Gyurkity Péter
Visszaszorulóban a Microsoft új keresője
Bár a sok újdonsággal érkező Bing a megjelenést követő első időszakban javított a szoftvercég helyzetén, a friss adatok arra mutatnak rá, hogy a Google visszaszerezte elvesztett pozícióit.
A Bing bemutatkozását és szereplését mi is figyelemmel kísértük, nem véletlenül, hiszen a Microsoft kiemelt szerepet szán az új platformnak az internetes keresők piacán. Elsődleges céljuk a hatékony versenyfeltételek kialakítása, majd pedig a szorosabb verseny a Google uralmával szemben, ez azonban a jelek szerint nem nagyon akar összejönni.
A StatCounter szeptemberi összesítése ugyanis azt jelzi, hogy a Google némi visszaesést követően ismét javított helyzetén, mégpedig a másik két nagy, a Microsoft és a Yahoo kárára. Az Egyesült Államokban például a keresőóriás ismét 80 százalékon felül szerepelt, amivel megközelítik a tavaly novemberben mért rekordot (akkor 81,14 százalékot értek el a tengerentúlon, minden 5 keresésből négyet kiszolgálva). A Microsoft Bing több mint egy százalékot vesztett részesedéséből és 8,5 százalékra szorult vissza, míg a Yahoo hasonló irányt vett, 9,4 százalékra vonulva vissza a rivális sikereinek köszönhetően.
Globális szintén még inkább kidomborodik a Google fölénye, itt ugyanis a keresőcég 90 százalék feletti arányt söpört be, míg a Yahoo 4,37 százaléknak, a Microsoft pedig 3,25 százaléknak "örülhetett". Érdemes megjegyezni, hogy globálisan a Bing még a dobogóra sem fért fel, itt ugyanis a harmadik helyet a kínai Baidu kaparintotta meg, amely a rendkívül erős hazai piacra támaszkodva alakította ki erős helyzetét - ez azonban a StatCounter összegzésén nem látszik, mivel ők a három nagy amerikai cégre koncentrálnak felméréseikben.
Az adatok alapján jól látszik, hogy október sem tartogat sok örömet a Microsoftnak, az első néhány napban ugyanis az Egyesült Államokban alig 6,4 százalékban érkeztek a keresések a Bing oldaláról, míg a Yahoo esetében ez az arány 9,6 százalék volt.
A Bing bemutatkozását és szereplését mi is figyelemmel kísértük, nem véletlenül, hiszen a Microsoft kiemelt szerepet szán az új platformnak az internetes keresők piacán. Elsődleges céljuk a hatékony versenyfeltételek kialakítása, majd pedig a szorosabb verseny a Google uralmával szemben, ez azonban a jelek szerint nem nagyon akar összejönni.
A StatCounter szeptemberi összesítése ugyanis azt jelzi, hogy a Google némi visszaesést követően ismét javított helyzetén, mégpedig a másik két nagy, a Microsoft és a Yahoo kárára. Az Egyesült Államokban például a keresőóriás ismét 80 százalékon felül szerepelt, amivel megközelítik a tavaly novemberben mért rekordot (akkor 81,14 százalékot értek el a tengerentúlon, minden 5 keresésből négyet kiszolgálva). A Microsoft Bing több mint egy százalékot vesztett részesedéséből és 8,5 százalékra szorult vissza, míg a Yahoo hasonló irányt vett, 9,4 százalékra vonulva vissza a rivális sikereinek köszönhetően.
Globális szintén még inkább kidomborodik a Google fölénye, itt ugyanis a keresőcég 90 százalék feletti arányt söpört be, míg a Yahoo 4,37 százaléknak, a Microsoft pedig 3,25 százaléknak "örülhetett". Érdemes megjegyezni, hogy globálisan a Bing még a dobogóra sem fért fel, itt ugyanis a harmadik helyet a kínai Baidu kaparintotta meg, amely a rendkívül erős hazai piacra támaszkodva alakította ki erős helyzetét - ez azonban a StatCounter összegzésén nem látszik, mivel ők a három nagy amerikai cégre koncentrálnak felméréseikben.
Az adatok alapján jól látszik, hogy október sem tartogat sok örömet a Microsoftnak, az első néhány napban ugyanis az Egyesült Államokban alig 6,4 százalékban érkeztek a keresések a Bing oldaláról, míg a Yahoo esetében ez az arány 9,6 százalék volt.