Berta Sándor

Egyre több a reklámcélú kéretlen telefonhívás

Az elmúlt években a kéretlen elektronikus reklámlevelek mellett jelentős mértékben megnőtt a Cold Callingnak nevezett spam telefonhívások száma is. Ausztriában ez ellen akarnak fellépni.

Doris Bures osztrák infrastruktúraügyi miniszter kezdeményezte a távközlési törvény módosítását azért, hogy a jövőben megnehezítsék a reklámcélú telefonhívások kezdeményezőinek dolgát. Ezzel párhuzamosan megváltoztatják a fogyasztóvédelmi törvényt is. "Egy olyan jogi helyzetet akarunk teremteni, amelyben megvédhetjük az állampolgárainkat a kéretlen telefonálóktól. De ugyanennyire fontos az is, hogy a fogyasztóvédelmi jogszabályt hozzáigazítsuk a kormányprogramhoz" - jelentette ki a politikus.

A távközlési törvényben világosan meghatároznák, hogy mi tartozik a Cold Calling kategóriába és milyen módon lehet szankcionálni ezeket a telefonhívásokat. Kizárólag a hívott fél írásbeli engedélyével lehetne ilyen beszélgetéseket kezdeményezni, tilos lenne viszont a hívófél telefonszámának elrejtése. Bár jelenleg tilos reklámcélú hívásokat kezdeményezni vagy folytatni, azonban számos cég él ezzel a módszerrel. Egyrészt - a spam e-mailekkel ellentétben - nehéz kiszűrni ezeket a beszélgetéseket, másrészt ebből adódóan könnyebben el lehet érni a címzetteket. Gyakran a legtöbb felhasználó azt sem tudja, hogy egy reklámhívást kapott, mivel erre nem hívják fel a figyelmét.

A változtatások között szerepel, hogy minden híváskezdeményező köteles lesz - az ügyfél kérésére - írásban vagy elektronikus formában eljuttatni az adott személyhez a hívásba beleegyező nyilatkozatát. Minden ilyen dokumentum legfeljebb 3 évig érvényes és a hívó csak érvényes és visszakövethető telefonszámról jelentkezhet. A cél az, hogy a Cold Calling-akciók áldozatai letilthassák az őket zavaró számokat.

Ausztriában 2007-ben 500 reklámcélú telefonhívást regisztráltak, ezzel ellentétben az idei esztendő első öt hónapjában ez a szám már elérte a 600-at. A helyi munkaügyi, szociális és fogyasztóvédelmi minisztérium új forródrótjára ugyanakkor 2 hét alatt 1000 bejelentés érkezett. A megoldást leggyakrabban a cégek használják új ügyfelek vagy személyes adatok megszerzésére.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Bozz01 #8
    Aha, az lesz az. Az igazság az, hogy már évekkel ezelőtt volt, hogy belecsöppentem egy ilyen kérdésbe egy cég marketingje kapcsán, ezek szerint rosszul emlékeztem. Valszeg azért maradt meg bennem, hogy az embereknek kell bejelentkezni, mert végül az az eredmény jött ki, hogy gyakorlatilag esélytelen ott ilyesmit gazdaságosan üzemeltetni. Lehet hogy akkor volt még valami ami miatt innen nem érte volna meg kitelefonálgatni :)
    Tehát javítanom kell magamat, nem jobb, mint az amcsi rendszer, de az öreg kontinensen is működik már ilyen :)
    Köszi a helyesbítésért!
  • bakagaijin #7
    Szerintem a nix-re gondolsz, csak pont fordítva működik mint írod. Alapből engedélyezett a spam-telefonálás és csak akkor tilos ha rajta vagy a nix listán. Szabályozás. Magyarországon is ez megvan, (példa): nyilatkoznod kell, hogy felhasználhatják-e marketing célokra a telefonszámod, ez megjelenik a telefonkönyben is, csak épp mindenki nagy ívben szarik rája. Egyszerűen gyenge a fogyvéd, nem a jogi szabályozással vagy technikai háttérrel van a probléma.
  • Bozz01 #6
    Ne mondd nekem hogy az usákok annyira okosak, de most nem is ezen akarok vitatkozni. Amúgy van ennél okosabb megoldás is, ráadásul itt az "öreg" kontinensen, méghozzá Svédországról tudom, hogy ott alapból tilos az ilyen hívásokkal való zaklatás, létezik egy lista, amire ha akar feljelentkezik az emberke ( tehát alapból senki nem zaklatható, csak ha Ő külön kéri ) és a cég ha akarja megveheti ezeknek a zaklatható embereknek a listáját. Természetesen ott is van szankció arra nézve, ha valaki nem a listán lévő embereket hívogatja.
    Az más kérdés, hogy kis hazánkban miért olyanok a szabályozások, amilyenek.
  • boond #5
    Vagy mint a showderclubban:
    Ön a ... számot hívta, nyomja meg az 1 es gombot ha... 2 gombot ha... :D garantáltan leteszik...
  • andersh #4
    lol
  • morden #3
    Nekem kb 33%ban reklám hívás jön be, mindig el akarnak repíteni 5 csillagos szálódába vagy valami tuti biztosítás vagy tanfolyammal keresnek, sajnos nem mindig tudom kiszúrni a hívásokat csak miután már beleszóltam, miután levágtam mi a helyzet 17 éves diáknak adom ki magam,a dik szóra azonnal lecsapják a telót, el se kell köszönnöm
  • Polemius #2
    Én ezt már nagyon régen megoldottam:
    egyszerűen nem veszem fel a telefonom, ha a hívó szám nincs benne a telefonomban, vagy ha nem küldi el a hívó a számát (ez esetben meg pláne).
    Igazából ezekre ki sem cseng a telefonom. :)
  • JTBM #1
    Sajnos az Osztrákok sem rendelkeznek megfelelő IQ-val, hogy egy működőképes tiltórendszert állítsanak össze...

    Amit kitaláltak, nem működőképes, a cégek nem fognak leveleket küldözgetni, feldolgozni, stb., stb.

    Az US-ban, ahol sokkal értelmesebb emberek laknak, mint az öreg kontinensen, simán kitalálták az értelmes módszert:

    Egy telefonhívással rá lehet kerülni a "Ne hívj reklám célból" listára, amit valamilyen kormányhivatalnál tárolnak.

    Ezt minden nap megkapják a reklámcégek és ezeket az embereket nem hívhatják.

    Ha mégis hívják, az hívásonként 100 000Ft körüli összegbe kerül a hívónak, a pénzt a zaklatott kapja.

    100K/hívásért már hívhatnak engem is nyugodtan, ezért a pénzért még el is beszélgetek velük...