Berta Sándor
Multifunkciós e-olvasókat szeretnének az emberek
Út közben elolvasni egy elektronikus könyvet, közben átfutni a friss híreket és elküldeni néhány e-mailt. Erre vágynak az átlagos felhasználók.
A Boston Consulting Group (BCG) nemzetközi felmérése szerint az emberek többségének egyre vonzóbbak az e-olvasókészülékek és a tábla PC-k, mivel szeretnének igazi multifunkciós eszközöket használni. Az alanyok 28 százaléka tervezi, hogy a következő év végéig vásárol egy e-olvasót vagy egy tábla PC-t, míg a következő három évben a megkérdezettek 49 százaléka tervezi egy ilyen készülék megvételét. Amennyiben ezek az előrejelzések beigazolódnak, úgy az iPad, a Kindle, a Blackberry vagy éppen az iPhone rövid időn belül igazi tömegtermékekké válhatnak.
Nem véletlenül optimisták a kiadók és remélik, hogy sikerül egy új, nyereséges online ágazatot beindítaniuk, ahol előre optimalizált tartalmak jelenhetnek meg. "Felmérésünk világosan megmutatta, hogy az elektronikus olvasókészülékek és a tábla-PC-k nem csak a technikai őrültek számára készült eszközök, hanem ennek az évtizednek az MP3-lejátszóivá válhatnak. Az e-olvasók elterjedésével komoly esélyhez juthatnak a kiadók is, amelyek ha ügyesen bővítik ki az online szolgáltatásaikat, új lendületet kaphatnak" - hangsúlyozta Joachim Stephan médiaszakértő, a BCG ügyvezetője.
A válaszokból az is kiderült, hogy a felhasználók zöme olyan multifunkciós termékeket akar vásárolni, amelyek egyaránt használhatók e-könyvek olvasására, böngészésre, e-mailezésre, valamint fotók és videók megtekintésére. Az egyetlen dologra használható készülékeket legfeljebb az emberek 19 százaléka venné meg. Megoszlanak a vélemények abban a tekintetben is, hogy mennyi pénzt célszerű áldozni egy multifunkciós és mennyit egy egyetlen célra használható eszközre. Előbbire az amerikaiak alig 200 dollárt adnának ki, ami messze alatta van az iPad 499 dolláros indulóárának. A németeknél ez az összeg majdnem azonos, maximum 171 euró, az osztrákoknál viszont már eléri a 200-at.
Az emberek emellett egyértelműen elutasították azt a lehetőséget, hogy egyetlen digitális boltból kelljen beszerezniük a tartalmakat. Ehelyett inkább azt szeretnék, ha több helyről válogathatnának. Az amerikaiak az online magazinok egyetlen számáért hajlandóak lennének 1-3, míg a finnek akár 5 eurót is kifizetni. Az osztrákok egy napilap havi online előfizetésére minimum 5, maximum 9 eurót áldoznának. A sógorok az e-könyvekre 5-10 eurót költenének. A felmérést 12 717 személy bevonásával készítettek el az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Németországban, Kínában, Finnországban, Franciaországban, Nagy-Britanniában, Indiában, Olaszországban, Japánban, Norvégiában, Ausztriában, Dél-Koreában és Spanyolországban.
A Boston Consulting Group (BCG) nemzetközi felmérése szerint az emberek többségének egyre vonzóbbak az e-olvasókészülékek és a tábla PC-k, mivel szeretnének igazi multifunkciós eszközöket használni. Az alanyok 28 százaléka tervezi, hogy a következő év végéig vásárol egy e-olvasót vagy egy tábla PC-t, míg a következő három évben a megkérdezettek 49 százaléka tervezi egy ilyen készülék megvételét. Amennyiben ezek az előrejelzések beigazolódnak, úgy az iPad, a Kindle, a Blackberry vagy éppen az iPhone rövid időn belül igazi tömegtermékekké válhatnak.
Nem véletlenül optimisták a kiadók és remélik, hogy sikerül egy új, nyereséges online ágazatot beindítaniuk, ahol előre optimalizált tartalmak jelenhetnek meg. "Felmérésünk világosan megmutatta, hogy az elektronikus olvasókészülékek és a tábla-PC-k nem csak a technikai őrültek számára készült eszközök, hanem ennek az évtizednek az MP3-lejátszóivá válhatnak. Az e-olvasók elterjedésével komoly esélyhez juthatnak a kiadók is, amelyek ha ügyesen bővítik ki az online szolgáltatásaikat, új lendületet kaphatnak" - hangsúlyozta Joachim Stephan médiaszakértő, a BCG ügyvezetője.
A válaszokból az is kiderült, hogy a felhasználók zöme olyan multifunkciós termékeket akar vásárolni, amelyek egyaránt használhatók e-könyvek olvasására, böngészésre, e-mailezésre, valamint fotók és videók megtekintésére. Az egyetlen dologra használható készülékeket legfeljebb az emberek 19 százaléka venné meg. Megoszlanak a vélemények abban a tekintetben is, hogy mennyi pénzt célszerű áldozni egy multifunkciós és mennyit egy egyetlen célra használható eszközre. Előbbire az amerikaiak alig 200 dollárt adnának ki, ami messze alatta van az iPad 499 dolláros indulóárának. A németeknél ez az összeg majdnem azonos, maximum 171 euró, az osztrákoknál viszont már eléri a 200-at.
Az emberek emellett egyértelműen elutasították azt a lehetőséget, hogy egyetlen digitális boltból kelljen beszerezniük a tartalmakat. Ehelyett inkább azt szeretnék, ha több helyről válogathatnának. Az amerikaiak az online magazinok egyetlen számáért hajlandóak lennének 1-3, míg a finnek akár 5 eurót is kifizetni. Az osztrákok egy napilap havi online előfizetésére minimum 5, maximum 9 eurót áldoznának. A sógorok az e-könyvekre 5-10 eurót költenének. A felmérést 12 717 személy bevonásával készítettek el az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Németországban, Kínában, Finnországban, Franciaországban, Nagy-Britanniában, Indiában, Olaszországban, Japánban, Norvégiában, Ausztriában, Dél-Koreában és Spanyolországban.