SG.hu
A szuper óriás tévék lehetnek a karácsony sztárjai
Az idei ünnepi szezon egyik legnagyobb ajándéka nem fér be a fa alá, nem vihető le a kéményben, sőt, egyes otthonok is kicsik hozzá.
A 98 collos (és annál nagyobb) képátlójú televíziók egyre jobban fogynak, mert az XXL méret ára meredeken csökken, és sokan le akarják cserélni a néhány évvel ezelőtti járvány csúcsán vásárolt képernyőket. A Circana piackutató cég szerint a gigantikus képernyők eladásai a tévégyártó ipar egyik fénypontját jelentik a teljes kategória stagnáló eladásai közepette. A technológia fejlődése, valamint az alkatrészek és a gyártás alacsonyabb árai miatt a 98 collos tévék ára 53%-kal csökkent az egy évvel ezelőttihez képest - mondta a Circana szóvivője. Ennek következtében az eladások 877%-kal emelkedtek az elmúlt évben. Ezzel szemben a 75 és 96 hüvelyk közötti televíziók árai mindössze 6%-kal csökkentek, miközben az eladások idén mindössze 19%-kal nőttek.
Persze az ultranagy televíziók még mindig nem olcsók: a többségük ára 650ezer és és másfél millió forint között van, és persze ezért általában ingyenes szállítást és telepítést kapunk. Az XXL tévék növekvő népszerűsége segíthet a műszaki boltoknak kimászni a gödörből, mert a vásárlók az infláció miatt visszafogták a szabad felhasználású kiadásaikat. Az XXL tévék tükrözik a négy évvel ezelőtt még extra nagyméretűnek számító televíziók növekedését, mert a világjárvány idején még a 65 collos modellek számítottak a csúcsnak. Az otthon ragadt emberek közül sokan 2020-ban frissítették fel televízióikat, hogy nagyobb képátlót és jobb képminőséget tapasztalhassanak.
Azóta a tévéeladások csúnyán visszaestek. De mivel ezek a most már négyéves televíziók néhány türelmetlen vásárló számára kezdenek megkopni, az XXL tévék vonzó frissítést jelentenek. "Az ultranagy tévékészülékek erős növekedési trendje összhangban van a 65 hüvelykes tévékészülékek eladásának 2018 és 2020 közötti növekedésével, amelyeket a fogyasztók most öt-hat évvel később kezdenek el cserélni, összhangban azzal, amit kutatásaink szerint a leggyakoribb csereintervallumnak tekintünk” - mondta Paul Gagnon, a Circana fogyasztói technológiáért felelős alelnöke. "Arra számítunk, hogy ez a tendencia folytatódik, ahogy a frissítési tevékenység 2025-ben és azon túl is folytatódik.”
A vásárlók számára különösen érdekes funkció a méret biztosította kép a képben opció. Ahelyett, hogy egyszerre több különböző sportesemény között kattintgatnának, a 98 collos tévét négy, 48 collos dobozra osztva könnyebb a különböző események megtekintése.
A 98 collos (és annál nagyobb) képátlójú televíziók egyre jobban fogynak, mert az XXL méret ára meredeken csökken, és sokan le akarják cserélni a néhány évvel ezelőtti járvány csúcsán vásárolt képernyőket. A Circana piackutató cég szerint a gigantikus képernyők eladásai a tévégyártó ipar egyik fénypontját jelentik a teljes kategória stagnáló eladásai közepette. A technológia fejlődése, valamint az alkatrészek és a gyártás alacsonyabb árai miatt a 98 collos tévék ára 53%-kal csökkent az egy évvel ezelőttihez képest - mondta a Circana szóvivője. Ennek következtében az eladások 877%-kal emelkedtek az elmúlt évben. Ezzel szemben a 75 és 96 hüvelyk közötti televíziók árai mindössze 6%-kal csökkentek, miközben az eladások idén mindössze 19%-kal nőttek.
Persze az ultranagy televíziók még mindig nem olcsók: a többségük ára 650ezer és és másfél millió forint között van, és persze ezért általában ingyenes szállítást és telepítést kapunk. Az XXL tévék növekvő népszerűsége segíthet a műszaki boltoknak kimászni a gödörből, mert a vásárlók az infláció miatt visszafogták a szabad felhasználású kiadásaikat. Az XXL tévék tükrözik a négy évvel ezelőtt még extra nagyméretűnek számító televíziók növekedését, mert a világjárvány idején még a 65 collos modellek számítottak a csúcsnak. Az otthon ragadt emberek közül sokan 2020-ban frissítették fel televízióikat, hogy nagyobb képátlót és jobb képminőséget tapasztalhassanak.
Azóta a tévéeladások csúnyán visszaestek. De mivel ezek a most már négyéves televíziók néhány türelmetlen vásárló számára kezdenek megkopni, az XXL tévék vonzó frissítést jelentenek. "Az ultranagy tévékészülékek erős növekedési trendje összhangban van a 65 hüvelykes tévékészülékek eladásának 2018 és 2020 közötti növekedésével, amelyeket a fogyasztók most öt-hat évvel később kezdenek el cserélni, összhangban azzal, amit kutatásaink szerint a leggyakoribb csereintervallumnak tekintünk” - mondta Paul Gagnon, a Circana fogyasztói technológiáért felelős alelnöke. "Arra számítunk, hogy ez a tendencia folytatódik, ahogy a frissítési tevékenység 2025-ben és azon túl is folytatódik.”
A vásárlók számára különösen érdekes funkció a méret biztosította kép a képben opció. Ahelyett, hogy egyszerre több különböző sportesemény között kattintgatnának, a 98 collos tévét négy, 48 collos dobozra osztva könnyebb a különböző események megtekintése.