyről juthatnak hozzá az információkhoz, de ezek az oldalak - a felhasználószám növelése érdekében - nagymértékben manipulálják az olvasókat.
Amelyeknél ez a lehetőség a magyar nyelv miatt korlátozott (ilyenek például a hírportálok), azok mérsékelt befektetői érdeklődést válthatnak ki. Így aztán például az origo is inkább arra törekszik, hogy a magyarországi felhasználóinak nyújtson minél több tartalmat. Vaszily azt is kiemelte, hogy az utóbbi időben a nemzetközi szereplők (google, facebook) térnyerésének köszönhetően nőtt az online-hirdetési piac, márpedig ezek a cégek a magyarországi reklámok után nem fizetnek közpénzeket (például áfát), s nem járulnak hozzá a munkahelyteremtéshez. Amennyiben ez a trend folytatódik, a magyarországi online-vállalkozásoknak nem lesz forrásuk arra, hogy termékeiket a jelenlegi szinten fenntartsák.
Mihók Attila, a Ringier ügyvezetője is elfogadja, hogy a nyelvi korlát szűkíti ezen cégek piacát, de azért megvan az értékük a magyarországi vállalkozásoknak is, amit igazol, hogy sokan fektetnek be a területre. Veszelovszky Zsolt, a port.hu ügyvezetője szerint célszerű lenne az integráció, hisz több országra szóló terméket olcsóbban lehet előállítani. Gerő Viktor, a Vatera ügyvezető igazgatója úgy véli, inkább a tranzakciós alapú (vagyis nem a hirdetésekre alapozó) oldalaknak van igazi értékük, amit az is alátámaszt, hogy az utóbbi egy-két évben főleg ezek iránt volt kereslet, ennek keretében értékesítették több milliárd forintért köztük a Vatera.hu-t is.
Kövér József, a tőkebefektető 3tsCapital vezetője elmondta, hogy az online-termékeknek főleg Lengyelországban és Oroszországban van komoly értékük. Jelenleg Magyarországon két hírportál (az Index és az origo) uralja a piacot. Mihók viszont úgy véli, hogy ez idővel nem marad így, hisz mellettük több tartalom-előállító műhely létezik, s ezek közül többen képesek (egyelőre a printből) finanszírozni az online szolgáltatást. Dunder Krisztián, a dunder.hu. vezetője úgy véli, hogy miközben a két nagy oldalüzemeltető mellett további 8-10 próbálkozik az erősebb pozíció megszerzéséért, ez senkinek sem jó. Bár a felhasználóknak ez kényelmesebb, hisz egy helyről juthatnak hozzá az információkhoz, de ezek az oldalak - a felhasználószám növelése érdekében - nagymértékben manipulálják az olvasókat.