Napi Online
Kevesebb újság jelenhet meg jövőre
Áremelésre és árcsökkentésre egyaránt számíthatnak jövőre a lapolvasók. A kiadók szerint tovább szűkül a nyomtatott lapok piaca; abban bíznak, hogy legalább a hirdetői kedv élénkül az év második felére.
Jövőre az inflációt meghaladó mértékben emeli a kiadó a Népszabadság árát - mondta Kovács Tibor, a Népszabadság Zrt. elnök-vezérigazgatója, aki szerint jelenleg az ő kiadványuk a legolcsóbb a napilappiacon. A Blikk várhatóan nem drágul, Papp Gábor lapigazgató stratégiai szempontból nem tartja indokoltnak az áremelést. A többek között négy dunántúli megyei és egy városi napilapot kiadó Pannon Lapok Társasága (PLT) is infláció feletti emelést tervez: 6,69 százalékkal növelik a havi előfizetési díjat, míg az áruspéldányokért 6,67 százalékkal kell többet fizetni - mondta Kázmér Judit, a PLT stratégiai ügyvezető igazgatója.
A romló gazdasági helyzet miatt a legtöbb kiadónál a piac további zsugorodására számítanak. A sorból itt is a Blikk lóg ki, szerintük tartani tudják a mostani értékesítési szintet (naponta átlagosan 235 ezer példányt értékesítenek az újságból). A PLT-nél 4-5 százalékos példányszámcsökkenéssel számolnak 2009-ben: úgy vélik, a családi kasszákban legelőbb a kulturális kiadásokat kurtítják meg. Kovács Tibor is csökkenő értékesítést vár a lappiacon, de ez a minőségi lapok piacát - és ide sorolja a Népszabadságot is - szerinte kisebb mértékben érintheti (jelenleg egyébként felszálló ágban vannak, a pénzügyi válság kirobbanása jót tett az eladásoknak). Sokat várnak viszont a megújult online-lapjuktól, amivel összességében még nőhet is az olvasótáboruk, illetve a hirdetési bevételük.
A Népszabadságnál arra számítanak, hogy a potenciális hirdetők az első időszakban visszafogják a marketingköltségeiket, de a jövő év második felétől már erősítik kommunikációjukat, s növelik az erre fordítandó összeget. Papp Gábor is úgy látja, hogy bizonyos szektorok hirdetési aktivitása visszaesik. A hirdetők összetétele igazodik az új helyzethez, miszerint a lakosság nagy része inkább a saját lehetőségeihez mérhető luxuskiadásokon spórol. A mindennapi fogyasztási termékek hirdetési piacán ezért kisebb esélyt ad a visszaesésnek.
A PLT ellenben ambiciózus tervet fogalmazott meg, hisz amíg 2007 és 2008 között 4 százalékos növekedést értek el, addig 2009-ben 10 százalékos gyarapodást várnak - ezen belül a napilapok esetében csekélyebb, 5 százalékos bővülésre számítanak. Az országos ügyfélpiacon még jelentős tartalékokat látnak (jelenleg a hirdetési bevételeik kevesebb mint 30 százaléka származik az országos piacról). Több mint 20 százalékos hirdetésibevétel-növekedéssel számolnak továbbá az ingyenes lapoknál, a tervszámot a területen tervezett további akvizíciók alapozhatják meg.
A kiadók új technikákat is bevetnek az olvasói tábor növelésére, a Blikknél személyre szabott (szegmentált) marketingajánlatokkal keresik meg ügyfeleiket, a Népszabadságnál átszervezik az értékesítést, egyben új termékeket vezetnek be, köztük a vasárnapi lapot. A befektetés hatással lesz a vállalkozás eredményére is - közölte Kovács Tibor.
Jövőre az inflációt meghaladó mértékben emeli a kiadó a Népszabadság árát - mondta Kovács Tibor, a Népszabadság Zrt. elnök-vezérigazgatója, aki szerint jelenleg az ő kiadványuk a legolcsóbb a napilappiacon. A Blikk várhatóan nem drágul, Papp Gábor lapigazgató stratégiai szempontból nem tartja indokoltnak az áremelést. A többek között négy dunántúli megyei és egy városi napilapot kiadó Pannon Lapok Társasága (PLT) is infláció feletti emelést tervez: 6,69 százalékkal növelik a havi előfizetési díjat, míg az áruspéldányokért 6,67 százalékkal kell többet fizetni - mondta Kázmér Judit, a PLT stratégiai ügyvezető igazgatója.
A romló gazdasági helyzet miatt a legtöbb kiadónál a piac további zsugorodására számítanak. A sorból itt is a Blikk lóg ki, szerintük tartani tudják a mostani értékesítési szintet (naponta átlagosan 235 ezer példányt értékesítenek az újságból). A PLT-nél 4-5 százalékos példányszámcsökkenéssel számolnak 2009-ben: úgy vélik, a családi kasszákban legelőbb a kulturális kiadásokat kurtítják meg. Kovács Tibor is csökkenő értékesítést vár a lappiacon, de ez a minőségi lapok piacát - és ide sorolja a Népszabadságot is - szerinte kisebb mértékben érintheti (jelenleg egyébként felszálló ágban vannak, a pénzügyi válság kirobbanása jót tett az eladásoknak). Sokat várnak viszont a megújult online-lapjuktól, amivel összességében még nőhet is az olvasótáboruk, illetve a hirdetési bevételük.
A Népszabadságnál arra számítanak, hogy a potenciális hirdetők az első időszakban visszafogják a marketingköltségeiket, de a jövő év második felétől már erősítik kommunikációjukat, s növelik az erre fordítandó összeget. Papp Gábor is úgy látja, hogy bizonyos szektorok hirdetési aktivitása visszaesik. A hirdetők összetétele igazodik az új helyzethez, miszerint a lakosság nagy része inkább a saját lehetőségeihez mérhető luxuskiadásokon spórol. A mindennapi fogyasztási termékek hirdetési piacán ezért kisebb esélyt ad a visszaesésnek.
A PLT ellenben ambiciózus tervet fogalmazott meg, hisz amíg 2007 és 2008 között 4 százalékos növekedést értek el, addig 2009-ben 10 százalékos gyarapodást várnak - ezen belül a napilapok esetében csekélyebb, 5 százalékos bővülésre számítanak. Az országos ügyfélpiacon még jelentős tartalékokat látnak (jelenleg a hirdetési bevételeik kevesebb mint 30 százaléka származik az országos piacról). Több mint 20 százalékos hirdetésibevétel-növekedéssel számolnak továbbá az ingyenes lapoknál, a tervszámot a területen tervezett további akvizíciók alapozhatják meg.
A kiadók új technikákat is bevetnek az olvasói tábor növelésére, a Blikknél személyre szabott (szegmentált) marketingajánlatokkal keresik meg ügyfeleiket, a Népszabadságnál átszervezik az értékesítést, egyben új termékeket vezetnek be, köztük a vasárnapi lapot. A befektetés hatással lesz a vállalkozás eredményére is - közölte Kovács Tibor.