SG.hu

Havi három órát telefonálnak érmés fülkékből

A mobiltelefonok igen magas és folyamatosan emelkedő penetrációjával párhuzamosan egyre ritkábban használják a telefonfülkéket, ugyanakkor az ügyfelek egy része továbbra is igényli ezt a szolgáltatást.

A lakosság egy része ugyanis sem vezetékes, sem mobiltelefonnal nem rendelkezik. Más esetben előfordulhatnak problémák a mobilkészülékkel: a Magyar Telekom felmérései szerint az ügyfelek közel fele ilyen szituációkban telefonál nyilvános készülékről. A nyilvános telefonokat továbbra is szívesen használják a külföldiek, elsősorban természetesen az idegenforgalmi szempontból kiemelt területeken. (Az utcai érmés készülékek forint-, mellett euróérmék kezelésére is alkalmasak.)

A forgalom alakulása a helyszíntől és a készülék típusától függően komoly különbségeket mutat. Nagyságrendi eltérés van például egy belvárosi készülék és egy kieső területen működő állomás forgalma között. A típusok közti eltérést jelzi, hogy amíg egy érmés készüléken havonta átlagosan közel három órát, addig a kártyás készülékeken kevesebb mint egy órát beszélnek a Magyar Telekom ügyfelei.

A közterületi készülékek számát folyamatosan az igényekhez igazítják. A Magyar Telekomnak törvényi kötelezettsége ezer lakosonként egy nyilvános állomást működtetni, illetve ennél kisebb lélekszámú település esetén pedig helységenként egyet. A vállalat szerint túlteljesítik ezt a kötelezettségüket, ám arra kényszerülnek, hogy az alacsony forgalmú, csekély kihasználtságú, veszteségesen üzemelő nyilvános állomások számát csökkentsék. A nagyobb léptékű leszerelések - az európai távközlési szolgáltatókhoz hasonlóan - az ezredforduló után kezdődtek meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • batyu #2
    Kár?!?!?

    Ma a mobil-kommunikáció világában?!?!

    Azt elfelejti mindenki, hogy rondák, nem illenek az utcaképbe, összetörik őket...

    És ezeket mind-mind MI fizetjük ki, mert ne felejtsük el hogy azért mert "törvényi kötelezettség", az nem jelenti egyből azt hogy benyeli a költséget a szolgáltató...sőt "törvényi kötelezettség" === "a nép fizeti"

    Nem akarom elvenni senkitől ezt a havi 3 órát... de ezek fenntartási költségéből szerintem lehetne sokkal normálisabb megoldást is találni!!!

    Felejtsük már el végre ezeket az 50 éves """technológiákat"""
    csak azért mert valami hülye törvény van rá...

    KRis
  • smaszi #1
    Kár... Bár be kell, h. valljam, jómagam sem használom egy évben kb. 2-3 alkalomnál többször...