Napi Online

Jó-e a sokféle mobilcsomag?

A magyarországi mobilcégek jelenleg összesen 156 alapcsomag szerint számláznak ügyfeleiknek. A szolgáltatók szerint a díjcsomagok sokfélesége sokkal inkább előnyt jelent az ügyfeleknek, mintsem bonyolult és átláthatatlan "tarifadzsungelt".

A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a magyarországi mobilszolgáltatók díjcsomagjai közül mintegy 91 kifutó konstrukció, amelyekre új megrendelést már nem fogadnak a mobilcégek, további 68 különböző díjszabás azonban bármikor elérhető a szolgáltatóknál. A díjcsomagok számát részben magyarázza, hogy az egyes előfizetési konstrukciók megszüntetésekor a szolgáltatók az ügyfelek megtartása érdekében nem zárják le kifutó csomagjaikat.

A meglévő díjszabásokat pedig csak akkor vezetik ki, ha az azokkal kapcsolatos ügyféligény marginálissá válik, ez azonban meglehetősen ritkán fordul elő - közölte a T-Mobile. A Pannonnál pedig az ügyfeleket az egyes díjcsomagok kivezetésekor sem sorolják át automatikusan másik tarifacsomagba. A társaság a díjkonstrukció megszüntetésekor felajánlja az előfizetőnek, hogy egy másik csomagra, szolgáltatásra válthat. Amennyiben egy megszűnő díjcsomag helyett felajánlott lehetőségek egyike sem felel meg az ügyfélnek, úgy lehetőség van az előfizetői szerződés felmondására - közölte a Vodafone. A szolgáltatónál hozzátették: az előző pénzügyi évben nem soroltak át előfizetőt, minden esetben lehetőséget adtak az ügyfeleknek a régi tarifacsomag megtartására.

Az átalánydíjas konstrukciók bevezetésének legnagyobb akadálya a T-Mobile szerint a használat mértékétől függő költségszerkezet, emiatt csak magas havidíj ellenében lehetne ilyen csomagokat piacra vinni. Ezek pedig a magyar mobil-előfizetők költési hajlandóságának ismeretében lényegében versenyképtelenek lennének. A szolgáltatónál hozzátették: a kínálatban vannak olyan tarifaelemek, amelyek költséghatékony módon teszik lehetővé az intenzív mobilhasználatot (például a csoporton belüli híváskedvezmény), s ezekre a havi díj ellenében választható konstrukciókra már van piaci igény.

A Vodafone-nál ezzel szemben érettnek tartják a hazai piacot az átalánydíjas konstrukciókra, a mobilcég ezért vezette be tavaly májusban a Silver és Gold Plus tarifákat, amelyek a csomag szerkezetét tekintve már közelítenek az átalánydíjas szolgáltatáshoz. A szolgáltatók szerint a jelenlegi tarifák átláthatók, a csomagok pedig egyszerűek. Sőt a T-Mobile-nál állítják: a díjcsomagok sokszínűsége inkább előny, a konstrukciók sokfélesége pedig a valós ügyféligények alapján alakult ki. A piac fejlődésével várhatóan újabb, meghatározó ügyfélcsoportok telefonálási és mobilhasználati szokásait kiszolgáló csomagok jelennek meg.

A hírközlési hatóság adatai szerint a Pannonnál jelenleg 21, a T-Mobile-nál 30, a Vodafone-nál 17 alapcsomag érhető el, ám a különböző ügyfélkedvezmények miatt ennél jóval több konstrukció szerint fizethetnek az ügyfelek a mobilszolgáltatóknak. Eszerint a Pannonnál 40 díjcsomag érhető el a számlás, kártyás, üzleti és lakossági, valamint mobilinternetes szolgáltatásokat is beleértve, míg a T-Mobile havidíjas konstrukcióban 44 hangszolgáltatási és 16 mobilinternetes díjcsomagot kínál (amelyekből 18-at, illetve 11-et már nem értékesít), míg a pre-paid ügyfelek hét hangcsomag és öt mobilinternetes konstrukció közül választhatnak, igaz, 11 olyan régi csomagot is használnak még kártyás ügyfelek, amelyekre a szolgáltató már nem köt új szerződést.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Adamul #7
    "a Pannonnál jelenleg 21, a T-Mobile-nál 30, a Vodafone-nál 17 alapcsomag"
    Azért kíváncsi lennék én, hogy ebből hány előfizetéses, mert gyak a 90%-a. Vodánál van 3 vitamax, de az a 3 is inkább egy hisz csak a hálón belüli illetve csúcsidőn kívüli lehetőségekkel operálnak az alaptarifához képest. Több választék nincs, ennyi...
  • NullZ3r0 #6
    Ez azt jelenti, hogy ha sokat használod, akkor a szolgáltatónak sok a költsége. És mivel átalánydíjas, ezért valószínűleg sokat használnád, tehát magas előfizetési díj mellett éri csak meg a szolgáltatónak.
  • slickboy #5
    Amikor előfizetésre váltottam kártyás tarifáról, a Trékom első körben esett ki nálam az átláthatatlan tarifatáblázataik miatt. Már a Nokia 3210-es telefonom is tudott volna anno költséget számolni ha szolgáltató (Pannon) biztosította volna ezt a funkciót a hálózaton. Na meg a másodpercalapú számlázást halkan kinyírták mindenhol, így aztán a törtpercekből rengeteg pénzt szakítanak a társaságok.
    "Az átalánydíjas konstrukciók bevezetésének legnagyobb akadálya a T-Mobile szerint a használat mértékétől függő költségszerkezet, emiatt csak magas havidíj ellenében lehetne ilyen csomagokat piacra vinni."
    Ha ezt a mondatot érti valaki, akkor magyarázza el.
  • Tetsuo #4
    Zs manipulacio az egesz..
  • duke #3
    Nevetseges,hogy a videotelefonalas mar reg elerheto,meg 30 mbites internet,de a pontos koltseg kijelzes megoldhatatlan.
  • duke #2
    "Az átalánydíjas konstrukciók bevezetésének legnagyobb akadálya a T-Mobile szerint a használat mértékétől függő költségszerkezet, emiatt csak magas havidíj ellenében lehetne ilyen csomagokat piacra vinni."

    Ez mellebeszeles.Mindenki tudja,hogy ez a teljes ertelmetlen otszaz fele tarifa csomag a felhasznalok osszezavarasara szolgal.Ez pszihologia, az emberek tudjak hogy a telefonalas draga,de ha pontosan nem tudja csak ugy kb,akkor konnyeben kolt tobbet mint amenyit akarna.Ha volna egy 2-3 fele tarifa az kovetheto lenne,foleg akkor ha a telefon azonnal valos idobe irna a koltseget,de hat ez erdekuk a szolglatatoknak.
  • petipetya #1
    Szerintem felesleges ennyi csomag, mivel úgyis évente szüntetik meg a nagyrészét. Persze magyarázhatják ezt a fogyasztói igényekkel, de mivel a változtatások általában negatívan érintik a közembert (olyan tarifa vagy szolgáltatás szűnik meg, amit az ügyfél ki tud használni, ám a szolgáltatónak nem éri meg), így ez mind csak mézesmadzag.