Berta Sándor

Németország szigorítaná az adatvédelmi törvényt

Komoly vita alakult ki az európai uniós országban arról, hogy megengedhető-e vagy sem a jövőben a személyes adatok marketing célokra való felhasználása.

A német kormány eredetileg azt szerette volna elérni, hogy a személyes adatokat kizárólag az illető beleegyezése után használhassanak fel a piackutató és marketingcégek. A német parlament belügyi bizottságának hétfői ülésén azonban számos szakértő aggodalmának adott hangot. Dr. Christoph Fiedler, a Német Újságterjesztők Szövetségének képviselője "a sajtó sokszínűsége elleni masszív csapásként" értékelte a kormány terveit. A szakember úgy vélte, hogy amennyiben az elképzelés megvalósul, úgy annak súlyos következményei lehetnek a sajtótermékek jövőjére nézve.

Rolf Schäfer, a Német Csomagküldők Szövetségének munkatársa szerint az üzletág számára nélkülözhetetlen a személyre szabott, célzott reklámok elhelyezésének lehetősége. Schäfer rámutatott, hogy a jelenlegi rendszer semmilyen módon nem hozható összefüggésbe az elmúlt évek adateltűnési vagy adatlopási ügyeivel. "A csomagküldés száz éves történetében nem fordult elő adatvisszaélési botrány" - közölte a szakmai szövetség képviselője. A szakember ráadásul furcsállta, hogy az előterjesztésben az is szerepel, hogy a fogyasztókat zavarják a hagyományos módon vagy elektronikus úton kapott reklámanyagok.

Hartmut Scheffler, a Német Piac- és Szociális Kutatóintézet szakértője azt követelte, hogy válasszák külön a piackutatást és a marketinget a személyes adatok kereskedelmétől. A címlistákat a hirdető cégek ne vásárolhassák vagy kaphassák meg. Peter Schaar német adatvédelmi biztos egyetértett a kormány szándékával és hangsúlyozta: az embereknek vissza kell adni az önrendelkezés jogát. Hadd döntsék el az állampolgárok, hogy kiadják-e a személyes adataikat a piackutató vagy reklámcégeknek.

A gazdasági élet szereplőinek kritikáját támadta Cornelia Tausch, a Szövetségi Fogyasztóvédelmi Központok munkatársa, aki azt mondta: a szigorítások után is lesz lehetőségük a hirdetőknek a személyes adatok megszerzésére és a célzott reklámok elhelyezésére. Dr. Thilo Weichert, a Schleswig-Holsteini Független Tartományi Adatvédelmi Központ szakértője szintén úgy nyilatkozott: az új szabályozás nem újabb gazdasági válságot okoz, hanem erősítheti a fogyasztók bizalmát.

Németországban azután erősödött fel a vita, hogy számos adateltűnési ügy borzolta a kedélyeket. A kormány és az adatvédelmi szakemberek meg akarják akadályozni az eltűnt vagy ellopott adatok illegális kereskedelmét és felhasználását, míg a reklámipar a jövőjét félti.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • bakagaijin #2
    Úgy, hogy valaki megfigyel téged és szokásaid, majd értékesíti egy harmadik félnek a beleegyezésed és tudtod nélkül.

    A visszaélés pedig pl. az, hogy vannak országok ahol fel tudod magad tenni tiltólistára, hogy márpediglen Te ezen az elérhetőségen NEM szeretnél kéretlen reklámot kapni. És ha mégis kapsz akkor a hirdető céget úgy megb.sszák hogy attól koldul. (Mo-n is van ilyen törvény, csak nem veszik komolyan.) Na, ez a szituáció úgy szokott bekövetkezni, hogy valaki eladta az elérhetőséged nekik úgy, hogy nem szólt a tiltásodról.
  • B0nFire #1
    Sehogyse bírom felfogni, hogy hogyan élhetnek vissza a személyes adataimmal! Valaki homályosítson már fel, mert állandóan csak sírnak a cikkekben, hogy így, meg úgy vissza lehet vele élni, a példa mindig hiányzik. Így aztán nehéz egyetérteni, vagy kétségbe vonni az ilyen döntéseket.

    Engem például kurvára nem zavar, ha a piackutatók felhasználják az adataimat, és kiolvassák belőle, hogy előnyben részesítem a cébéát a teszkógazdaságos bolttal szemben. No, és akkor mi van? Személyre szabott reklámot fogok kapni? No, és akkor mi van? Azzal még nem károsítanak meg. (úgyis egyből vágom a kukába)