MTI
Mindennapossá vált az internet az EU-ban
Egyre inkább a mindennapi élet részévé válik az internet az Európai Unió tagállamaiban: a háztartások 65 százaléka rendelkezett internet-elérhetőséggel az idei év első negyedévében.
Az Eurostat, az unió statisztikai hivatala szerint ez ötszázalékos emelkedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Hasonló mértékben emelkedett a szélessávú internetkapcsolatok száma is: míg 2008-ban a háztartások 49 százaléka, addig 2009-ben már 56 százaléka csatlakozott ilyen módon a világhálóra. A felmérés során az információs és kommunikációs technológiák alkalmazásának, valamint az internetes vásárlások és online szolgáltatások igénybevételének előfordulási arányát vizsgálták az unió 27 tagállamában, valamint Norvégiában, Izlandon és Szerbiában.
Országokra lebontva Hollandia vezeti a sort: itt a háztartások 90 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel. Dobogós helyen van Luxemburg 87 százalékkal és Svédország 86 százalékkal. Őket követi Dánia 83 és Németország 79 százalékkal. A lista végén Bulgária áll, ahol mindössze az otthonok 30 százaléka csatlakozik az internethez. A szélessávú internet-elérhetőség terén első helyen Svédország végzett 80 százalékos lefedettséggel. Második helyen Hollandia áll 77 százalékkal, harmadik helyen pedig Dánia 76 százalékkal.
A magyar háztartások 51%-ban van már szélessáv
2009 első negyedévében a 16 és 24 év közöttiek átlagosan közel háromnegyede használta minden nap, vagy szinte minden nap a világhálót. Hollandiában a legnagyobb - 90 százalékos - a mindennap netezők aránya ebben a korosztályban, Dániában és Észtországban 88 százalékos. A felmérés eredményei szerint az Európai Unió lakosainak 40 százaléka vásárol interneten keresztül.
A 16-74 év közöttieknek csaknem a fele használja az internetet szinte napi gyakorisággal. Ebben a korosztályban az uniós tagállamokban élők átlag 37 százaléka vásárolt vagy rendelt online valamilyen szolgáltatást vagy árut az elmúlt tizenkét hónapban. Az ezt országokra leontó lista élén Nagy-Britannia végzett 66 százalékkal, a "sereghajtó" pedig Románia, 2 százalékkal. A kutatás a nemek közti különbséget is vizsgálta: míg a férfiak 40 százaléka, addig a nők 34 százaléka rendelt valamilyen árut vagy szolgáltatást az internet segítségével.
Az Eurostat, az unió statisztikai hivatala szerint ez ötszázalékos emelkedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Hasonló mértékben emelkedett a szélessávú internetkapcsolatok száma is: míg 2008-ban a háztartások 49 százaléka, addig 2009-ben már 56 százaléka csatlakozott ilyen módon a világhálóra. A felmérés során az információs és kommunikációs technológiák alkalmazásának, valamint az internetes vásárlások és online szolgáltatások igénybevételének előfordulási arányát vizsgálták az unió 27 tagállamában, valamint Norvégiában, Izlandon és Szerbiában.
Országokra lebontva Hollandia vezeti a sort: itt a háztartások 90 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel. Dobogós helyen van Luxemburg 87 százalékkal és Svédország 86 százalékkal. Őket követi Dánia 83 és Németország 79 százalékkal. A lista végén Bulgária áll, ahol mindössze az otthonok 30 százaléka csatlakozik az internethez. A szélessávú internet-elérhetőség terén első helyen Svédország végzett 80 százalékos lefedettséggel. Második helyen Hollandia áll 77 százalékkal, harmadik helyen pedig Dánia 76 százalékkal.
A magyar háztartások 51%-ban van már szélessáv
2009 első negyedévében a 16 és 24 év közöttiek átlagosan közel háromnegyede használta minden nap, vagy szinte minden nap a világhálót. Hollandiában a legnagyobb - 90 százalékos - a mindennap netezők aránya ebben a korosztályban, Dániában és Észtországban 88 százalékos. A felmérés eredményei szerint az Európai Unió lakosainak 40 százaléka vásárol interneten keresztül.
A 16-74 év közöttieknek csaknem a fele használja az internetet szinte napi gyakorisággal. Ebben a korosztályban az uniós tagállamokban élők átlag 37 százaléka vásárolt vagy rendelt online valamilyen szolgáltatást vagy árut az elmúlt tizenkét hónapban. Az ezt országokra leontó lista élén Nagy-Britannia végzett 66 százalékkal, a "sereghajtó" pedig Románia, 2 százalékkal. A kutatás a nemek közti különbséget is vizsgálta: míg a férfiak 40 százaléka, addig a nők 34 százaléka rendelt valamilyen árut vagy szolgáltatást az internet segítségével.