Berta Sándor
Egyre fontosabb a cégeknek a Twitter
Ugyan számos cégnek nincs világos kommunikációs stratégiája, de a népszerű szolgáltatás használatának tekintetében szinte mindegyik piaci szereplő ugyanazt az álláspontot képviseli: twitterezni kell.
A kis- és közepes vállalatok mellett most már az óriáscégek életében is kiemelkedő szerepet tölt be a Twitter. Azzal a legtöbb vállalat képviselői tisztában vannak, hogy a tweetek nem biztos, hogy a fő célközönségüket szólítják meg, ennek ellenére a Twitter jelentősége egyre nagyobb. Az Absolit tanácsadó cég felméréséből kiderült, hogy az amerikai cégek átlagosan százszor többször veszik fel ilyen módon a kapcsolatot az emberekkel, mint nemzetközi konkurenseik.
A legnagyobb jelentősége a Twitter használatának a Lufthansa esetében van, száz üzenetből 7,3 oda kerül fel. A második helyre a Google került 6,8, míg a harmadikra az Otto 6,3 százalékos adatával. A negyedik helyen a Microsoft (5,2 százalék), az ötödiken a Vodafone (4,8 százalék), a hatodikon a Xing (4,2 százalék), a hetediken a Kodak (3,2 százalék) található, míg a nyolcadik, a kilencedik és tizedik helyen holtversenyben van az eBay, a Daimler és a Deutsche Bahn egyaránt 3,1 százalékkal. A Top14-be befért még a GLS Bank (2,6 százalék), az IBM (2,3 százalék), a Sony (2,2 százalék) és a Allianz (2,1 százalék).
"Fontos lenne, hogy a piaci szereplők a twitterezés tekintetében is a mennyiség helyett a minőségre koncentráljanak, mert csak így veszik őket komolyan a felhasználók. Csak a tweetek minőségének emelésével lehet elérni,hogy a felhasználók figyeljenek a bejegyzésekre" - hangsúlyozta Günter Exel mikroblog-szakértő. "A Twitter mára egy B2B-platformmá vált, amelyen a vállalatok válaszolhatnak üzleti partnereik kérdéseire, ezzel pedig nem csak a közvetlen ügyfélkapcsolat javul. Lehetőség van ugyanis arra, hogy az így beérkező ktitikák azonnal hatást gyakoroljanak a termékek fejlesztésére" - tette hozzá Exel.
A nagy amerikai cégek közül a Comcast naponta húsz különböző tweetet jelentette meg. "A Twittert számos cég arra használja fel, hogy a közvetlen kapcsolatnak köszönhetően jó színben tűnhessen fel. Ezek a befektetések kifizetődnek" - jegyezte meg Torsten Schwarz, a tanulmány készítője.
A kis- és közepes vállalatok mellett most már az óriáscégek életében is kiemelkedő szerepet tölt be a Twitter. Azzal a legtöbb vállalat képviselői tisztában vannak, hogy a tweetek nem biztos, hogy a fő célközönségüket szólítják meg, ennek ellenére a Twitter jelentősége egyre nagyobb. Az Absolit tanácsadó cég felméréséből kiderült, hogy az amerikai cégek átlagosan százszor többször veszik fel ilyen módon a kapcsolatot az emberekkel, mint nemzetközi konkurenseik.
A legnagyobb jelentősége a Twitter használatának a Lufthansa esetében van, száz üzenetből 7,3 oda kerül fel. A második helyre a Google került 6,8, míg a harmadikra az Otto 6,3 százalékos adatával. A negyedik helyen a Microsoft (5,2 százalék), az ötödiken a Vodafone (4,8 százalék), a hatodikon a Xing (4,2 százalék), a hetediken a Kodak (3,2 százalék) található, míg a nyolcadik, a kilencedik és tizedik helyen holtversenyben van az eBay, a Daimler és a Deutsche Bahn egyaránt 3,1 százalékkal. A Top14-be befért még a GLS Bank (2,6 százalék), az IBM (2,3 százalék), a Sony (2,2 százalék) és a Allianz (2,1 százalék).
"Fontos lenne, hogy a piaci szereplők a twitterezés tekintetében is a mennyiség helyett a minőségre koncentráljanak, mert csak így veszik őket komolyan a felhasználók. Csak a tweetek minőségének emelésével lehet elérni,hogy a felhasználók figyeljenek a bejegyzésekre" - hangsúlyozta Günter Exel mikroblog-szakértő. "A Twitter mára egy B2B-platformmá vált, amelyen a vállalatok válaszolhatnak üzleti partnereik kérdéseire, ezzel pedig nem csak a közvetlen ügyfélkapcsolat javul. Lehetőség van ugyanis arra, hogy az így beérkező ktitikák azonnal hatást gyakoroljanak a termékek fejlesztésére" - tette hozzá Exel.
A nagy amerikai cégek közül a Comcast naponta húsz különböző tweetet jelentette meg. "A Twittert számos cég arra használja fel, hogy a közvetlen kapcsolatnak köszönhetően jó színben tűnhessen fel. Ezek a befektetések kifizetődnek" - jegyezte meg Torsten Schwarz, a tanulmány készítője.