MTI

Online hírekből tájékozódik az európai internetezők negyede

Az Európai Unió 16-74 éves korú internet-felhasználóinak 25 százaléka online hírekből tájékozódott 2008 második felében - derült ki az unió statisztikai hivatalának felméréséből, amelyet a Hírügynökségek Európai Szövetségének (EANA) hírlevele ismertetett.

Az Egyesült Államokban a netet fő hírforrásként használók száma ugyanakkor a Pew Research Centre adatai alapján tavaly 24 százalékról 40 százalékra emelkedett. A 29 év alatti amerikai állampolgárok körében a 34-ről 59 százalékra nőtt azok száma, akik elsősorban online híreket olvasnak, nagyjából ugyanannyian, ahányan a tévéből nyerik a tájékozottságukat, miközben 28 százalék még mindig a nyomtatott sajtóban bízik.

A Nielsen amerikai médiakutató cég közzétette a legolvasottabb 30 globális online híroldal listáját, amely szerint az első az MSNBC Digital Network - oldalára novemberben 41,9 millió egyedi felhasználó kattintott. A 2. helyen állt a CNN Digital Network, amelyet 41,5 millióan olvastak, a 3. a Yahoo News 38,8 millióval, a 4. az AOL News 21 millióval, az 5. pedig a NYTimes.com volt 20,9 millióval. A Google a nyolcadik helyen végzett 14 millió novemberi olvasóval, az AP hírügynökség 24. lett 5,7 millióval.

Az európai uniós országok internetezőinek harmada online intézte utazásainak és szállásfoglalásának ügyeit. Harminc százalék használta az online bankot, értekezett közhatóságokkal vagy keresett egészséggel kapcsolatos információkat. A tavalyi év első negyedében az EU-s háztartások 60 százalékában volt internet-hozzáférés, míg 2007. azonos időszakában a háztartások 54 százalékában. A szélessávú kapcsolat aránya egy év alatt 42 százalékról 48 százalékra nőtt az említett időszakban.

Az internetes háztartások aránya Hollandiában 86 százalékos, Svédországban 84 százalékos, Dániában 82 százalékos, Németországban 75 százalékos volt. Hollandiában és Dániában 74 százalékban szélessávú internet-kapcsolattal neteztek a háztartásokban, míg Svédországban 71 százalékban volt otthon szélessáv. Egy felmérés szerint az amerikai internetezők 77 százaléka (147 millió felhasználó) átlagban 92 online videót nézett meg tavaly októberben. Az összes megtekintett videó 40 százalékát a Google oldalai szolgáltatták.

Nagy-Britanniában a felnőtt lakosság 31,7 százaléka, 16,1 millió ember állította magáról, hogy online hallgatja a rádiót, holott májusban még csak 14,5 millióan mondták ezt az Ipsos Mori felmérésén. Több mint 7 millióan mondták, hogy október folyamán letöltöttek egy podcastot (mp3 formátumú műsorcsomagot). A Google bejelentette, hogy magazincikkek millióinak digitalizálásába kezd, hogy hozzáférhetővé tegye azokat a Google Book Search szolgáltatásában. A vállalat azt is közölte, hogy a magazinokat is beilleszti kereső kulcsszavai közé - számolt be róla a hírlevél.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!