Berta Sándor

Jobb keresési lehetőségek az online boltokban

A Smart Information Systems munkatársai már az elektronikus kereskedelem következő generációján dolgoznak. Speciális keresési technológiájukból egy e-kereskedelmi keresőprogram alakulhat majd ki.

A cég szemantikus webes technológiákon alapuló elektronikus bevásárlási és turisztikai tanácsadó programokat fejleszt. A Smart Information Systems vállalatot Markus Linder, Svetlana Hollerer, Christian Weiss és Martin Schliefnig alapították."Amennyiben megfigyeljük a piacok fejlődésének történetét a falusi árusítóhelyektől a World Wide Webig, akkor jól látható a folyamat, miszerint mindig volt a szereplőkben egy törekvés arra, hogy segítsék a kereslet és a kínálat egymásra találását" - hangsúlyozta Markus Linder. Ebben a folyamatban a szemantikus webes technológiák egy új lépcsőfokot jelenthetnek.

Első lépésként egy speciális keresési technológiát alkottak meg, amelyből végül egy e-kereskedelmi keresőprogram alakulhat majd ki. Az új megoldást jelenleg is tesztelik a Smart Assistant és a Smart Finder online terméktanácsadási platformokon, amelyek partnerei között megtalálható a Quelle és Otto, valamint a Konica Minolta és a Conrad Electronic. "Ezek a tanácsadó rendszerek egy interaktív folyamat keretében rögzítik a felhasználók jelzéseit, majd olyan termékeket ajánlanak nekik, amelyek leginkább megfelelnek az igényeiknek" - mondta Linder.

Az intelligens bevásárlási és turisztikai rendszerekhez pontos működéséhez elengedhetetlenül fontosak a termékekkel kapcsolatos adatok és azok megfelelő feldolgozása. A Smart Information Systems munkatársai nemrég például egy olyan modult készítettek, amelynek segítségével egy vállalat a termékeit és a szolgáltatásait egyetlen fájlban összegezheti. Az adatok a Resource Description Framework (RDF) szemantikus webformátumba exportálhatók és ehhez az anyaghoz így később más portálok is hozzáférhetnek. A modul jelenleg a gasztronómia, a szállodaipar és a rendezvényszervezés területén alkalmazható.

Linder szerint egyértelműen előnyös, hogy ha a vállalatok a különböző adataikat rendszerezve teszik elérhetővé. Így ugyanis az érdeklődők könnyebben választ kapnak az őket érdeklő kérdésekre és nem kell órákon át keresniük. A cél a Web of Data, vagyis egy új világháló kifejlesztése. Ezen dolgozik az osztrák cég mellett többek között az Innsbrucki Egyetem, a Bundeswehr Müncheni Egyeteme és a Siemens ausztriai leányvállalata. A legfontosabb, hogy a közeljövőben az emberek a kérdéseikre precíz válaszokat kaphassanak és a találatok között legyenek kiegészítő információk is, például, hogy melyik szállodában vannak koncertek vagy konferenciák. Így, ha valaki egy szálláslehetőség után kutat, egyúttal számos fontos egyéb információt is megtudhat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!