MTI
Trent Reznor szerint a zene mindenkié
A Nine Inch Nails frontembere arra biztat mindenkit, hogy amit csak lehet, töltsön le az internetről, mert a "zene mindenkié". A 43 éves Trent Reznort a Digg.com nevű internetes magazin a digitális úton terjesztett zenéről, kedvenc számítógépes játékairól és a játékipar fejlődéséről is faggatta.
Egyebek között arról kérdezték, hogy miért nem helyez el reklámot a honlapján, ahol részben ingyenesen osztja meg saját lemezeit a rajongókkal. Reznor közismerten utálja a lemezkiadókat, mérhetetlenül ostobának tartja őket, amiért nem képesek haladni a korral, és valamilyen normális, korrekt üzleti megoldást találni arra, hogy az mp3 letöltésekért fizetni lehessen - ahelyett, hogy állandóan piszkálják az internetes torrentoldalak ("illegális" fájlcserélők) letöltőit. Éppen ezért maga is jó példával jár elől, és saját zenéjét ingyenesen rajongói rendelkezésére bocsátja a honlapján. Csak akkor kell fizetni érte, ha külön megrendelik CD vagy DVD formátumú kiadványait. Érdekes módon így is nagyon jól megy a szekere...
Reznort kedvenc játékairól is nyilatkozott, már csak azért is, mert figyelemmel követi a játékipar egész fejlődését, sőt annak idején ő maga is nagy játékos volt. Elárulta, hogy a klasszikus Pongtól kezdve minden Arcade-játékot imádott. Ami azonban korábban igazán elkápráztatta, az az "id Software" Wolfenstein 3D nevű, belső nézetes lövöldözős akciójátéka volt. Aztán jött a cég következő, azóta fogalommá vált fejlesztése, a Doom, amelyet még jobban kedvelt. Ráadásul annak idején összebarátkozott John Carmackékkal, az "id Software" alapítóival, és a Quake-nek már ő készítette a zenéjét, amelyet az akkori CD-kiadáson lehet hallani. Az interjúban Reznor megjegyezte: Carmack annyira inspirálta, hogy ha nem zenész lett volna, akkor ma ő is programozással keresné a kenyerét.
Meglehetősen kritikusan beszélt viszont a mai játékokról. Szerinte a kiadók már annyira odavannak a moziszerű vizuális világért, hogy több millió dollárt költenek a grafikus motorokra, az átvezető jelenetekre, a marketingre és sok más egyébre, ahelyett, hogy az igazi játékmenetre összpontosítanának. Ráadásul a legtöbb kiadó a folytatásokat és a filmadaptációkat erőlteti, mert az előbbi biztos bevétel, az utóbbinál pedig a marketing költségeinek felét a stúdió fizeti. A zenész kissé unja a mai játékokat: azt tartja róluk, hogy kétségkívül szépek, de gyakran olyan érzése támad, mintha már századszor is ugyanazzal játszana.
Trent Reznor nemcsak az indusztriális zene legjelentősebb figurája, de az alternatív, érdekes, egyedi muzsika iránt rajongók is imádják. Emellett pedig az internet "élharcosa". Maga az interjúkészítés is a hagyományos újságírástól eltérő, igen eredeti módszerrel történt: a Digg.com újságírója a Facebookon és más közösségi portálokon kérte fel a felhasználókat, hogy tegyenek fel kérdéseket Reznornak, majd kiválasztotta a legjobb tizet, és azokra kért választ a zenésztől.
Egyebek között arról kérdezték, hogy miért nem helyez el reklámot a honlapján, ahol részben ingyenesen osztja meg saját lemezeit a rajongókkal. Reznor közismerten utálja a lemezkiadókat, mérhetetlenül ostobának tartja őket, amiért nem képesek haladni a korral, és valamilyen normális, korrekt üzleti megoldást találni arra, hogy az mp3 letöltésekért fizetni lehessen - ahelyett, hogy állandóan piszkálják az internetes torrentoldalak ("illegális" fájlcserélők) letöltőit. Éppen ezért maga is jó példával jár elől, és saját zenéjét ingyenesen rajongói rendelkezésére bocsátja a honlapján. Csak akkor kell fizetni érte, ha külön megrendelik CD vagy DVD formátumú kiadványait. Érdekes módon így is nagyon jól megy a szekere...
Reznort kedvenc játékairól is nyilatkozott, már csak azért is, mert figyelemmel követi a játékipar egész fejlődését, sőt annak idején ő maga is nagy játékos volt. Elárulta, hogy a klasszikus Pongtól kezdve minden Arcade-játékot imádott. Ami azonban korábban igazán elkápráztatta, az az "id Software" Wolfenstein 3D nevű, belső nézetes lövöldözős akciójátéka volt. Aztán jött a cég következő, azóta fogalommá vált fejlesztése, a Doom, amelyet még jobban kedvelt. Ráadásul annak idején összebarátkozott John Carmackékkal, az "id Software" alapítóival, és a Quake-nek már ő készítette a zenéjét, amelyet az akkori CD-kiadáson lehet hallani. Az interjúban Reznor megjegyezte: Carmack annyira inspirálta, hogy ha nem zenész lett volna, akkor ma ő is programozással keresné a kenyerét.
Meglehetősen kritikusan beszélt viszont a mai játékokról. Szerinte a kiadók már annyira odavannak a moziszerű vizuális világért, hogy több millió dollárt költenek a grafikus motorokra, az átvezető jelenetekre, a marketingre és sok más egyébre, ahelyett, hogy az igazi játékmenetre összpontosítanának. Ráadásul a legtöbb kiadó a folytatásokat és a filmadaptációkat erőlteti, mert az előbbi biztos bevétel, az utóbbinál pedig a marketing költségeinek felét a stúdió fizeti. A zenész kissé unja a mai játékokat: azt tartja róluk, hogy kétségkívül szépek, de gyakran olyan érzése támad, mintha már századszor is ugyanazzal játszana.
Trent Reznor nemcsak az indusztriális zene legjelentősebb figurája, de az alternatív, érdekes, egyedi muzsika iránt rajongók is imádják. Emellett pedig az internet "élharcosa". Maga az interjúkészítés is a hagyományos újságírástól eltérő, igen eredeti módszerrel történt: a Digg.com újságírója a Facebookon és más közösségi portálokon kérte fel a felhasználókat, hogy tegyenek fel kérdéseket Reznornak, majd kiválasztotta a legjobb tizet, és azokra kért választ a zenésztől.