Gyurkity Péter
SMS-vásárlás az Amazonnál
Az Amazon újabb szolgáltatással bővítette kínálatát, amely lehetővé teszi a vásárlóknak, hogy mobiltelefonjukról rövid szöveges üzenettel érdeklődjenek egy-egy termékről és megvásárolják azt.
Az Amazon TextBuyIt elsősorban a hagyományos üzleteknek okozhat újabb fejfájást, hiszen a szolgáltatás révén lehetőség nyílik arra, hogy gyakorlatilag bárhonnan SMS-ben keressünk rá a kiszemelt árucikkekre, ellenőrizve, hogy az online bolt milyen árakon árulja azt. A szöveges üzenettel összehasonlíthatjuk az egyes ajánlatokat, illetve megvásárolhatjuk a kedvezőbb áron érkező termékeket.
A keresés igen egyszerű, ezt elindíthatjuk a termék neve, annak leírása, illetve UPC- vagy ISBN-száma alapján. Amennyiben az adott árucikkből van raktáron az Amazonnál, két találatot kapunk a válaszban, amelyek között az 1-es vagy 2-es gomb megnyomásával választhatunk, illetve az M-billentyűvel további ajánlatokat kérhetünk az üzlettől. Az újonnan regisztráló felhasználóknak mindössze e-mail címüket és irányítószámukat (ZIP-kódot) kell megadnunk, ezt követően pedig az automata telefonos ügyfélszolgálat lépésről-lépésre végigvezet a kifizetési és szállítási procedúrán.
A megrendelés megerősítését követően a vásárlók az internetes üzlet oldalán követhetik nyomon annak állapotát, a csomag státuszát.
"Véleményünk szerint ez kitűnő eszközt jelent sokak számára. A vásárlók igénybe veszik majd a szolgáltatást, bárhol tartózkodjanak is" - jelentette ki Howard Gefen, a cég mobil fizetésekért felelős igazgatója.
Ahogy az általában lenni szokott, az Amazon elsőként kizárólag Észak-Amerikában teszi elérhetővé a szolgáltatást, amely azonban számunkra is érdekes lehet, hiszen ez alapvető mintaként szolgálhat majd az esetleges európai debütáláskor.
Az Amazon TextBuyIt elsősorban a hagyományos üzleteknek okozhat újabb fejfájást, hiszen a szolgáltatás révén lehetőség nyílik arra, hogy gyakorlatilag bárhonnan SMS-ben keressünk rá a kiszemelt árucikkekre, ellenőrizve, hogy az online bolt milyen árakon árulja azt. A szöveges üzenettel összehasonlíthatjuk az egyes ajánlatokat, illetve megvásárolhatjuk a kedvezőbb áron érkező termékeket.
A keresés igen egyszerű, ezt elindíthatjuk a termék neve, annak leírása, illetve UPC- vagy ISBN-száma alapján. Amennyiben az adott árucikkből van raktáron az Amazonnál, két találatot kapunk a válaszban, amelyek között az 1-es vagy 2-es gomb megnyomásával választhatunk, illetve az M-billentyűvel további ajánlatokat kérhetünk az üzlettől. Az újonnan regisztráló felhasználóknak mindössze e-mail címüket és irányítószámukat (ZIP-kódot) kell megadnunk, ezt követően pedig az automata telefonos ügyfélszolgálat lépésről-lépésre végigvezet a kifizetési és szállítási procedúrán.
A megrendelés megerősítését követően a vásárlók az internetes üzlet oldalán követhetik nyomon annak állapotát, a csomag státuszát.
"Véleményünk szerint ez kitűnő eszközt jelent sokak számára. A vásárlók igénybe veszik majd a szolgáltatást, bárhol tartózkodjanak is" - jelentette ki Howard Gefen, a cég mobil fizetésekért felelős igazgatója.
Ahogy az általában lenni szokott, az Amazon elsőként kizárólag Észak-Amerikában teszi elérhetővé a szolgáltatást, amely azonban számunkra is érdekes lehet, hiszen ez alapvető mintaként szolgálhat majd az esetleges európai debütáláskor.