Berta Sándor

Jönnek a valós idejű reklámok

A közeljövőben megjelenhetnek a valós idejű reklámrendszerek, amelyek a másodpercek tört része alatt elemzik majd, hogy melyik felhasználót mely bannerek vagy egyéb ajánlatok érdeklik.

Komoly változások előtt áll a hirdetési ipar. A realtime-biddingnek nevezett megoldások a következő években forradalmasíthatják az online reklámpiacot - állítja Brian O'Kelley, az Appnexus amerikai cég vezérigazgatója. A szakember leszögezte: "20 hónappal ezelőtt még a nullához közelített a realtime-biddingek piaci értéke. Egész egyszerűen még nem léteztek ezek a szolgáltatások. Az elmúlt hónapban viszont már 80 milliárd reklámfelületnél alkalmazták ezt a módszert, ebben a hónapban pedig ez a szám eléri a 100 milliárdot. Kijelenthető tehát, hogy a realtime-bidding lesz az online hirdetési piac motorja."

O'Kelley a terület elismert szakértőjének számít. Öt évvel ezelőtt ő alkotta meg a Rightmédiánál az első internetes hirdetési felületet. Az Egyesült Államokban jelenleg már az online reklámpiac forgalmának 20-30 százalékát teszik ki a valós idejű aukciók. Az Appnexus pedig szeretné a folyamatba bekapcsolni Európát, ezért a cég Amszterdamban nyit kirendeltséget.

A szakember szerint a valós idejű ajánlatok csak akkor működnek, ha a hirdetők kiválóan ismerik a felhasználók szokásait. Aki például egy virtuális boltban kinéz magának egy 20 euróba kerülő borotvát, annak az adatai automatikusan bekerülnek az üzlet üzemeltetőjének az adatbázisába, még akkor is, ha az illető soha nem regisztrálta magát a rendszerbe. A Retargeting nevű eljárás segítségével az immár egy másik honlapot felkereső látogatónak akár 10-20 milliszekundummal később megmutatható mondjuk egy 10 euróval olcsóbb borotva. Amennyiben a felhasználó rákattint erre a hirdetésre, úgy ugyanabban a virtuális üzletben találja magát, ahonnan néhány perccel előtte elindult.

Ahhoz azonban, hogy ez a rendszer működjön, folyamatosan és valós időben elemezni kell, hogy mely internetező melyik oldalt kereste fel, és az ott tartózkodása alatt milyen ajánlatokat látott. Egy ilyen program megalkotása nem egyszerű, de a későbbi bevételek bőven kárpótolják a fejlesztőket fáradságos munkájukért. Nem véletlen az sem, hogy a tengerentúlon már eddig több száz millió dollárt fektettek be a cégek ebbe a szektorba, köztük olyan nagyágyúk is, mint a Google, a Microsoft és a Yahoo.

"Számos reklámügynökség több terabyte adatot gyűjt össze minden olyan hirdetésről, amit elhelyeznek. Képesek megállapítani, hogy egy internetes televíziós műsorban bemutatott ajánlat után hányan kerestek fel egy portált vagy nőttek-e az adott termék online eladásai. A Doubleclick megvásárlása után a Google lett a grafikus reklámpiac negyedik legnagyobb szereplője. Ahhoz, hogy valaki az első legyen, megfelelő technológiára van szüksége. A Google ehhez cégeket vásárol fel. Amikor öt évvel ezelőtt feltaláltam a világ első internetes hirdetési felületét, a társaság még csak nem is gondolt a kijelzőkön megjeleníthető hirdetésekre, ma viszont már nagyon is versenyképes ezen a területen. Nem vagyok biztos abban, hogy az óriáscég ezt a szektort is meghódítja-e, de az tény, hogy előrelendítették ezt a területet azáltal, hogy minden más szereplőt (Yahoo, Microsoft, AOL) az új technika használatára és a piac hatékonyabbá tételére kényszerítettek" - szögezte le Brian O'Kelley.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • fergusonpapa #57
  • willcox #56
  • Komolytalan #55
    Ki jött az Adblock meg a Noscript statisztikáival, gyökérke? Nem kell halkan súgnod, mivel ordít rólad a hülyeség. Ne nekem akard megmagyarázni, hogy működnek a böngészők, kettőnk közül te nem nem ismered fel egy hexa sniffről, hogy mi a content-type.
    Na menjél szépen aludni, will-cock.
  • willcox #54
    Csak halkan súgom meg (nem először), hogy az adblock nem blokkol mindent. Adblock nélkül is lehet nagyon jól blokkolni. Az adblock azoknak lett kitalálva, akik rövidnadrágok a blokkolásban.
    A tartalomszolgáltatók nem hiszem, hogy jobban leszarnának engem, mint téged, máskülönben nem vetnének be újabb és újabb trükköket. Valószínűleg nem a reklámimádók miatt teszik ezt. Az erőlködésed olyan, mint a nicked. :)
  • Komolytalan #53
    Jajmár, durci-murci. Internetes oldalon papolj az internet ellen. Sok sárgarépát kell még neked ahhoz megenni, hogy érvelni is megtanulj.
    Mert például miről is beszélnek ezek a számok? Heti 600ezer Adblock. Ez nem adat, ez nulla. Ebből mennyi volt automatikus frissítés, és mennyi az aktív felhasználó - ami a lényeg volna? Nem tudod? Mert én megnéztem: kevesebb mint 11 millió. Világszerte. Ez az internetfelhasználók hány százaléka is? Mondjuk 1-2? Mit is írtam #47-ben? "Amíg csak 100-ból 1-2 ember gondolkodik blokkolásban, addig meg lesz.rják." Na, szóval ez alapján te éppen le vagy szarva a tartalom szolgáltatók által, bizonyítottan.
  • fergusonpapa #52
    haggyd rá.mást hülyéz le közben meg ö az.miden egyes témában ott van és ir...ö ért hozzá ö a tökéletesség,ha meg nem értesz egyet trollkodik.ezvan.az szégyen h nem banolták még.egyik legnagyobb flammer az oldalon...és nem is nehéz utána nézni.csak aztnem értem ha ennyire hude tökéletes és tisztán látó és persze jólnevelt..müvelt...(sorolahtnám)ember mit keres egésznap gép előtt h irsz valamit 1perc és válaszol :D
  • willcox #51
    Ez vagy így lesz, vagy nem. Internet nélkül is volt/van/lesz élet (bár sokaknak ez jelenti az életet).

    Egyébként:
    Adblock Plus: 661669 weekly downloads
    NoScript: 205857 weekly downloads

    A számok magukért beszélnek. És aki letölti, az nem gyűjteménybe teszi, hanem használja is. Nyilván nem én egyedül töltöm le hetente többszázezerszer ezeket, vagyis nem vagyok egyedül a véleményemmel.
    A #41-et pedig továbbra is fenntartom.
  • Komolytalan #50
    Gyagyi? Gondolkozz már ember, milyen minőségi reklám/fizetés mentes tartalom van a neten? Milyen oldalon commentelsz éppen, hol tűrik meg a bődületes baromságokat amit összehordasz? Talán csak nem egy olyanon, ami reklámokból él?

    Tudod olyan vagy te, mint az a bliccelő, aki felül a BKVra jegy nélkül, aztán fel van háborodva hogy késik, meg koszos, meg egyébként is. Ember, örülj hogy lyuk van a s.ggeden. Húzd meg magad a sarokban, és reménykedj hogy nem jön az ellenőr. Mert akkor bizony neked majd le kell szállnod.
  • willcox #49
    Fegyvertelen emberrel nem vívok szellemi párbajt. Te egyszerű vagy, mint a vonatfütty, nem érdemes több szót pazarolni rád.
  • fergusonpapa #48
    láttom a fö lényegre nemválasztál itt látszik h gyerek vagy =) flammer troll.