Gyurkity Péter
Egyre népszerűbbek a prepaid mobil csomagok
A gazdasági válság a jelek szerint nagyon is kedvezően hat azon cégek forgalmára, amelyek a prepaid ajánlatokkal igyekeznek meghódítani az előfizetők szívét - a vásárlók takarékoskodnak.
A Cnet által közölt összeállításból kiderül, hogy több mobil szolgáltató is jelentős mértékben növelni tudta bevételét, ezen cégek pedig kivétel nélkül a prepaid ajánlatokra koncentrálnak, amelyek egyrészt nagyobb kényelmet, a legtöbb esetben pedig megtakarítást jelentenek a minden szolgáltatást átfogó mobil csomagokra igényt tartó vásárlók számára.
Példaként említik a MetroPCS és a Leap Wireless által közölt eredményeket, de az igazán nagyok közé tartozó Sprint Nextel leányát is (Boost), amely szintén ki tudta fogni a szelet a mostani trendből. Egyértelmű ugyanis, hogy a gazdasági válság a nyugati féltekén is sokakat takarékosságra késztet, ez pedig a mobiltelefonos csomagok esetében a prepaid, vagyis az előre befizetett, biztos és kényelmes alapot nyújtó ajánlatok előretörését jelenti. Az említett cégek itt elsősorban a havi 50 dollárért igénybe vehető, úgynevezett "mindenevő" csomagokat kínálják, amelyek sikere jól mutatja, hogy a készülékek elterjedtsége ellenére a többség nem hajlandó ész nélkül költeni az előfizetésekre.
A nagy kérdés most az, hogy a piacot uraló óriások mennyiben lesznek hajlandók csökkenteni saját áraikat, illetve felvenni a kesztyűt a prepaid szegmensben, amelyet eddig többnyire elhanyagoltak - nyilván szándékosan. Az AT&T esetében már napvilágot láttak olyan pletykák, miszerint a nyáron érkező új iPhone készülékek megjelenése pillanatában rögtön 10 dollárral csökkentik a kapcsolódó csomag előfizetési díját, ám azt még nem tudni, hogy a prepaid vonalon terveznek-e komolyabb, átfogóbb lépéseket. Az azonban biztos, hogy a T-Mobile USA nagyobb szeletre vágyik a tortából, így részükről újabb akciók várhatók.
Az ajánlatok között egyébként egészen olcsó változatokat is találni, a Kanadában megkapaszkodni igyekvő Virgin például 10 dolláros alapdíjon kínálja prepaid csomagját (amire rájön a távolsági hívások és SMS-ek díja), ebből pedig 5 dollárt elengednek, amennyiben az automatikus feltöltést választjuk bankkártyánk révén.
A Cnet által közölt összeállításból kiderül, hogy több mobil szolgáltató is jelentős mértékben növelni tudta bevételét, ezen cégek pedig kivétel nélkül a prepaid ajánlatokra koncentrálnak, amelyek egyrészt nagyobb kényelmet, a legtöbb esetben pedig megtakarítást jelentenek a minden szolgáltatást átfogó mobil csomagokra igényt tartó vásárlók számára.
Példaként említik a MetroPCS és a Leap Wireless által közölt eredményeket, de az igazán nagyok közé tartozó Sprint Nextel leányát is (Boost), amely szintén ki tudta fogni a szelet a mostani trendből. Egyértelmű ugyanis, hogy a gazdasági válság a nyugati féltekén is sokakat takarékosságra késztet, ez pedig a mobiltelefonos csomagok esetében a prepaid, vagyis az előre befizetett, biztos és kényelmes alapot nyújtó ajánlatok előretörését jelenti. Az említett cégek itt elsősorban a havi 50 dollárért igénybe vehető, úgynevezett "mindenevő" csomagokat kínálják, amelyek sikere jól mutatja, hogy a készülékek elterjedtsége ellenére a többség nem hajlandó ész nélkül költeni az előfizetésekre.
A nagy kérdés most az, hogy a piacot uraló óriások mennyiben lesznek hajlandók csökkenteni saját áraikat, illetve felvenni a kesztyűt a prepaid szegmensben, amelyet eddig többnyire elhanyagoltak - nyilván szándékosan. Az AT&T esetében már napvilágot láttak olyan pletykák, miszerint a nyáron érkező új iPhone készülékek megjelenése pillanatában rögtön 10 dollárral csökkentik a kapcsolódó csomag előfizetési díját, ám azt még nem tudni, hogy a prepaid vonalon terveznek-e komolyabb, átfogóbb lépéseket. Az azonban biztos, hogy a T-Mobile USA nagyobb szeletre vágyik a tortából, így részükről újabb akciók várhatók.
Az ajánlatok között egyébként egészen olcsó változatokat is találni, a Kanadában megkapaszkodni igyekvő Virgin például 10 dolláros alapdíjon kínálja prepaid csomagját (amire rájön a távolsági hívások és SMS-ek díja), ebből pedig 5 dollárt elengednek, amennyiben az automatikus feltöltést választjuk bankkártyánk révén.