Napi Online

Átalakulóban a lappiac, az onlineé a jövő

Rendszerint heves vita alakul ki az elemzők között arról, hogy a következő 5-10 évben mekkora részesedést hasítanak ki a sajtópiacból az online médiumok.

Többek szerint teljes egészében átveszik a hatalmat mind hirdetési, mind olvasottsági számokban, mások szerint azonban az említett időszakben az online médiumok képtelenek lesznek olyan tartalmi minőséget elérni, mint amilyet a nyomtatott lapok képviselnek. Nagy István, a GfK Hungária médiakutatási csoportvezetője szerint egyelőre korai a print lappiac haláláról beszélni, hiszen ma 3 millió 870 ezren élnek Magyarországon olyanok, akik kifejezetten a hagyományos médiumokat preferálják, így számukra továbbra is elsőbbséget élvez a nyomtatott sajtó az internettel szemben. Ugyanakkor a piackutató szerint az úgynevezett integrálttartalom-szolgáltatás, magyarul a print és online szerkesztőségek összevonása, egymás keze alá dolgozása a jelenlegi piacon elengedhetetlen.

Az Újraosztódik-e a médiapiac? konferencián Rónai Balázs, a Napi ügyvezető igazgatója a print és az online médiumokra vonatkozó összehasonlítást bemutatva kiemelte, a trendek alapján az online előbb-utóbb - mind olvasószám, mind hirdetési bevételek tekintetében - utoléri, sőt idővel felülmúlhatja a nyomtatott sajtót. Ez ellen a kiadók többféleképp védekezhetnek - ha egyáltalán védekezni szeretnének -, hiszen jelenleg mindenki az integrált szerkesztőségek létrehozásán gondolkodik, vagy már elindította az integrációt. Az online médiumok megerősödésének átmeneti időszakában a kiadók egyik kompenzációs lépése várhatóan az online médiumok akvizíciója lesz, ám Rónai szerint ez önmagában még nem képes pótolni azt a hirdetési bevételkiesést, amit a print oldaláról szenved el a kiadó.

Nyilvánvaló tehát, hogy a kiadóknak a lapelőállítás mellett új üzletágakat vagy szolgáltatásokat kell találniuk, amelyeket felfuttatva új médiumokat kínálhatnak a fogyasztóknak, s ezen keresztül a hirdetőknek. Az új üzletágakhoz viszont jelentősen erősíteni kell a márkaértéket, amihez nem kis részben a print és online lapok járulhatnak hozzá. Itt pedig fel lehet építeni olyan üzletágakat, mint például a konferenciaszervezés.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!