Gyurkity Péter

Visszaszorulóban a Microsoft új keresője

Bár a sok újdonsággal érkező Bing a megjelenést követő első időszakban javított a szoftvercég helyzetén, a friss adatok arra mutatnak rá, hogy a Google visszaszerezte elvesztett pozícióit.

A Bing bemutatkozását és szereplését mi is figyelemmel kísértük, nem véletlenül, hiszen a Microsoft kiemelt szerepet szán az új platformnak az internetes keresők piacán. Elsődleges céljuk a hatékony versenyfeltételek kialakítása, majd pedig a szorosabb verseny a Google uralmával szemben, ez azonban a jelek szerint nem nagyon akar összejönni.

A StatCounter szeptemberi összesítése ugyanis azt jelzi, hogy a Google némi visszaesést követően ismét javított helyzetén, mégpedig a másik két nagy, a Microsoft és a Yahoo kárára. Az Egyesült Államokban például a keresőóriás ismét 80 százalékon felül szerepelt, amivel megközelítik a tavaly novemberben mért rekordot (akkor 81,14 százalékot értek el a tengerentúlon, minden 5 keresésből négyet kiszolgálva). A Microsoft Bing több mint egy százalékot vesztett részesedéséből és 8,5 százalékra szorult vissza, míg a Yahoo hasonló irányt vett, 9,4 százalékra vonulva vissza a rivális sikereinek köszönhetően.

Globális szintén még inkább kidomborodik a Google fölénye, itt ugyanis a keresőcég 90 százalék feletti arányt söpört be, míg a Yahoo 4,37 százaléknak, a Microsoft pedig 3,25 százaléknak "örülhetett". Érdemes megjegyezni, hogy globálisan a Bing még a dobogóra sem fért fel, itt ugyanis a harmadik helyet a kínai Baidu kaparintotta meg, amely a rendkívül erős hazai piacra támaszkodva alakította ki erős helyzetét - ez azonban a StatCounter összegzésén nem látszik, mivel ők a három nagy amerikai cégre koncentrálnak felméréseikben.

Az adatok alapján jól látszik, hogy október sem tartogat sok örömet a Microsoftnak, az első néhány napban ugyanis az Egyesült Államokban alig 6,4 százalékban érkeztek a keresések a Bing oldaláról, míg a Yahoo esetében ez az arány 9,6 százalék volt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Mardel #18
    Egy jó kis oldal bing és google keresési találat összehasonlításra.
  • Mardel #17
    Hát nemkéne külön venni már a Yahoot, mert Microsoft és Yahoo szerződést kötötték Július 29-én és a Yahoot Bing motor hajtja.
  • Evil Merodak #16
    Nem. A google a Nagytesónk.
  • [HUN]FaTaL #15
    Le is vannak tiltva mostmár. Na mindegy, nekem nincs bajom a Binggel sem, sőt a képkeresője is sokszor jobb.
  • Penge4 #14
    Element blokkolással, vagy userjs-sel letilthatók, nálam egyébként 1-3-ig szokott max szerepelni és az is csak nagyon népszerű keresőkifejezéseknél. Azt ki lehet bírni.
  • chuky123 #13
    Még mindig a google a barátunk
  • KillerBee #12
    Miből áll a szponzorált linkek alá scrollozni? Abszolút korrekt a dolog, hiszen jelzi, hogy fizetett linkekről van szó, valamiből meg kell üzemeltetni a keresőt, nem?
  • MacropusRufus #11
    Nos nekem ami zavaró a google-ban az a következő szöveg
    "szponzorált linkek" ui. ebből egyenesen következik, hogy az első x helyre azok kerűlnek akik valamit csengetnek a google-nak, ergo: sok köze a tényleges nézetséghez nincs. (meg ebben az esetben a google kereső algoritmusának sincs sok jelentősége) sztem.
  • RCH #10
    Nalam nagy csalodast okozott a bing. Mig a Google siman megtalalja a honlapomat - plane, ha magyarorszagra korlatozom - a Bing meg akkor sem leli, ha beirom a teljes URL-t. Pedig meg a Bing indulaskor valami aloldalan "bejelentettem" a honlapomat hozzajuk.
    OK, nem vagyok fontos ember es az oldalam se egy agyonlatogatott valami, de hogy ennyire kuka legyen, ez a Bing, az lehangolo.
  • [HUN]FaTaL #9
    Lehet, hogy a Google találta ki, csak éppen nem mindig működik jól.

    #8: Nem hinném, mert Operát használok.