SG.hu
Hatalmas marketingsiker a Duolingo kabalájának megölése

A Duolingo kabalája, Duo, a bagoly, halott. Oké, Duo valószínűleg nem halt meg, de a nyelvtanuló alkalmazás olyannyira elkötelezte magát, hogy vezérigazgatója, Luis von Ahn gyászbeszédet olvasott fel a TikTok-on a szeretett zöld madárról.
Ahogy azt valószínűleg bármelyik regényíró meg tudná mondani, egy kedvenc karakter megölése nem jó módszer az emberek szeretetének elnyerésére. És mi értelme van a Duolingo elszabadult marketingjének, ha nem az, hogy az emberek annyira megszeressék a céget, hogy segítsenek megnövelni azt az édes, csábító részvényesi értéket? De a Duolingo azért húzta meg ezt a bevallottan pimasz mutatványt, mert Duo állítólagos halálának oka kifejezetten furcsa.
"Ahogy már biztosan láttátok, Duót elütötte egy Cybertruck” - mondja von Ahn a videóban. "És úgy néz ki, hogy valójában a Duolingo minden egyes szereplője halott”. A kijelentés óta a Duolingo havi aktív Android-felhasználóinak száma világszerte 25%-kal ugrott meg a Similarweb, egy digitális piacelemző szolgáltató szerint. A Similarweb azt is közölte, hogy a kampányt követő napon a globális letöltések az Androidon 38%-kal ugrottak meg, a webes keresések pedig 58%-kal nőttek.
Duo „Cybertruck általi halála” nagyon is lehet, hogy csak figyelemelterelés, de az embereknek módot ad arra, hogy egy kritikus időszakban levezessék Elon Musk birodalmával szembeni dühüket. Miközben Musk minisztériuma külföldi segélyprogramokat, fogyasztóvédelmi és globális egészségügyi kezdeményezéseket zár be, az emberek keresik a módját annak, hogyan lehet kifejezni ellenérzésüket a Tesla-mogul oligarchikus befolyásának.
A Duolingo "Duo or die" néven kampányt indított, hogy megmentse Duót a korai haláltól. A Duolingo leckéinek elvégzésével és a tanulási szériák életben tartásával a felhasználók pontokat szerezhetnek az alkalmazásban "Duo megmentéséhez”. A zöld kabalafigura feltámasztásának előrehaladását bemutató weboldal szerint az idő egyre fogy, de azt nem közli, hogy mikor fog lejárni - feltehetően azért, mert a cél elérése után egyszerűen újraélesztik a sajátos természetű baglyot. Mert a Duolingo valószínűleg nem akarja megölni rendkívül sikeres marketingeszközét.
A Duolingo az elkötelezettséget agresszíven erőltető taktikája minden bizonnyal bosszantó egyes felhasználók számára. Például ha valaki kapcsolatban van egy másik felhasználóval a Duolingón, akkor a bagoly közli veled, hogy az lemaradt a francia leckéivel. A legtöbb startup alkalmaz ilyen túlzó marketing taktikákat - csak egy kicsit kevésbé okosan csinálják. "A küldetése egyértelmű volt” - siránkozott a Duolingo vezérigazgatója a TikTok-on. „Hozzáférhetővé tenni az oktatást egy rémisztő értesítéssel”.
Ahogy azt valószínűleg bármelyik regényíró meg tudná mondani, egy kedvenc karakter megölése nem jó módszer az emberek szeretetének elnyerésére. És mi értelme van a Duolingo elszabadult marketingjének, ha nem az, hogy az emberek annyira megszeressék a céget, hogy segítsenek megnövelni azt az édes, csábító részvényesi értéket? De a Duolingo azért húzta meg ezt a bevallottan pimasz mutatványt, mert Duo állítólagos halálának oka kifejezetten furcsa.
"Ahogy már biztosan láttátok, Duót elütötte egy Cybertruck” - mondja von Ahn a videóban. "És úgy néz ki, hogy valójában a Duolingo minden egyes szereplője halott”. A kijelentés óta a Duolingo havi aktív Android-felhasználóinak száma világszerte 25%-kal ugrott meg a Similarweb, egy digitális piacelemző szolgáltató szerint. A Similarweb azt is közölte, hogy a kampányt követő napon a globális letöltések az Androidon 38%-kal ugrottak meg, a webes keresések pedig 58%-kal nőttek.
@duolingo UPDATE: Reward for whoever can identify the driver. Please post any leads on TikTok. Thank you for your patience with us during these trying times. #RIPduo ? original sound - Duolingo
Duo „Cybertruck általi halála” nagyon is lehet, hogy csak figyelemelterelés, de az embereknek módot ad arra, hogy egy kritikus időszakban levezessék Elon Musk birodalmával szembeni dühüket. Miközben Musk minisztériuma külföldi segélyprogramokat, fogyasztóvédelmi és globális egészségügyi kezdeményezéseket zár be, az emberek keresik a módját annak, hogyan lehet kifejezni ellenérzésüket a Tesla-mogul oligarchikus befolyásának.
A Duolingo "Duo or die" néven kampányt indított, hogy megmentse Duót a korai haláltól. A Duolingo leckéinek elvégzésével és a tanulási szériák életben tartásával a felhasználók pontokat szerezhetnek az alkalmazásban "Duo megmentéséhez”. A zöld kabalafigura feltámasztásának előrehaladását bemutató weboldal szerint az idő egyre fogy, de azt nem közli, hogy mikor fog lejárni - feltehetően azért, mert a cél elérése után egyszerűen újraélesztik a sajátos természetű baglyot. Mert a Duolingo valószínűleg nem akarja megölni rendkívül sikeres marketingeszközét.
@duolingo Duo’s streak on earth has ended, but not his legacy. #RIPDuo #RIPEveryone ? original sound - Duolingo
A Duolingo az elkötelezettséget agresszíven erőltető taktikája minden bizonnyal bosszantó egyes felhasználók számára. Például ha valaki kapcsolatban van egy másik felhasználóval a Duolingón, akkor a bagoly közli veled, hogy az lemaradt a francia leckéivel. A legtöbb startup alkalmaz ilyen túlzó marketing taktikákat - csak egy kicsit kevésbé okosan csinálják. "A küldetése egyértelmű volt” - siránkozott a Duolingo vezérigazgatója a TikTok-on. „Hozzáférhetővé tenni az oktatást egy rémisztő értesítéssel”.