SG.hu
Egyre népszerűbb a kábeles telefonálás
2009 márciusának végén a mobiltelefon-előfizetések száma 12,1 millió volt. A telefonbeszélgetések időtartamának 73 százaléka mobiltelefonokról indított hívásokból származott.
A Központi Statisztikai Hivatal friss statisztikái szerint a 2008. év végi állapothoz képest a mobiltelefon-előfizetések száma a negyedév folyamán 112 ezerrel csökkent, így az időszak végén 12,1 millió volt. A szolgáltatás megjelenése óta először történt visszaesés. Az előfizetéseken belül a havidíjas csoport nagysága nőtt, de kevesebbel, mint amennyivel a feltöltőkártyásé csökkent. Ugyanakkor az előző év azonos időpontjához képest az állomány 881 ezerrel, 8%-kal lett magasabb. A feltöltőkártyás előfizetések száma egy év alatt 348 ezerrel emelkedett, részarányuk tovább csökkent. A negyedév végén 100 lakosra 121 mobil-előfizetés jutott, elterjedtségi mutatója négyszer akkora, mint a vezetékes kategóriáé.
A mobilhálózatban a negyedév folyamán 2%-kal több hívást kezdeményeztek, mint az egy évvel korábbi időszakban, eközben 9%-kal emelkedett a mobiltelefonálással töltött összes percidő. Egy előfizetésre átlagosan 333 percnyi beszélgetés jutott. 1 hívás átlagos hossza 2,2 perc volt.
Bár egyre több vállalkozás (köztük kábeltévé-, illetve internetszolgáltató) kínál vezetékes vonalat és hívásszolgáltatást, 2009 márciusának végén - előzetes adatok szerint - az egy évvel korábbinál 154 ezerrel kevesebb, 3,1 millió vezetékes fővonal volt üzemben (ennek 9,8%-a kábeltévés). A múlt év decemberi adathoz képest a csökkenés 7 ezres. A 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma az időszak végén 31 volt. A vezetékes kategórián belül 18% az ISDN-vonalak aránya. A vezetékes vonalakról indított hívások száma 9, időtartama 10%-kal csökkent az előző év első három hónapjához képest. A visszaesés hátterében a mobilforgalom emelkedése, valamint az egyre inkább terjedő ingyenes internetes telefonálási lehetőség áll.
Az egy vezetékes vonalra jutó beszélgetések (adatcélú forgalom nélküli) időtartama 491 perc volt, ami 3%-kal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. A vezetékes hálózatokban indított hívások átlagos időtartama 3,3, internethívások nélkül 3,2 percet tett ki. Az árak mérséklődése és a gyakran jelentős ingyenes idősávot is tartalmazó akciós díjcsomagok terjedése nyomán az előfizetők kevesebbszer, de hosszabb ideig beszélgetnek, mint mobiltelefonról. Az összes telefonbeszélgetésre fordított idő 73 százalékát mobilkészülékekről indított hívások tették ki.
A Központi Statisztikai Hivatal friss statisztikái szerint a 2008. év végi állapothoz képest a mobiltelefon-előfizetések száma a negyedév folyamán 112 ezerrel csökkent, így az időszak végén 12,1 millió volt. A szolgáltatás megjelenése óta először történt visszaesés. Az előfizetéseken belül a havidíjas csoport nagysága nőtt, de kevesebbel, mint amennyivel a feltöltőkártyásé csökkent. Ugyanakkor az előző év azonos időpontjához képest az állomány 881 ezerrel, 8%-kal lett magasabb. A feltöltőkártyás előfizetések száma egy év alatt 348 ezerrel emelkedett, részarányuk tovább csökkent. A negyedév végén 100 lakosra 121 mobil-előfizetés jutott, elterjedtségi mutatója négyszer akkora, mint a vezetékes kategóriáé.
A mobilhálózatban a negyedév folyamán 2%-kal több hívást kezdeményeztek, mint az egy évvel korábbi időszakban, eközben 9%-kal emelkedett a mobiltelefonálással töltött összes percidő. Egy előfizetésre átlagosan 333 percnyi beszélgetés jutott. 1 hívás átlagos hossza 2,2 perc volt.
Bár egyre több vállalkozás (köztük kábeltévé-, illetve internetszolgáltató) kínál vezetékes vonalat és hívásszolgáltatást, 2009 márciusának végén - előzetes adatok szerint - az egy évvel korábbinál 154 ezerrel kevesebb, 3,1 millió vezetékes fővonal volt üzemben (ennek 9,8%-a kábeltévés). A múlt év decemberi adathoz képest a csökkenés 7 ezres. A 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma az időszak végén 31 volt. A vezetékes kategórián belül 18% az ISDN-vonalak aránya. A vezetékes vonalakról indított hívások száma 9, időtartama 10%-kal csökkent az előző év első három hónapjához képest. A visszaesés hátterében a mobilforgalom emelkedése, valamint az egyre inkább terjedő ingyenes internetes telefonálási lehetőség áll.
Az egy vezetékes vonalra jutó beszélgetések (adatcélú forgalom nélküli) időtartama 491 perc volt, ami 3%-kal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. A vezetékes hálózatokban indított hívások átlagos időtartama 3,3, internethívások nélkül 3,2 percet tett ki. Az árak mérséklődése és a gyakran jelentős ingyenes idősávot is tartalmazó akciós díjcsomagok terjedése nyomán az előfizetők kevesebbszer, de hosszabb ideig beszélgetnek, mint mobiltelefonról. Az összes telefonbeszélgetésre fordított idő 73 százalékát mobilkészülékekről indított hívások tették ki.