Berta Sándor
A közösségi hálózatok szabják meg a jövő marketingjét
A vállalatok élete szinte elképzelhetetlen lenne marketing nélkül. Komoly pénzeket költenek arra, hogy az emberek az ő és ne más gyártók, fejlesztők termékeit vásárolják meg. Azonban a 21. században már teljesen más módszerekre van szükség.
Philip Kotler a The Wall Street Journal szerint a világ hat legfontosabb és legbefolyásosabb közgazdaság-elméleti szakembere közé tartozik. A professzort sokan a modern marketing atyjaként tartják számon, a Northwestern University Kellogg School of Management iskolájának marketingprofesszora. Kotler most Hermawan Kartajayával és Iwan Setiawannal közösen könyvet írt, melynek címe "A marketing új dimenziói. Az ügyféltől az emberig."
Philip Kotler legfontosabb megállapítása, hogy manapság, a közösségi hálózatok korában már nem elegendő a termékek klasszikus reklámokkal való hirdetése és bemutatása. Ehelyett teljesen más megközelítésre van szükség. A marketing 1.0-t, amely az árucikkre összpontosított felváltotta a marketing 2.0, amely a fogyasztót helyezte előtérbe. Napjainkban azonban már megfigyelhető a marketing 3.0 megjelenése, amelynek lényege, hogy a vállalatok már nem a fogyasztókra, hanem az emberekre koncentrálnak. A jövő marketingje azt jelenti, hogy a céges felelősségvállalás egyre inkább a jövedelmezőség ellenpólusává válik.
A szakember szerint az emberek ma már arra vágynak, hogy az általuk kiválasztott termékek és szolgáltatások működési, érzelmi és lelki szempontból is megfeleljenek a számukra. Ebben a folyamatban döntő szerep jut az internetnek. A blogok és a Twitter korában egyre több felhasználó nyilvánít véleményt a cégekről és azok termékeiről. Megnőtt a szociális médiák kifejezőereje, így most már nem csak a reklámok fontosak, hanem az is, miként vélekednek mások az adott árucikkről és ajánlják-e a megvételét. Ezek a személyes vélemények sokkal hihetőbbek, mint a hirdetések.
"A vállalatok a jövőben még inkább versenyezni fognak egymással. Az emberek felelősségteljes márkákra vágynak, de természetesen fontosak a terjesztési partnerek is. Az értékorientált kereskedelem nem csak azt jelenti, hogy a cégeknek adakozniuk kell vagy jótékonysági programokban kell részt venniük. Ennél fontosabb, hogy az ügyfelek úgy érezzék, hogy bevonják őket a folyamatokba és ha ennek a társaságnak a termékét vásárolom meg, akkor én is jó dolgot teszek" - szögezte le új könyvében a modern marketing atyja.
Philip Kotler a The Wall Street Journal szerint a világ hat legfontosabb és legbefolyásosabb közgazdaság-elméleti szakembere közé tartozik. A professzort sokan a modern marketing atyjaként tartják számon, a Northwestern University Kellogg School of Management iskolájának marketingprofesszora. Kotler most Hermawan Kartajayával és Iwan Setiawannal közösen könyvet írt, melynek címe "A marketing új dimenziói. Az ügyféltől az emberig."
Philip Kotler legfontosabb megállapítása, hogy manapság, a közösségi hálózatok korában már nem elegendő a termékek klasszikus reklámokkal való hirdetése és bemutatása. Ehelyett teljesen más megközelítésre van szükség. A marketing 1.0-t, amely az árucikkre összpontosított felváltotta a marketing 2.0, amely a fogyasztót helyezte előtérbe. Napjainkban azonban már megfigyelhető a marketing 3.0 megjelenése, amelynek lényege, hogy a vállalatok már nem a fogyasztókra, hanem az emberekre koncentrálnak. A jövő marketingje azt jelenti, hogy a céges felelősségvállalás egyre inkább a jövedelmezőség ellenpólusává válik.
A szakember szerint az emberek ma már arra vágynak, hogy az általuk kiválasztott termékek és szolgáltatások működési, érzelmi és lelki szempontból is megfeleljenek a számukra. Ebben a folyamatban döntő szerep jut az internetnek. A blogok és a Twitter korában egyre több felhasználó nyilvánít véleményt a cégekről és azok termékeiről. Megnőtt a szociális médiák kifejezőereje, így most már nem csak a reklámok fontosak, hanem az is, miként vélekednek mások az adott árucikkről és ajánlják-e a megvételét. Ezek a személyes vélemények sokkal hihetőbbek, mint a hirdetések.
"A vállalatok a jövőben még inkább versenyezni fognak egymással. Az emberek felelősségteljes márkákra vágynak, de természetesen fontosak a terjesztési partnerek is. Az értékorientált kereskedelem nem csak azt jelenti, hogy a cégeknek adakozniuk kell vagy jótékonysági programokban kell részt venniük. Ennél fontosabb, hogy az ügyfelek úgy érezzék, hogy bevonják őket a folyamatokba és ha ennek a társaságnak a termékét vásárolom meg, akkor én is jó dolgot teszek" - szögezte le új könyvében a modern marketing atyja.