SG.hu

Hatalmas marketingsiker a Duolingo kabalájának megölése

A Duolingo kabalája, Duo, a bagoly, halott. Oké, Duo valószínűleg nem halt meg, de a nyelvtanuló alkalmazás olyannyira elkötelezte magát, hogy vezérigazgatója, Luis von Ahn gyászbeszédet olvasott fel a TikTok-on a szeretett zöld madárról.

Ahogy azt valószínűleg bármelyik regényíró meg tudná mondani, egy kedvenc karakter megölése nem jó módszer az emberek szeretetének elnyerésére. És mi értelme van a Duolingo elszabadult marketingjének, ha nem az, hogy az emberek annyira megszeressék a céget, hogy segítsenek megnövelni azt az édes, csábító részvényesi értéket? De a Duolingo azért húzta meg ezt a bevallottan pimasz mutatványt, mert Duo állítólagos halálának oka kifejezetten furcsa.

"Ahogy már biztosan láttátok, Duót elütötte egy Cybertruck” - mondja von Ahn a videóban. "És úgy néz ki, hogy valójában a Duolingo minden egyes szereplője halott”. A kijelentés óta a Duolingo havi aktív Android-felhasználóinak száma világszerte 25%-kal ugrott meg a Similarweb, egy digitális piacelemző szolgáltató szerint. A Similarweb azt is közölte, hogy a kampányt követő napon a globális letöltések az Androidon 38%-kal ugrottak meg, a webes keresések pedig 58%-kal nőttek.

@duolingo UPDATE: Reward for whoever can identify the driver. Please post any leads on TikTok. Thank you for your patience with us during these trying times. #RIPduo ? original sound - Duolingo

Duo „Cybertruck általi halála” nagyon is lehet, hogy csak figyelemelterelés, de az embereknek módot ad arra, hogy egy kritikus időszakban levezessék Elon Musk birodalmával szembeni dühüket. Miközben Musk minisztériuma külföldi segélyprogramokat, fogyasztóvédelmi és globális egészségügyi kezdeményezéseket zár be, az emberek keresik a módját annak, hogyan lehet kifejezni ellenérzésüket a Tesla-mogul oligarchikus befolyásának.

A Duolingo "Duo or die" néven kampányt indított, hogy megmentse Duót a korai haláltól. A Duolingo leckéinek elvégzésével és a tanulási szériák életben tartásával a felhasználók pontokat szerezhetnek az alkalmazásban "Duo megmentéséhez”. A zöld kabalafigura feltámasztásának előrehaladását bemutató weboldal szerint az idő egyre fogy, de azt nem közli, hogy mikor fog lejárni - feltehetően azért, mert a cél elérése után egyszerűen újraélesztik a sajátos természetű baglyot. Mert a Duolingo valószínűleg nem akarja megölni rendkívül sikeres marketingeszközét.

@duolingo Duo’s streak on earth has ended, but not his legacy. #RIPDuo #RIPEveryone ? original sound - Duolingo

A Duolingo az elkötelezettséget agresszíven erőltető taktikája minden bizonnyal bosszantó egyes felhasználók számára. Például ha valaki kapcsolatban van egy másik felhasználóval a Duolingón, akkor a bagoly közli veled, hogy az lemaradt a francia leckéivel. A legtöbb startup alkalmaz ilyen túlzó marketing taktikákat - csak egy kicsit kevésbé okosan csinálják. "A küldetése egyértelmű volt” - siránkozott a Duolingo vezérigazgatója a TikTok-on. „Hozzáférhetővé tenni az oktatást egy rémisztő értesítéssel”.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • lammaer #5
    itt most az első komment és a cikk kontextusában kérdeztem... balos jobbos cybertruck politikai meg marketing okokból....

    Nyilván aki kipróbálta és nem tetszett neki vagy aggódott az eset után a felhasználói adatok kapcsán, az törölte (mint bármelyik appot). De amiatt mert marketingkampány van vagy mert valaki Elon Musk rajongó és sokkolni a cybertruckos mém....
  • eto demerzel #4
    Miért törölné bárki? Én azért töröltem mert miután 2023 feltörték őket és 2,6 millió felhasználó jelszavát és egyéb adatát loptak el, ok hallgattak róla. Egy levél nem jött tőlük hogy kérem változtassa meg a jelszavat, vagy nagyon sajnáljuk.
  • lammaer #3
    Miért törölné le bárki a duo lingot aki aktivan használta eddig?

    Semmi nem változott... (én használom, nem MUsk miatt használtam és nem is Musk miatt nem használom). Tiszta idiotizmus ha valakinek az életét ennyire meghatározza azt hogy mások milyen bélyeget sütnek rá (én pl általában megkapom a liberális baloldali genyó cimet, ettől még nem olvasok mittomén népszavát vagy mit)
  • Vanek úr #2
    "A kijelentés óta a Duolingo havi aktív Android-felhasználóinak száma világszerte 25%-kal ugrott meg a Similarweb, egy digitális piacelemző szolgáltató szerint."

    Vagyis ennyivel többen használják, ennyi a plusz és mínusz különbözete. Annak ellenére, hogy valamennyi (tehát nem ugyanannyi) "ellenkező előjelű ember le is törülte a picsába".
    Ettől függetlenül szerintem ebbe nem sok politika van (mégha a cikk is azt próbálja sulykolni, meg a hozzászóló is arra próbál utalni). Az emberek csak észrevették, hogy van ilyen is, és megnézik, mit is tud. Kérdés, hogy mennyien maradnak majd itt hosszabb távon is, de ez a marketing turbó most ült.