Berta Sándor

Qi Lu a Microsoft-Yahoo szövetség kulcsa?

Qi Lu a Microsoft online kereső üzletágának legfontosabb menedzsere és egykor a Yahoo munkatársa volt. A kínai mérnök éppen ezért kulcsfigurája lehet a két óriáscég terveinek.

A szakember áram és víz nélkül nőtt fel egy kínai faluban, ahol az étel hiánycikknek számított és ahol 400 családra jutott egy tanár. Eredetileg hajóépítést akart tanulni, de túl könnyű volt. A kínai kommunista párt ugyanis előírta, hogy csak az 50 kilónál nehezebb fiatalok lehetnek hajóépítők. A helyzetet súlyosbította, hogy még rövidlátó is volt. De talán pont ez a küzdelmes ifjúság edzette meg és ezeknek a kemény követelményeknek köszönhetően tanulta meg, hogy miként harcoljon az életben. Lu végül Kínában és az Egyesült Államokban számítógép-tudományt tanult és idén január óta ő vezeti a Microsoft online részlegét.

Az ő feladatai közé tartozik a redmondi konszern új Bing nevű internetes keresőjével kapcsolatos fejlesztési munkák felügyelete, s éppen ezért ő lehet a Microsoft és a Yahoo által nemrég kötött szövetség kulcsa. "Brutálisan őszinték akarunk lenni annak tekintetében is, hogy éppen hol állunk és hogy mik az előttünk álló akadályok. A Binggel kapcsolatos első visszajelzések bátorítóak. Egy jó lépés, de csak az első lépés egy nagyon hosszú úton" - mondta a 47 éves szakember.

A Microsoft hat éve próbálja meg felépíteni a Google ellenlábasát és dollármilliárdokat ölt egy saját online kereső, illetve egy keresési ajánlatokkal kapcsolatos platform kifejlesztésébe. A jelenlegi piaci részesedési adatok nem túl biztatóak. A Bing 3 százalékon áll, ami figyelembe véve az alig 2 hónapos működését egyáltalán nem rossz eredmény, sőt. A Yahoo eredménye 9 százalék. A cél a Google, amelynek piaci részesedése most 70 százalékos. Maga Steve Ballmer, a Microsoft vezetője is elismerte, hogy Nyugat-Európában ez az arány még rosszabb, 92 százalékos.

"Amennyiben kellően nagyok vagyunk, úgy ez egy nagyon kifizetődő üzlet lehet. Ugyan több milliárd oldalt indexszálunk és megpróbáljuk egyre jobban megérteni a kereső emberek szándékait, de önmagában ez még nem elég ahhoz, hogy még magasabb piaci részesedésre tegyünk szert. A Google-nek nagyon erős márkaneve van. A mi keresési ajánlatunknak tehát nagyon különböznie kell az övétől, de egyúttal konkurálnia is kell vele" - tetet hozzá Qi Lu.

A Microsoft jelenlegi munkatársa korábban 10 éven át dolgozott a Yahoonál, ő volt a vállalat keresési és online ajánlatokkal kapcsolatos technológiáinak főfejlesztője. Tavaly augusztusban hagyta ott a céget, mert elveszítette a Yahoo piacképességébe vetett hitét és ezzel gyakorlatilag meg is pecsételte a cég sorsát ezen a területen. Példáját azóta legalább tíz egykori kollégája követte. Köztük volt Sean Suchter, a Yahoo keresési technológiákért felelős vezetője; Knut Risvik, a cég vezető szorftverarchitektúra-felelőse és Yongdong Wang, a vállalat nemzetközi keresési üzletágának vezetője. "Az internet egykori büszke harcosa lerakta a kardját, letérdelt a Microsoft elé és kizsigerelte önmagát" - kommentálta a váltást Jason Calacanis, a Mahalo nevű kis kereső alapítója.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!