Berta Sándor
A HTC dizájnere szerint fárad az Apple
Claude Zellweger okostelefonokat tervez és a HTC vezető dizájnereként komoly feladat elé állítja a konkurens gyártókat. A szakember szerint az Apple esetében egyfajta fáradtság látható.
A svájci szakember 1999-ben költözött San Fransiscóba és különböző tervező, illetve technológiai cégeknél dolgozott, majd 2001-ben megalapította az One & Co. műhelyt. A cég egereket és más kiegészítőket tervezett Microsoft számára, de a nevéhez fűződik a Kindle 2 és a HTC okostelefonjainak a megtervezése is. Az One & Co.-t 2008-ban vette át a tajvani gyártó.
"San Fransisco az Egyesült Államok ipari tervezésének fővárosa. A Szilícium-völgy varázsa a kezdetektől megfogott. A dizájnra mindig szükség van: sok csúcstechnikájú ötletet egyszerűen rosszul adnak el, pedig majd' minden esetben sokkal többről van szó, mint egy termék külsejéről vagy csomagolásáról. A dizájn célja, hogy életre hívja egy termék történetét. Okostelefonokat különösen nehéz tervezni, mert a képernyő mindent elfoglal, így a tervezőknek csak kis mozgásterük van. Hasonló okokból nehéz individualistáknak lennünk" - közölte Claude Zellweger, akinek a nevéhez fűződik többek között a HTC Legend megtervezése is.
A szakember elmondta, hogy a HTC Legend esetében kifejezetten egy olyan eszközt akartak megalkotni, amelyik továbbviszi a Hero örökségét, a lekerekített éleket. Ezek nem csak védik a kijelzőt, de egyúttal jól is néznek ki. Ugyanakkor fontosnak tartotta leszögezni, hogy nem az Apple ötleteit másolták le, sokkal inkább arról van szó, hogy minden dizájnert befolyásolnak az Apple megoldásai. Ugyan hasonló utat akarnak bejárni, mint a Steve Jobs vezette óriáscég, de ugyanolyan szenvedéllyel vetik magukat a munkába, mint az Apple mérnökei. A cél az, hogy ötvözzék a briliáns munkát végző tajvani szakemberek munkáját az egyedi dizájnnal.
"A kisebb sorozatban gyártott tárgyak és az egyedi darabok inspirálnak. Úgy vélem, hogy a globalizációt lassan fel fogják váltani az egyedi tervezésű termékek, amelyeknél a vállalatok új gyártási technikák segítségével kézben tudják majd gyártani a költségeket. Az Apple esetében viszont fontos kiemelni, hogy bizonyos fáradtságot tapasztalok náluk. Ennek jelei elsősorban a blogokban érhetők tetten. Persze a termékek dizájnját mindig erősen befolyásolja az adott időszak gazdasági helyzete is."
"Egy depressziós időszakban teljesen másként gondolkoznak az emberek és ugyanez igaz akkor is, ha tele vannak optimizmussal. A legutóbbi válság meglepő, senki sem volt felkészülve rá. A felhasználók most színeket akarnak maguk körül látni, mivel azokra támaszkodhatnak és azokból erőt, bátorságot meríthetnek. Az okostelefon-piac trendjeiről szólva úgy vélem, előtérbe fog kerülni az adatfeldolgozás és a nagyobb kommunikációs felület. De már nem csak a képernyő lesz a meghatározó, hanem a készülékek hátsó oldala is alkalmazható lesz kezelőfelületként. Emellett felbukkanhatnak a hordozható technológiák és a hajlékony kijelzők."
"Főleg kis cégekkel állok kapcsolatban. Ennek oka, hogy szeretek olyan emberekkel együtt dolgozni, akik a pénzüket és minden reményüket egyetlen projektbe fektetik be, miközben senki sem tudja, hogy ebből mi sül majd ki. Sajnos a többségnek nem lesz sikerélménye" - hangsúlyozta végül Claude Zellweger.
A svájci szakember 1999-ben költözött San Fransiscóba és különböző tervező, illetve technológiai cégeknél dolgozott, majd 2001-ben megalapította az One & Co. műhelyt. A cég egereket és más kiegészítőket tervezett Microsoft számára, de a nevéhez fűződik a Kindle 2 és a HTC okostelefonjainak a megtervezése is. Az One & Co.-t 2008-ban vette át a tajvani gyártó.
"San Fransisco az Egyesült Államok ipari tervezésének fővárosa. A Szilícium-völgy varázsa a kezdetektől megfogott. A dizájnra mindig szükség van: sok csúcstechnikájú ötletet egyszerűen rosszul adnak el, pedig majd' minden esetben sokkal többről van szó, mint egy termék külsejéről vagy csomagolásáról. A dizájn célja, hogy életre hívja egy termék történetét. Okostelefonokat különösen nehéz tervezni, mert a képernyő mindent elfoglal, így a tervezőknek csak kis mozgásterük van. Hasonló okokból nehéz individualistáknak lennünk" - közölte Claude Zellweger, akinek a nevéhez fűződik többek között a HTC Legend megtervezése is.
A szakember elmondta, hogy a HTC Legend esetében kifejezetten egy olyan eszközt akartak megalkotni, amelyik továbbviszi a Hero örökségét, a lekerekített éleket. Ezek nem csak védik a kijelzőt, de egyúttal jól is néznek ki. Ugyanakkor fontosnak tartotta leszögezni, hogy nem az Apple ötleteit másolták le, sokkal inkább arról van szó, hogy minden dizájnert befolyásolnak az Apple megoldásai. Ugyan hasonló utat akarnak bejárni, mint a Steve Jobs vezette óriáscég, de ugyanolyan szenvedéllyel vetik magukat a munkába, mint az Apple mérnökei. A cél az, hogy ötvözzék a briliáns munkát végző tajvani szakemberek munkáját az egyedi dizájnnal.
"A kisebb sorozatban gyártott tárgyak és az egyedi darabok inspirálnak. Úgy vélem, hogy a globalizációt lassan fel fogják váltani az egyedi tervezésű termékek, amelyeknél a vállalatok új gyártási technikák segítségével kézben tudják majd gyártani a költségeket. Az Apple esetében viszont fontos kiemelni, hogy bizonyos fáradtságot tapasztalok náluk. Ennek jelei elsősorban a blogokban érhetők tetten. Persze a termékek dizájnját mindig erősen befolyásolja az adott időszak gazdasági helyzete is."
"Egy depressziós időszakban teljesen másként gondolkoznak az emberek és ugyanez igaz akkor is, ha tele vannak optimizmussal. A legutóbbi válság meglepő, senki sem volt felkészülve rá. A felhasználók most színeket akarnak maguk körül látni, mivel azokra támaszkodhatnak és azokból erőt, bátorságot meríthetnek. Az okostelefon-piac trendjeiről szólva úgy vélem, előtérbe fog kerülni az adatfeldolgozás és a nagyobb kommunikációs felület. De már nem csak a képernyő lesz a meghatározó, hanem a készülékek hátsó oldala is alkalmazható lesz kezelőfelületként. Emellett felbukkanhatnak a hordozható technológiák és a hajlékony kijelzők."
"Főleg kis cégekkel állok kapcsolatban. Ennek oka, hogy szeretek olyan emberekkel együtt dolgozni, akik a pénzüket és minden reményüket egyetlen projektbe fektetik be, miközben senki sem tudja, hogy ebből mi sül majd ki. Sajnos a többségnek nem lesz sikerélménye" - hangsúlyozta végül Claude Zellweger.