Napi Online

Kudarc a fizetős online Times

Alig több mint két héttel a fizetős rendszer bevezetése után az olvasók nagy része otthagyta a Times online változatát. A Guardian szerint a visszaesés 93 százalékos.

Még nincs három hete, hogy Rupert Murdoch médiamogul fizetőssé tette a hozzáférést a londoni Times és a Sunday Times online cikkeihez, az olvasók többsége már el is pártolt a hírportáloktól - számolt be a Kreatív Online. A lap tulajdonosa már régóta tervezte a fizetős modell bevezetését, majd két hetes regisztrációs próbaidőszak után július elején meg is szüntetett minden ingyenes tartalmat: a cikkeket ezután napi egy vagy heti két fontért olvashatták az érdeklődők.

Már az első két hétben kétharmaddal kevesebb látogató érkezett a Times és a Sunday Times oldalára, mint az ingyenes időszakban - írja a Brandrepublic az Experian Hitwise elemzésére hivatkozva. Mint az egy másik, az UKOM/Nielsen által elvégzett kutatásból kiderül, a regisztrációs feltételek azokat is elriasztották az oldalról, akiknek a cikkekhez való hozzáférés ára meg se kottyanna.

Mint azt az Index megírta, a Guardian, a Times egyik nagy konkurense szerint a visszaesés még ennél is nagyobb: a napi 1,2 millió látogatót számláló májusi adatokhoz képest 93 százalékos. A lap szerint a Times oldalára érkező látogatóknak mintegy negyede iratkozik fel a fizetős szolgáltatásra. Egy másik adat pedig azt mutatja, hogy az összes brit online lap forgalmából csak 4,16 százalékkal részesül a Times a korábbi 15 százalékhoz képest. A Beehivecity szerint a két hét alatt, amíg a cikkeket még ingyen lehetett olvasni, de már regisztrálni kellett a hozzáféréshez, összesen 150 ezren iratkoztak fel, de közülük csak 15 ezren voltak hajlandók fizetni a cikkekért - miközben a Times iPad alkalmazására majdnem ugyanennyien, 12 500-an fizettek elő.

A Brandrepublic szerzője úgy véli, a lapokat tulajdonló, a News Corporationbe tartozó News Internationalnak ez két szempontból is komoly problémát jelent. Egyrészt, a fizetős fal mögött megjelenő hirdetések gyakran jómódú célcsoportra lőnek, így a márkáknak is borsos árat kell fizetni értük - a brit szaklap forrásai szerint a szájton futó bannerek ára duplájára nőtt. Másrészt, ha a kevésbé jómódú olvasók hűek akarnak maradni a lapokhoz, az előfizetésre megspórolt pénz mellett kevés valószínűséggel lesz arra is keretük, hogy olyan exkluzív szolgáltatásokat is igénybe vegyenek, mint például a The Sunday Times borklub tagság. Egyelőre kevés nagy márka jelent meg a fizetős fal mögött: a kivételek között van az Accenture, a Lloyd TSB és a The Holiday Place.

A News International képviselői szerint most még korai határozott következtetéseket levonni, bár az kétségtelen, hogy egyelőre a Times online változata kiesett a médiatervekből, és át kell gondolni, hogyan kerülhet azokba vissza.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • bakagaijin #5
    Rupert Murdoch 5%-ra lőtte be a tervet, ehelyett most van 7%-uk. Tehát szerintem most éljeneznek és nem igazán kudarcként élik meg a dolgot.

    Idézet: Amennyiben csak az olvasók 5 százaléka dönt úgy, hogy napi befizetést választja, az a cég számítása szerint havi 1,83 millió font bevételt eredményez. Ha 10 százalék dönt a napi díj mellett, az 3,66 milliót hoz a két lap konyhájára.
  • Komolytalan #4
    Szerintem meg a fizetés a megfelelő út a reklám megkerülésére. Lehet trükközni, egy darabig, amíg egy marginális kisebbség csinálja addig működik is a dolog, aztán egyszer csak becsukják a kapukat.
  • fawcet #3
    Weblementés megoldás lenne reklám megkerülésére szerintem.
  • Komolytalan #2
    7% fizető vs 100% bannerpénz esetén én spec a 7% fizetőt választanám, szóval nem feltétlen bukta ez. 2 font 680Ft, ez pénz, cserébe 14x kevesebb user. A megjelenésért már nem nagyon fizetnek, vagy ha igen akkor is max 5Ft/30 perces unique megjelenés, tehát ez 680/5=136 30 perces unique visitorból jönne össze. Ez azt jelenti, hogy a 14x annyi látogató mindegyike heti 9-10 alkalommal bejön az oldalra olvasni. Mivel az oldal napilap online változata, így gondolom napi 1 látogatásnál többre ritkán számíthatunk, tehát a heti 9-10látogatás/fő eléggé necces lenne, szerintem inkább heti 5 a reális (néha benéz 2x, néha 1x sem, hétvégén meg nem újságot olvas).
    Még durvább ha átkattintásra fizetnek mondjuk 50Ft-ot, akkor 13-14 átkattintásból, ami azt jelenti, hogy hetente 1x mindenki kattint egyet az oldalon lévő valamely bannerre. Most induljunk ki magunkból, hogy szoktunk-e bannerekre kattintani.
    Szóval alapvetően szeritnem a 7% fizető felhasználó több pénzt hoz, mint az eddigi 100% nem fizető, és kevesebb hardware/sávszél kell a kiszolgálásukhoz.

    Ettől függetlenül a fizetős szolgáltatás bevezetése nem volt jól kitalálva. A helyes megoldás a következő lett volna:
    1. Minden cikk elé 15 másodperces, kihagyhatatlan reklám. Nem úgy, mint az indexen, ahol támogatják ha valakinek ad-blockere van (kiraknak egy linket a reklám kihagyáshoz) - nem, ez nem megoldás. Ha hírt akarsz, és nincs pénzed, nézz reklámot.
    2. Heti 2 font, ha reklámmentességet akarsz.
    Így az a 7% aki fizetett, ezután is fizetne, a 93%ból aki nem fizetett meg ott maradt volna kb a 2/3-a. Az kb 1.5x bevétel a jelenlegihez képest (x lé a fizetősökből, és kb a fele a bannerek árából).
  • Oláh Herkules #1
    mehöhehö :)