MTI

Zuhanó reklámbevételek a Los Angeles Timesnál

Hetente 15 százalékkal kevesebb oldalon jelenik meg ősztől a Los Angeles Times; az amerikai nyugati part legjelentősebb liberális napilapja ezenkívül elbocsátásokra kényszerül a reklámbevételek zuhanása miatt - közölte az újság.

A kaliforniai napilap az Egyesült Államokban a The New York Times után a második legnagyobb helyi napilap, egyben a negyedik legszélesebb körben terjesztett újság. Russ Stanton szerkesztő rámutatott, hogy elsősorban a lakóingatlan-piaci válság miatt visszaesett a hirdetések száma, amelyek lapszámonkénti kívánatos aránya 50 százalék alá csökkent. Az olvasók több cikket kapnak kézhez, miközben az újság az internettel és a tévékkel is harcol a közönség figyelméért.

A Los Angeles Times a kényszerű karcsúsítás keretében átszervezi a szerkesztőségeket, az internetes és nyomtatott szekció például egymásba olvad, több rovat megszűnik és lerövidítik a cikkeket. Az alkalmazottak számát 250-nel csökkentik. Az újság a jelenleginél több lábon állást is célul tűzi ki: meg szeretné vetni lábát a tévében és a rádióban, továbbá a hordozható kommunikációs eszközök területén.

A Los Angeles Times napi példányszáma márciusban 773 ezer volt, ez 5,1 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál. Az újságírók száma a lapnál a jelenlegi 876-ról őszig 700-ra csökken. Russ Stanton egy belső üzenetben arra buzdította munkatársait: a nehéz idők ellenére továbbra is törekedjenek a legmagasabb színvonalú újságírásra a nyomtatott és az internetes sajtóban egyaránt. A múlt héten hat nagy amerikai újság közölte, hogy 900 főt elbocsát.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!