Napi Online
Kudarc a fizetős online Times
Alig több mint két héttel a fizetős rendszer bevezetése után az olvasók nagy része otthagyta a Times online változatát. A Guardian szerint a visszaesés 93 százalékos.
Még nincs három hete, hogy Rupert Murdoch médiamogul fizetőssé tette a hozzáférést a londoni Times és a Sunday Times online cikkeihez, az olvasók többsége már el is pártolt a hírportáloktól - számolt be a Kreatív Online. A lap tulajdonosa már régóta tervezte a fizetős modell bevezetését, majd két hetes regisztrációs próbaidőszak után július elején meg is szüntetett minden ingyenes tartalmat: a cikkeket ezután napi egy vagy heti két fontért olvashatták az érdeklődők.
Már az első két hétben kétharmaddal kevesebb látogató érkezett a Times és a Sunday Times oldalára, mint az ingyenes időszakban - írja a Brandrepublic az Experian Hitwise elemzésére hivatkozva. Mint az egy másik, az UKOM/Nielsen által elvégzett kutatásból kiderül, a regisztrációs feltételek azokat is elriasztották az oldalról, akiknek a cikkekhez való hozzáférés ára meg se kottyanna.
Mint azt az Index megírta, a Guardian, a Times egyik nagy konkurense szerint a visszaesés még ennél is nagyobb: a napi 1,2 millió látogatót számláló májusi adatokhoz képest 93 százalékos. A lap szerint a Times oldalára érkező látogatóknak mintegy negyede iratkozik fel a fizetős szolgáltatásra. Egy másik adat pedig azt mutatja, hogy az összes brit online lap forgalmából csak 4,16 százalékkal részesül a Times a korábbi 15 százalékhoz képest. A Beehivecity szerint a két hét alatt, amíg a cikkeket még ingyen lehetett olvasni, de már regisztrálni kellett a hozzáféréshez, összesen 150 ezren iratkoztak fel, de közülük csak 15 ezren voltak hajlandók fizetni a cikkekért - miközben a Times iPad alkalmazására majdnem ugyanennyien, 12 500-an fizettek elő.
A Brandrepublic szerzője úgy véli, a lapokat tulajdonló, a News Corporationbe tartozó News Internationalnak ez két szempontból is komoly problémát jelent. Egyrészt, a fizetős fal mögött megjelenő hirdetések gyakran jómódú célcsoportra lőnek, így a márkáknak is borsos árat kell fizetni értük - a brit szaklap forrásai szerint a szájton futó bannerek ára duplájára nőtt. Másrészt, ha a kevésbé jómódú olvasók hűek akarnak maradni a lapokhoz, az előfizetésre megspórolt pénz mellett kevés valószínűséggel lesz arra is keretük, hogy olyan exkluzív szolgáltatásokat is igénybe vegyenek, mint például a The Sunday Times borklub tagság. Egyelőre kevés nagy márka jelent meg a fizetős fal mögött: a kivételek között van az Accenture, a Lloyd TSB és a The Holiday Place.
A News International képviselői szerint most még korai határozott következtetéseket levonni, bár az kétségtelen, hogy egyelőre a Times online változata kiesett a médiatervekből, és át kell gondolni, hogyan kerülhet azokba vissza.
Még nincs három hete, hogy Rupert Murdoch médiamogul fizetőssé tette a hozzáférést a londoni Times és a Sunday Times online cikkeihez, az olvasók többsége már el is pártolt a hírportáloktól - számolt be a Kreatív Online. A lap tulajdonosa már régóta tervezte a fizetős modell bevezetését, majd két hetes regisztrációs próbaidőszak után július elején meg is szüntetett minden ingyenes tartalmat: a cikkeket ezután napi egy vagy heti két fontért olvashatták az érdeklődők.
Már az első két hétben kétharmaddal kevesebb látogató érkezett a Times és a Sunday Times oldalára, mint az ingyenes időszakban - írja a Brandrepublic az Experian Hitwise elemzésére hivatkozva. Mint az egy másik, az UKOM/Nielsen által elvégzett kutatásból kiderül, a regisztrációs feltételek azokat is elriasztották az oldalról, akiknek a cikkekhez való hozzáférés ára meg se kottyanna.
Mint azt az Index megírta, a Guardian, a Times egyik nagy konkurense szerint a visszaesés még ennél is nagyobb: a napi 1,2 millió látogatót számláló májusi adatokhoz képest 93 százalékos. A lap szerint a Times oldalára érkező látogatóknak mintegy negyede iratkozik fel a fizetős szolgáltatásra. Egy másik adat pedig azt mutatja, hogy az összes brit online lap forgalmából csak 4,16 százalékkal részesül a Times a korábbi 15 százalékhoz képest. A Beehivecity szerint a két hét alatt, amíg a cikkeket még ingyen lehetett olvasni, de már regisztrálni kellett a hozzáféréshez, összesen 150 ezren iratkoztak fel, de közülük csak 15 ezren voltak hajlandók fizetni a cikkekért - miközben a Times iPad alkalmazására majdnem ugyanennyien, 12 500-an fizettek elő.
A Brandrepublic szerzője úgy véli, a lapokat tulajdonló, a News Corporationbe tartozó News Internationalnak ez két szempontból is komoly problémát jelent. Egyrészt, a fizetős fal mögött megjelenő hirdetések gyakran jómódú célcsoportra lőnek, így a márkáknak is borsos árat kell fizetni értük - a brit szaklap forrásai szerint a szájton futó bannerek ára duplájára nőtt. Másrészt, ha a kevésbé jómódú olvasók hűek akarnak maradni a lapokhoz, az előfizetésre megspórolt pénz mellett kevés valószínűséggel lesz arra is keretük, hogy olyan exkluzív szolgáltatásokat is igénybe vegyenek, mint például a The Sunday Times borklub tagság. Egyelőre kevés nagy márka jelent meg a fizetős fal mögött: a kivételek között van az Accenture, a Lloyd TSB és a The Holiday Place.
A News International képviselői szerint most még korai határozott következtetéseket levonni, bár az kétségtelen, hogy egyelőre a Times online változata kiesett a médiatervekből, és át kell gondolni, hogyan kerülhet azokba vissza.