Gyurkity Péter
Fizetetlen túlóra a Vista használata miatt
Erre hivatkozva perlik munkaadóikat több amerikai cég alkalmazottai - a Vista elindítása és leállítása hetente több óra fizetetlen túlórát jelent számukra. A szoftvercég eközben ingyenessé teszi vírusirtóját.
A Register egy nevadai ügyvédi iroda beszámolójára hivatkozva ír arról, hogy jelenleg az Egyesült Államokban több nagyobb céget perelnek saját alkalmazottaik, mégpedig azzal az indokkal, hogy az általuk használt Windows Vista operációs rendszer és a munkaidőt mérő beépített szoftverek nem éppen ideális módon működnek együtt, tekintettel a rendszer lassú elindulására és leállására.
A dolgozók állítása szerint a munkához használt rendszerek elindítása, illetve kikapcsolásra naponta akár 2x15 percet is igénybe vehet, ami egy hónapban már több óra fizetetlen túlórát jelenthet számukra. A Vista ugyanis túlzottan lassan hajtja végre mindkét feladatot, az aktív munkaidőt mérő szoftverek pedig csak addig futnak, amíg a felhasználó be van jelentkezve az adott rendszeren. A fenti helyzet különösen a telefonközpontok, a segítségnyújtó (support) részlegek munkatársait érintik kényelmetlenül, mivel így korábban kell a munkahelyre érkezniük, a műszak végén pedig ott kell maradniuk, amíg teljesen leáll a rendszer.
A beperelt cégek között olyan neveket találunk, mint a Cigna és az UnitedHealth Group egészségügyi biztosítók, valamint az AT&T. Az alkalmazottak szerint egyértelműen a vállalatok hibája a Vista alkalmazása, amit csak tetéz az eredetileg jó ötletnek tűnő, munkaidő-mérő szoftverek kialakítása és állandó használata. A megszólaltatott ügyvéd maga egyszerűen hibának tartja ezen szoftvereket, kérdés, hogy az illetékes bíróságok miként vélekednek majd erről.
Bár nem kapcsolódik közvetlenül a témához, a szoftvercéget érintő hír, hogy az eddig kínált kereskedelmi OneCare csomag helyett egy ingyenes vírusirtót kínálnak majd a felhasználóknak. A Morro névre keresztelt megoldás a szoftvercég szerint több felhasználót érhet el, és bár nem olyan kifinomult, mint egyes fizetős alternatívák, az alap szolgáltatásokat megfelelő szinten nyújtja majd az érdeklődőknek.
A Register egy nevadai ügyvédi iroda beszámolójára hivatkozva ír arról, hogy jelenleg az Egyesült Államokban több nagyobb céget perelnek saját alkalmazottaik, mégpedig azzal az indokkal, hogy az általuk használt Windows Vista operációs rendszer és a munkaidőt mérő beépített szoftverek nem éppen ideális módon működnek együtt, tekintettel a rendszer lassú elindulására és leállására.
A dolgozók állítása szerint a munkához használt rendszerek elindítása, illetve kikapcsolásra naponta akár 2x15 percet is igénybe vehet, ami egy hónapban már több óra fizetetlen túlórát jelenthet számukra. A Vista ugyanis túlzottan lassan hajtja végre mindkét feladatot, az aktív munkaidőt mérő szoftverek pedig csak addig futnak, amíg a felhasználó be van jelentkezve az adott rendszeren. A fenti helyzet különösen a telefonközpontok, a segítségnyújtó (support) részlegek munkatársait érintik kényelmetlenül, mivel így korábban kell a munkahelyre érkezniük, a műszak végén pedig ott kell maradniuk, amíg teljesen leáll a rendszer.
A beperelt cégek között olyan neveket találunk, mint a Cigna és az UnitedHealth Group egészségügyi biztosítók, valamint az AT&T. Az alkalmazottak szerint egyértelműen a vállalatok hibája a Vista alkalmazása, amit csak tetéz az eredetileg jó ötletnek tűnő, munkaidő-mérő szoftverek kialakítása és állandó használata. A megszólaltatott ügyvéd maga egyszerűen hibának tartja ezen szoftvereket, kérdés, hogy az illetékes bíróságok miként vélekednek majd erről.
Bár nem kapcsolódik közvetlenül a témához, a szoftvercéget érintő hír, hogy az eddig kínált kereskedelmi OneCare csomag helyett egy ingyenes vírusirtót kínálnak majd a felhasználóknak. A Morro névre keresztelt megoldás a szoftvercég szerint több felhasználót érhet el, és bár nem olyan kifinomult, mint egyes fizetős alternatívák, az alap szolgáltatásokat megfelelő szinten nyújtja majd az érdeklődőknek.