Berta Sándor
A kövér emberek fogékonyabbak a spamekre
Érdekes eredményekre jutottak a kollégiumi diákok körében végzett felmérésük során amerikai kutatók.
A két szakember arra volt kíváncsi, hogy kik azok, akik előszeretettel nyitják meg a kéretlen elektronikus leveleket és rendelik meg az azokban hirdetett termékeket. Nos, kiderült, hogy a súlycsökkentést ígérő árucikkek elsősorban a túlsúlyos kollégiumi hallgatók körében népszerűek. A Southern Medical Journal című szakmai folyóiratban publikált anyagban a kutatók egyértelműen összefüggést állapítottak meg a súlyproblémákkal küzdő fiatal egyetemisták és a spamekben reklámozott karcsúsító termékek megrendelése között.
A megkérdezett 200 diák átlag életkora 21 év volt, általában naponta 4 órát interneteztek és minden 24 órában 20-30 kéretlen elektronikus reklámlevelet kaptak. A válaszolók kétharmada nő volt, míg a túlsúlyos személyeknél ez az arány elérte a 75 százalékot. A szakemberek először arra voltak kíváncsiak, hogy az egyes felhasználók önmagukat túlsúlyos személynek tartják-e. Ezután azt kérdezték, hogy az illető kapott-e már olyan spam e-mailt, amiben valamilyen karcsúsító szert reklámozott a feladó. a harmadik kérdés arra irányult, hogy melyikük nyitotta meg ezeket a küldeményeket, míg az utolsó kérdésben arra tértek ki, hogy vajon ki vásárolta meg ezeket az árucikkeket.
Az önmagukat túlsúlyosnak tartó diákok 87,7 százaléka kapott ilyen spam e-mailt, míg ugyanez az arány a magukat vékonynak minősítő személyeknél 73,3 százalék volt. Az előbbi csoportba tartozóknak a 41,5, míg az utóbbiaknak csak a 17,8 százaléka olvasta el ezeket az elektronikus leveleket. A magukat túlsúlyosnak gondoló tanulók 18,5 százaléka meg is rendelte a hirdetett terméket. A magukat vékonynak minősítő fiataloknál ez az érték csupán 5,2 százalék volt.
A két kutató végül azt javasolta az orvosoknak, a pszichológusoknak, az élelmezési tanácsadóknak és más egészségügyi dolgozóknak, hogy beszélgessenek el gyakrabban a páciensekkel a spamekben reklámozott termékek veszélyeiről és esetleges káros mellékhatásairól.
A két szakember arra volt kíváncsi, hogy kik azok, akik előszeretettel nyitják meg a kéretlen elektronikus leveleket és rendelik meg az azokban hirdetett termékeket. Nos, kiderült, hogy a súlycsökkentést ígérő árucikkek elsősorban a túlsúlyos kollégiumi hallgatók körében népszerűek. A Southern Medical Journal című szakmai folyóiratban publikált anyagban a kutatók egyértelműen összefüggést állapítottak meg a súlyproblémákkal küzdő fiatal egyetemisták és a spamekben reklámozott karcsúsító termékek megrendelése között.
A megkérdezett 200 diák átlag életkora 21 év volt, általában naponta 4 órát interneteztek és minden 24 órában 20-30 kéretlen elektronikus reklámlevelet kaptak. A válaszolók kétharmada nő volt, míg a túlsúlyos személyeknél ez az arány elérte a 75 százalékot. A szakemberek először arra voltak kíváncsiak, hogy az egyes felhasználók önmagukat túlsúlyos személynek tartják-e. Ezután azt kérdezték, hogy az illető kapott-e már olyan spam e-mailt, amiben valamilyen karcsúsító szert reklámozott a feladó. a harmadik kérdés arra irányult, hogy melyikük nyitotta meg ezeket a küldeményeket, míg az utolsó kérdésben arra tértek ki, hogy vajon ki vásárolta meg ezeket az árucikkeket.
Az önmagukat túlsúlyosnak tartó diákok 87,7 százaléka kapott ilyen spam e-mailt, míg ugyanez az arány a magukat vékonynak minősítő személyeknél 73,3 százalék volt. Az előbbi csoportba tartozóknak a 41,5, míg az utóbbiaknak csak a 17,8 százaléka olvasta el ezeket az elektronikus leveleket. A magukat túlsúlyosnak gondoló tanulók 18,5 százaléka meg is rendelte a hirdetett terméket. A magukat vékonynak minősítő fiataloknál ez az érték csupán 5,2 százalék volt.
A két kutató végül azt javasolta az orvosoknak, a pszichológusoknak, az élelmezési tanácsadóknak és más egészségügyi dolgozóknak, hogy beszélgessenek el gyakrabban a páciensekkel a spamekben reklámozott termékek veszélyeiről és esetleges káros mellékhatásairól.