Napi Online
Az újságok rovására nő az internet
Egyre kevesebb napilap fogy, miközben folyamatosan nő az internetes hírfelületek látogatottsága, ugyanakkor a több pénzt még mindig a lapok kapják.
Nem ellenség, hanem menekülési út ma már a lapkiadók szemében az internet, és sok kiadó egyre erősebb jelenléttel rendelkezik az internet területén - fogalmazott Kázmér Judit, a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke A hatékony sajtóhirdetés elnevezésű szerdai konferencián. Az elnök arról is beszámolt, hogy hogyan Európában úgy Magyarországon is csökkent, a fizetős lapok példányszáma 2003 és 2007 között. Magyarországon ez az arány 8 százalék volt. A legtöbb időt a törökök töltik napilapok olvasásával, egy felmérés szerint ez napi 74 perc, míg Magyarországon csak 8 percet mélyülnek el az újságokban.
Karády Mariann, a TNS Media Intelligence ügyvezető igazgatója, egyebek mellett arról számolt be, hogy 2003 és 2007 között jelentősen nem változott a gazdasági lapok összes felülete, és bár megjelentek újabb, és eltűntek régi kiadványok, ezekben a lapokban a hirdetési felület részaránya sem változott jelentősen, vagyis a reklámozók a meglévő piacon osztoztak.
Skriba Judit, a Magyar Reklámszövetség elnökségi tagja kiemelte: ahogyan Közép-Kelet-Európában úgy Magyarországon is a televíziós reklámköltés áll az első helyen a nyomtatott sajtó a 7második. Tavaly a74,5 milliárd forint volt Magyarországon a nettó televíziós reklámköltés, a nyomtatott sajtó 67,6 milliárdot, míg az internet 14 milliárdot szakított ki az összességében 187 milliárd forintos reklámpiacból.
Egyre nő azon online site-ok olvasótábora, amelyek kiadói egyben nyomtatott termékeket is megjelentetnek - mondta Gábor Zsuzsa, a Szonda Ipsos médiakutatási igazgatója. Idén az első félévben harmincról negyvenre nőtt a legalább 10 ezer havi egyedi látogatóval rendelkező, nyomtatott formában is megjelenő online "lapok" száma. Gábor Zsuzsa azt is elmondta, hogy a kiadók integrálják online-, illetve "nyomtatott" szerkesztőségeiket. Hanák Tamás, a Népszabadság hirdetési igazgatója pedig bejelentette, hogy a kiadó épp a napokban áll át az integrált szerkesztőségre. Gábor Zsuzsa ugyanakkor felhívta a figyelmet, hogy a két platform olvasóközönsége eltér egymástól, s ezt a tartalmak összeállításánál is figyelembe kell venni.
Nem ellenség, hanem menekülési út ma már a lapkiadók szemében az internet, és sok kiadó egyre erősebb jelenléttel rendelkezik az internet területén - fogalmazott Kázmér Judit, a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke A hatékony sajtóhirdetés elnevezésű szerdai konferencián. Az elnök arról is beszámolt, hogy hogyan Európában úgy Magyarországon is csökkent, a fizetős lapok példányszáma 2003 és 2007 között. Magyarországon ez az arány 8 százalék volt. A legtöbb időt a törökök töltik napilapok olvasásával, egy felmérés szerint ez napi 74 perc, míg Magyarországon csak 8 percet mélyülnek el az újságokban.
Karády Mariann, a TNS Media Intelligence ügyvezető igazgatója, egyebek mellett arról számolt be, hogy 2003 és 2007 között jelentősen nem változott a gazdasági lapok összes felülete, és bár megjelentek újabb, és eltűntek régi kiadványok, ezekben a lapokban a hirdetési felület részaránya sem változott jelentősen, vagyis a reklámozók a meglévő piacon osztoztak.
Skriba Judit, a Magyar Reklámszövetség elnökségi tagja kiemelte: ahogyan Közép-Kelet-Európában úgy Magyarországon is a televíziós reklámköltés áll az első helyen a nyomtatott sajtó a 7második. Tavaly a74,5 milliárd forint volt Magyarországon a nettó televíziós reklámköltés, a nyomtatott sajtó 67,6 milliárdot, míg az internet 14 milliárdot szakított ki az összességében 187 milliárd forintos reklámpiacból.
Egyre nő azon online site-ok olvasótábora, amelyek kiadói egyben nyomtatott termékeket is megjelentetnek - mondta Gábor Zsuzsa, a Szonda Ipsos médiakutatási igazgatója. Idén az első félévben harmincról negyvenre nőtt a legalább 10 ezer havi egyedi látogatóval rendelkező, nyomtatott formában is megjelenő online "lapok" száma. Gábor Zsuzsa azt is elmondta, hogy a kiadók integrálják online-, illetve "nyomtatott" szerkesztőségeiket. Hanák Tamás, a Népszabadság hirdetési igazgatója pedig bejelentette, hogy a kiadó épp a napokban áll át az integrált szerkesztőségre. Gábor Zsuzsa ugyanakkor felhívta a figyelmet, hogy a két platform olvasóközönsége eltér egymástól, s ezt a tartalmak összeállításánál is figyelembe kell venni.