Gyurkity Péter

Jövőre jönnek a DirectX 11-es ATI-kártyák

Az AMD grafikus részlege szerint 2009-ben számos újdonsággal ismerkedhetünk majd meg közelebbről. Jönnek az új grafikus chipek, nagyobb felbontású tévék, érintőképernyős, illetve holografikus megoldások.

A Japánban megrendezett Ceatec kiállításon az ATI is tartott egy részletes ismertetőt saját elképzeléseikről, amelyek felvázolják a jövőre várható fontosabb újdonságokat. Az eredeti cikk ugyan japán nyelven van, ám a szöveg ezúttal is kiegészül az előadás képeivel, így mi is szemügyre vehetjük a különböző grafikonokat, ábrákat, illetve az előadók által bemutatott egyéb anyagokat. Lássuk, mit is vár az AMD/ATI jövőre.

A legfontosabb változás valószínűleg az új grafikus chipek megérkezése lesz, amelyek már kihasználják a Windows 7 és a DirectX 11 által nyújtott lehetőségeket. Ez egyrészt a shaderek számolásában jön majd jól, másfelől pedig a GPGPU-megoldások elterjesztésében, hiszen azt szinte mindenki tudja, hogy a hibrid chipek megjelenése is ekkorra várható. A 40 nanométeres gyártástechnológia a fogyasztás és a teljesítmény további tökéletesítését eredményezi, a GDDR5 memóriaszabvány tömeges alkalmazása pedig szintén a sebességen javít majd - ez utóbbi egyelőre a leggyorsabb kártyákon jelent eddig meg.

[galeria,,3]
Nézd meg a galériánkat!

Az ATI arra számít továbbá, hogy megérkeznek az 1920 x 1080 pixelnél is nagyobb felbontást támogató televíziók, emellett pedig az úgynevezett "digitális falak" debütálására is készülnek. A multi-touch érintőképernyős technológia (szintén a Windows 7 egyik fontos újítása), valamint a holografikus kijelzők további finomítása a Microsoft Surface alapján készült megoldások révén tovább bővíthetik a kínálatot. Rick Bergman, az AMD grafikus fejlesztésekért felelős részlegének igazgatója ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a 2018-as Ceatec kiállításra valószínűleg már csak a hologramja jön majd el.

A fentiek alapján jól kivehető, hogy mire számít a processzorgyártó - most már csak a konkrét termékekre várunk, hogy mi is kivegyük részünket a finomságokból.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • tabek #61
    Sziasztok úgy látóm már nincs itt senki .De azért megkérdezem, nem vagyok valami tájékozott e témában ezért kellene egy kis segítség ,tanács .Ez a kártya a mai szemmel nézve milyen választás lenne?

    Sapphire HD5670 512MB PCIE VGA kártya 22 500,00 Ft
    - Grafikus processzor típusa: ATI Radeon 5670
    - GPU órajele: 775 MHz
    - Memória órajele: 4000 MHz effektív
    - Memória mérete: 512MB GDDR5
    - Csatolófelület: PCI Express x16
    - Arctic Cooling Dual Slot hűtő (amutomata Fan Control)
    - Kimenetek: 15-tűs D-Sub, DVI-I, HDMI

    Kösz.
  • adamq01 #60
    Amúgy úgytudom hogy XP-re is kijön a dx11 arról viszont nemtudok h vistára kijön-e. -személyes tapasztalatom a Vistát már nem nagyon fogják eröltetni és inkább megpróbálják minnél hamarabb elfelejteni... A Vista mélypont még az Ms számára is:) bár ez is egy jó üzleti húzásvolt részükről.

    Amúgy meg van Dx10.1-es játék mégpedig az Assasin's Creed csak tesztként próbálták, nem is jött ki mert nem vált be.

    Az igazán durvadolog a dx11 ben: Biztos emlékeztek még a ATI az Nvidia harcára, mikor kijött a HD4870, akkor is árérték arányban bőven jobbvolt az ATi, de sokan megvették az Nvidiát mert talán egy hajszállal jobbvolt teljesítményben, viszont sokkal drágább... Most legalább bebizonyosodni láccik h, az ATi technológiában mindíg is jobb, mivel h az újabb pl. Hd4870 támogatja a dx10.1 ellentétben az Nvidiákkal, ami aztjelenti, h ami dx10.1 támogatja az támogatni fogja a dx11 is és aki batármódon Nvidiát vett (vesz) az dobhatja is majd ki ha élvezni akarja a dx11 nyújtotta gyönyört:)
  • Telpapa #59
    Na igen a fejlődés nem állhat meg.De ki az az alma aki mindig megveszi az 1.0 ás verziót?:)
    Magasrol tojok az uj dolgokra életemben 1x vettem meg teljesne uj technologiát.Az első olyan cucc amin igazán használahattam volna 6 honap mulva jött ki.De akkor már egy ujjabb verzsön debütált és amit vettem szart sem ért.Ennyit erröl.Fejlödjön csak versengjenek csak(nekünk akkor jo)és majd mikor beton stabil beruházunk.Addig meg probálkozzanak csak.
  • dez #58
    Ismerős... :)
  • mamo33 #57
    Nézd már meg a képeket mégegyszer te láma!!!!
  • Sanyix #56
    haha én csak ókájét végeztem, főiskolán nagyrész bullshitet tanítottak. Eljöttem dolgozni, és már kaptam olyan észrevételt, hogy ne optimalizáljak már annyira, mert nem olyan erőforrásigényes a program, meg több idő megy el vele :)

    bár ez olyan volt, hogy volt egy megoldandó feladat, írtam hozzá egy eljárást, mert nem tudtam hogy a java libraryban már van erre dolog, bár az több dologra koncentrál, és több ab lekérdezést csinál, de meg lett mondva, hogy inkább használjam azt ami már meg van írva ha lehet. Mondom ok :)

    szóval én kicsit optimalizálás mániás vagyok, bár nem viszem túlzásba, ugyanis munkaidőn kívül szigorúan punnyadás, semmi túlóra :D

    Meg amitől a falra másznak a társaim, (meg régebben a tanárom is), hogy 1 sorba egy rakás eljárást meg függvényt meg kimenetet egymásba ágyazok, ami tény hogy másnak elég átláthatatlan, és kapom hogy ne spóroljak már annyira a változókkal, csináljak már részeredményeket is :D

    Szóval biztos a főiskola tehet róla hogy azt se tudják mi az optimalizálás. Ezt tapasztaltam is amíg jártam algoritmusos órán, mondjuk ott éppen úgy pazarolta a nagynevű okoska tanár a változókat, hogy még átláthatatlanabb volt mint az én mindent mindenbe ágyazásom, de legalább még lassú is(elhűltünk majd röhögtünk a haverral ezen), és ekkor mondtam hogy omg ezek után meglep, hogy optimalizálatlan, sőt pazarló, és fos programokat lehet fellelni? Hát mostmár nem lepődöm meg ezen.
  • dez #55
    Ezt a sok blablát... Elég messziről szagolod a témát...
  • snorbi #54
    Nincs teljesen igazad...

    > A főiskolák ontják a programozókat, akik persze nem gyakorlottak
    > és nagy %-uk számára a kód optimalizálása egy ismeretlen fogalom.
    De ez a rész teljesen igaz :)

    > Így hát megteremtődék vala A DX10 és 10.1, hogy a hülyék is
    > labdába rúghassanak.
    Ez már nem ilyen egyszerű. A játékprogramok komplexitási foka rendkívül magas, ezért előállítási költségük is az, így az API egyszerűsödése hosszabb távon csökkentheti a költségeket. Az már más téma, hogy mi userek ebből nem veszünk észre semmit, mert az esetleges megspórolt summa extra profitként ott marad az illetékesek zsebében.
  • Sanyix #53
    mi köze a mérethez a dx verziónak? A 3d programrész mérete elenyésző a textúrákhoz, hangokhoz képest. pl 10 mega már soknak számít ott... a textúrák meg hangok meg gigákat foglalnak.

    jelenleg meg 0 (nulla) dx10 játék van, ami van az csak dx10-nek kamuzott shader4 használó dx9-es cucc...
  • Sanyix #52
    a 9c-is teljesen máshogy shaderel mint a 9b, sőt a 9b is teljesen máshogy mint a 8... ez a baj, amikor valaki azt hiszi, hogy a dx csak shaderekből áll, mert a legújjabb sírós játékban ezt látja. Rohadtul nem a shaderek miatt inkompatibilis, hanem amiatt mert teljesen újrakezdték alapokról.