Berta Sándor

Egyre fontosabb a cégeknek a Twitter

Ugyan számos cégnek nincs világos kommunikációs stratégiája, de a népszerű szolgáltatás használatának tekintetében szinte mindegyik piaci szereplő ugyanazt az álláspontot képviseli: twitterezni kell.

A kis- és közepes vállalatok mellett most már az óriáscégek életében is kiemelkedő szerepet tölt be a Twitter. Azzal a legtöbb vállalat képviselői tisztában vannak, hogy a tweetek nem biztos, hogy a fő célközönségüket szólítják meg, ennek ellenére a Twitter jelentősége egyre nagyobb. Az Absolit tanácsadó cég felméréséből kiderült, hogy az amerikai cégek átlagosan százszor többször veszik fel ilyen módon a kapcsolatot az emberekkel, mint nemzetközi konkurenseik.

A legnagyobb jelentősége a Twitter használatának a Lufthansa esetében van, száz üzenetből 7,3 oda kerül fel. A második helyre a Google került 6,8, míg a harmadikra az Otto 6,3 százalékos adatával. A negyedik helyen a Microsoft (5,2 százalék), az ötödiken a Vodafone (4,8 százalék), a hatodikon a Xing (4,2 százalék), a hetediken a Kodak (3,2 százalék) található, míg a nyolcadik, a kilencedik és tizedik helyen holtversenyben van az eBay, a Daimler és a Deutsche Bahn egyaránt 3,1 százalékkal. A Top14-be befért még a GLS Bank (2,6 százalék), az IBM (2,3 százalék), a Sony (2,2 százalék) és a Allianz (2,1 százalék).

"Fontos lenne, hogy a piaci szereplők a twitterezés tekintetében is a mennyiség helyett a minőségre koncentráljanak, mert csak így veszik őket komolyan a felhasználók. Csak a tweetek minőségének emelésével lehet elérni,hogy a felhasználók figyeljenek a bejegyzésekre" - hangsúlyozta Günter Exel mikroblog-szakértő. "A Twitter mára egy B2B-platformmá vált, amelyen a vállalatok válaszolhatnak üzleti partnereik kérdéseire, ezzel pedig nem csak a közvetlen ügyfélkapcsolat javul. Lehetőség van ugyanis arra, hogy az így beérkező ktitikák azonnal hatást gyakoroljanak a termékek fejlesztésére" - tette hozzá Exel.

A nagy amerikai cégek közül a Comcast naponta húsz különböző tweetet jelentette meg. "A Twittert számos cég arra használja fel, hogy a közvetlen kapcsolatnak köszönhetően jó színben tűnhessen fel. Ezek a befektetések kifizetődnek" - jegyezte meg Torsten Schwarz, a tanulmány készítője.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Kerub #24
    Jah, mint a Facebook... az is hogy lecsúszott!
    LOL
  • Justil #23
    Ja és persze az, hogy ott van az infó ezüsttálcán, nem jelenti azt, hogy a twitter helyettesíti a hagyományos böngészést. Nem erről van szó, sokkal inkább kiegészíti, de azt nagyon jól.
  • Justil #22
    Nem csak a gyorsasága az előnye. Hanem maga a tény, hogy minden egy helyen van. Felmegyek, átnézem az utsó 4-5 oldalt, és olyan infókhoz jutok, amikhez különben be kéne barangolni tucatnyi blogot, portált, honlapot.
    Ha szeretném tudni, mival a zenészekkel, akiket kedvelek, vagy ha érdekel, hogy miféle újdonságok vannak az Adobe CS termékcsaláddal, esetleg érdekelnek a ritka filmek, vagy mittomén épp a fotózás mint bestpixel-t. Nem kell rengeteg bookmarkolt oldalt végigolvasnom, hanem minden ott van központilag, csak megfelelően kell kialakitani azoknak a listáját, akiket követ az ember. Sőt, sokszor olyan infók is kerülnek ki, amiket egyébként szinte lehetetlen megtalálni, pontosan azért, mert amit fentebb leírtam, azzal tisztában vannak azok is, akik ezeket az infókat közlik.
    Nem azt állítom, hogy a twitter vmiféle csoda ami megváltoztatja az emberek életét, vagy ilyesmi. Egyszerűen csak egy nagyon hasznos kis szolgáltatás, ha az ember megfelelően tudja használni..és persze 1 jó nagy állatkert is, viszont itt legalább te határozod meg, hogy milyen magas a kerítés :)
  • Komolytalan #21
    Jó, de ha én mondjuk nem szúrom magam tökön, ha 2 nappal később tudok meg egy hírt - most nem jacko halálára gondolok, mert az spec nem érdekel, de mondjuk egy szakmai bejelentést -, akkor ugye nekem nem kell a twitter? Mert szerintem az alapján amit leírtál kb arra jó, hogy újságíró szerezzenek a cikkeikhez alapot. Amit meg én elolvasok 2 nap múlva, normális formába összeszedve, előzményekkel kiegészítve, rendszerezve, na meg persze lefordítva.
    Kinek a pap, kinek a papné...
  • bestpixel #20
    Justil:
    Ezer köszönet!
  • Justil #19
    De mivel nem mindenki zenész/programozó, élhetünk 1 kicsit hétköznapibb példával is: Jacko halálának hírét is jóval az SG és egyáltalán bármelyik magyar hírportál előtt tudtam meg, de az is lehet hogy még a hivatalos CNN/BBC közleményeket is megelőzték a tweetek. Most nem azé, hogy ettől legény leszek vagy ilyesmi, pusztán csak példaként mondom.
  • Justil #18
    biztos, hogy van, nem is egy
    kettő
    három
    négy
    .....
  • Justil #17
    Semmi értelme nincs, de kit érdekel? Ha nagyobb perspektívából nézed, ez az egész netre igaz. Mióta webkettő van (de azért előtte is így volt), televan a net szarral. Mivel az emberek nagy része ostoba, ezért a tartalmak nagy része is ostoba, igénytelen lesz, ez szükségszerű. A hőskorban, amikor csak az okosok, nameg a szerencsések kiváltsága volt a net, még volt valamiféle minőségi rosta, hiszen nem jutott minden ork meg troll net hozzáféréshez, ma ez másképp van.

    De. Ettől a twitter még nem lesz szar. Könyörgöm lássuk már be, hogy maga a technológia zseniális, bár azt 1 szóval sem mondanám, hogy ez valami egetrengető újítás, egyszerűen csak jól meg van csinálva, és promózva, aztán meg elindult a szekér.

    Aki meg még nem is használta, az inkább maradjon csöndben.
    Aki használta/használja, tudhatja, hogy nem fogod az összes vérpistike csipogását látni, csak akkor, ha követed őket. Így tehát egyszerű a megoldás: ne kövess olyat, akinek a tweetjei nem érdekelnek. Jómagam zenészeket, szoftverfejlesztő cégeket, blogokat és portálokat követek, és mióta így teszek kb megdupláztam a bejövő napi hasznos infó mennyiségét. Egyszerűbb ugyanis felmenni, és átnézni a tweeteket (amik sokszor csak 1 linket tartalmaznak), mint végignézni az összes honlapot, blogot, stb. Aztán nekem is van néha olyan közlendőm, ami bizony érdekelhet másokat, és nem "bevertem a lábam az ajtófélfába" jellegű...

    Száz szónak is egy a vége, lehet hogy túlhypeolt, de semmiképpen nem baromság. Az, hogy sok ember arra használja, hogy közölje a világgal ha elment kábelt fektetni, nem a twitter hibája, ez csak az emberek értelmi szintjét tükrözi.
    Rengeteg hozzám hasonló ember van, akinek a twitter az információ kánaánja, és az ha ezt egyesek nem értik meg vagy esetleg nem igénylik, még nem minősíti le a szolgáltatást.
  • bestpixel #16
    Van vmi fotós közösség a Twitteren is?
  • chuky123 #15
    Ez is egy tulhypolt baromság majd lecseng ez is.