Gyurkity Péter
Fizetőssé válhat a Hulu
A jelek szerint az Egyesült Államokban igen népszerű videómegosztó oldal nem váltotta be a tulajdonosok várakozásait, ezért már jövőre fizetős üzleti modellre válthat, valószínűleg előfizetéses rendszerben.
A tervekről a News Corp. vezetőségének részéről hangoztak el kijelentések, mégpedig a napokban megrendezett B&C OnScreen találkozón. Elmondták többek között, hogy olyan platformot szeretnének létrehozni, amelyben az internetes portál látogatói a megfelelő módon (és mértékben) értékelik a teljes mozifilmeket és televíziós sorozatokat, amelyek jelenleg ingyen elérhetők a Hulu oldalán.
A tulajdonosok (akik között a News Corp. mellett olyan neveket találunk, mint az NBC és a Walt Disney) a jelek szerint úgy gondolják, hogy az online hirdetések rendszerét előfizetésekkel, avagy pay-per-view megoldással válthatnák fel, akár már 2010 első felében is, ez pedig a jelenleginél jóval több bevételt hajtana számukra. Végleges döntés még nem született az ideálisnak tartott üzleti modellről, mindössze annyi biztos, hogy a tulajdonosok minden szóba jöhető alternatívát megvizsgálnak. Mindenképpen érdekes azonban (és egyben figyelmeztető jel), hogy a nagyok szerint nem vált be a hirdetésekre alapozott modell.
Ez már csak azért is érdekes, mert bár a Hulu kizárólag az Egyesült Államokban érhető el, mégis óriási rajongói táborra tett szert, messze megelőzve a YouTube és társai eredményességét. A Google éppen a Hulu nyomába eredve szeretné hatékonyabbá varázsolni saját videómegosztóját, amely a jóval nagyobb felhasználói bázis ellenére még mindig nem nyereséges. Úgy tűnik azonban, hogy nincs minden rendben a Hulu háza táján sem, dacára a sikerekről szóló fanfároknak.
Úgy tűnik tehát, hogy a szórakoztatóipari cégek egy kis kitérő után ismét a fizetős szolgáltatások mellett teszik le voksukat - kérdés, hogy mennyiben befolyásolja majd ez a YouTube (Google) terveit, amely továbbra is a hirdetésekre alapozná nagyobb kínálatát, éppen a kiadókkal és filmstúdiókkal megállapodva.
A tervekről a News Corp. vezetőségének részéről hangoztak el kijelentések, mégpedig a napokban megrendezett B&C OnScreen találkozón. Elmondták többek között, hogy olyan platformot szeretnének létrehozni, amelyben az internetes portál látogatói a megfelelő módon (és mértékben) értékelik a teljes mozifilmeket és televíziós sorozatokat, amelyek jelenleg ingyen elérhetők a Hulu oldalán.
A tulajdonosok (akik között a News Corp. mellett olyan neveket találunk, mint az NBC és a Walt Disney) a jelek szerint úgy gondolják, hogy az online hirdetések rendszerét előfizetésekkel, avagy pay-per-view megoldással válthatnák fel, akár már 2010 első felében is, ez pedig a jelenleginél jóval több bevételt hajtana számukra. Végleges döntés még nem született az ideálisnak tartott üzleti modellről, mindössze annyi biztos, hogy a tulajdonosok minden szóba jöhető alternatívát megvizsgálnak. Mindenképpen érdekes azonban (és egyben figyelmeztető jel), hogy a nagyok szerint nem vált be a hirdetésekre alapozott modell.
Ez már csak azért is érdekes, mert bár a Hulu kizárólag az Egyesült Államokban érhető el, mégis óriási rajongói táborra tett szert, messze megelőzve a YouTube és társai eredményességét. A Google éppen a Hulu nyomába eredve szeretné hatékonyabbá varázsolni saját videómegosztóját, amely a jóval nagyobb felhasználói bázis ellenére még mindig nem nyereséges. Úgy tűnik azonban, hogy nincs minden rendben a Hulu háza táján sem, dacára a sikerekről szóló fanfároknak.
Úgy tűnik tehát, hogy a szórakoztatóipari cégek egy kis kitérő után ismét a fizetős szolgáltatások mellett teszik le voksukat - kérdés, hogy mennyiben befolyásolja majd ez a YouTube (Google) terveit, amely továbbra is a hirdetésekre alapozná nagyobb kínálatát, éppen a kiadókkal és filmstúdiókkal megállapodva.