61
  • tabek
    #61
    Sziasztok úgy látóm már nincs itt senki .De azért megkérdezem, nem vagyok valami tájékozott e témában ezért kellene egy kis segítség ,tanács .Ez a kártya a mai szemmel nézve milyen választás lenne?

    Sapphire HD5670 512MB PCIE VGA kártya 22 500,00 Ft
    - Grafikus processzor típusa: ATI Radeon 5670
    - GPU órajele: 775 MHz
    - Memória órajele: 4000 MHz effektív
    - Memória mérete: 512MB GDDR5
    - Csatolófelület: PCI Express x16
    - Arctic Cooling Dual Slot hűtő (amutomata Fan Control)
    - Kimenetek: 15-tűs D-Sub, DVI-I, HDMI

    Kösz.
  • adamq01
    #60
    Amúgy úgytudom hogy XP-re is kijön a dx11 arról viszont nemtudok h vistára kijön-e. -személyes tapasztalatom a Vistát már nem nagyon fogják eröltetni és inkább megpróbálják minnél hamarabb elfelejteni... A Vista mélypont még az Ms számára is:) bár ez is egy jó üzleti húzásvolt részükről.

    Amúgy meg van Dx10.1-es játék mégpedig az Assasin's Creed csak tesztként próbálták, nem is jött ki mert nem vált be.

    Az igazán durvadolog a dx11 ben: Biztos emlékeztek még a ATI az Nvidia harcára, mikor kijött a HD4870, akkor is árérték arányban bőven jobbvolt az ATi, de sokan megvették az Nvidiát mert talán egy hajszállal jobbvolt teljesítményben, viszont sokkal drágább... Most legalább bebizonyosodni láccik h, az ATi technológiában mindíg is jobb, mivel h az újabb pl. Hd4870 támogatja a dx10.1 ellentétben az Nvidiákkal, ami aztjelenti, h ami dx10.1 támogatja az támogatni fogja a dx11 is és aki batármódon Nvidiát vett (vesz) az dobhatja is majd ki ha élvezni akarja a dx11 nyújtotta gyönyört:)
  • Telpapa
    #59
    Na igen a fejlődés nem állhat meg.De ki az az alma aki mindig megveszi az 1.0 ás verziót?:)
    Magasrol tojok az uj dolgokra életemben 1x vettem meg teljesne uj technologiát.Az első olyan cucc amin igazán használahattam volna 6 honap mulva jött ki.De akkor már egy ujjabb verzsön debütált és amit vettem szart sem ért.Ennyit erröl.Fejlödjön csak versengjenek csak(nekünk akkor jo)és majd mikor beton stabil beruházunk.Addig meg probálkozzanak csak.
  • dez
    #58
    Ismerős... :)
  • mamo33
    #57
    Nézd már meg a képeket mégegyszer te láma!!!!
  • Sanyix
    #56
    haha én csak ókájét végeztem, főiskolán nagyrész bullshitet tanítottak. Eljöttem dolgozni, és már kaptam olyan észrevételt, hogy ne optimalizáljak már annyira, mert nem olyan erőforrásigényes a program, meg több idő megy el vele :)

    bár ez olyan volt, hogy volt egy megoldandó feladat, írtam hozzá egy eljárást, mert nem tudtam hogy a java libraryban már van erre dolog, bár az több dologra koncentrál, és több ab lekérdezést csinál, de meg lett mondva, hogy inkább használjam azt ami már meg van írva ha lehet. Mondom ok :)

    szóval én kicsit optimalizálás mániás vagyok, bár nem viszem túlzásba, ugyanis munkaidőn kívül szigorúan punnyadás, semmi túlóra :D

    Meg amitől a falra másznak a társaim, (meg régebben a tanárom is), hogy 1 sorba egy rakás eljárást meg függvényt meg kimenetet egymásba ágyazok, ami tény hogy másnak elég átláthatatlan, és kapom hogy ne spóroljak már annyira a változókkal, csináljak már részeredményeket is :D

    Szóval biztos a főiskola tehet róla hogy azt se tudják mi az optimalizálás. Ezt tapasztaltam is amíg jártam algoritmusos órán, mondjuk ott éppen úgy pazarolta a nagynevű okoska tanár a változókat, hogy még átláthatatlanabb volt mint az én mindent mindenbe ágyazásom, de legalább még lassú is(elhűltünk majd röhögtünk a haverral ezen), és ekkor mondtam hogy omg ezek után meglep, hogy optimalizálatlan, sőt pazarló, és fos programokat lehet fellelni? Hát mostmár nem lepődöm meg ezen.
  • dez
    #55
    Ezt a sok blablát... Elég messziről szagolod a témát...
  • snorbi
    #54
    Nincs teljesen igazad...

    > A főiskolák ontják a programozókat, akik persze nem gyakorlottak
    > és nagy %-uk számára a kód optimalizálása egy ismeretlen fogalom.
    De ez a rész teljesen igaz :)

    > Így hát megteremtődék vala A DX10 és 10.1, hogy a hülyék is
    > labdába rúghassanak.
    Ez már nem ilyen egyszerű. A játékprogramok komplexitási foka rendkívül magas, ezért előállítási költségük is az, így az API egyszerűsödése hosszabb távon csökkentheti a költségeket. Az már más téma, hogy mi userek ebből nem veszünk észre semmit, mert az esetleges megspórolt summa extra profitként ott marad az illetékesek zsebében.
  • Sanyix
    #53
    mi köze a mérethez a dx verziónak? A 3d programrész mérete elenyésző a textúrákhoz, hangokhoz képest. pl 10 mega már soknak számít ott... a textúrák meg hangok meg gigákat foglalnak.

    jelenleg meg 0 (nulla) dx10 játék van, ami van az csak dx10-nek kamuzott shader4 használó dx9-es cucc...
  • Sanyix
    #52
    a 9c-is teljesen máshogy shaderel mint a 9b, sőt a 9b is teljesen máshogy mint a 8... ez a baj, amikor valaki azt hiszi, hogy a dx csak shaderekből áll, mert a legújjabb sírós játékban ezt látja. Rohadtul nem a shaderek miatt inkompatibilis, hanem amiatt mert teljesen újrakezdték alapokról.
  • NKing
    #51
    A megoldás: PC-KONZOL átjárhatóság! Mikor jön el végre az, hogy egy szoftvert, legyen az játék pl., elég egyszer megírni, és aztán totál mindegy, hogy konzolon vagy PC-n futtatják.
    Mert meg kell nézni, mi van. A csúcs PC és a csúcskonzol között hardveresen nagy különbség van. Mondhatni, a csúcs PC mindig veri a konzolt hardveresen. Ergo miért is lenne olyan nehéz ezt az egyszerű kompatibilitást megoldani?
    Mert valljuk be, egyetlen dolog van, ami eltántorítja a PC-től a fejlesztőket, az pedig a kalózkodás, és letöltés. Node, mindig könnyű másban felfedezni a hibát... de nem olyan játékokat kellene gyártani, amire még a sávszélességet is kár pazarolni, nemhogy 10-15ezret. Vagy adják olcsóbban...
    Mellesleg a másolásvédelem nem megoldás. Tudjuk, hogy vannak chipek, van letöltött konzolos játék... stb. És nem kell már sokat várni, hogy a konzolos tábor egésze felnőjön oda, hogy megtalálja azokat a csatornákat, ahol elérheti a játékokat ingyen. Akkor mi lesz? Befellegzett a PC-s játéknak, befellegzett a konzolos játéknak... Visszatérünk oda, hogy elektronikus szórakozás csak a játéktermekben lesz? Sok kérdés van a játékok jövőjében.
    De a fejlődés attól még kell, mert sok minden másra is lehet használni ezt a technológiát...
  • Balumann
    #50
    Hát ez az, hogy pár év múlva! Hány játék fog úgy kijönni, hogy meg lesz írva dx10-11-re és 9-re (és hány gigát fog úgy foglalni)? Gyanítom, hogy annyi amennyi valódi dx10 -es játék van jelenleg... 1, 2? Amíg nem lesznek a jobb kártyák 15-20 ezer körül, addig nem hiszem, hogy aki mondjuk x19** (főleg ha XT)-es vagy nvidia 79** -es kártyával rendelkezik, váltani fog.
  • pedro84
    #49
    nemsoká itt a dx11es ati kártya, de ki használt eddig dx10.1et?? még arra sincs játék , dx11
  • Ludi94
    #48
    A dx10 teljesen máshogy használja a shadereket, mint a 9-es verzió, ezért inkompatibilis vele. De ha a 11 kompatibilis lesz a 10-es hardverekkel (márpedig az lesz), akkor csak meg kell írni 11-re és 9-re, az más kérdés, hogy a Microsoft nem a közeljövőben tervezi a Windows 7 bevezetését, és mire kijön a felhasználók nagy része legalább dx10-es hardverre vált, tehát arra (és 11-re) éri meg majd fejleszteni. A DirectX 9-et pedig szerintem pár éven belül el lehet felejteni. (mondom ezt én amikor csak egy GeF4 mx440-esem van)
  • A1274815
    #47
    "És szép dolog, hogy be jön a DX11, de még mindig ott a DX9, DX10 is."

    Ezért kéne visszatérni az OpenGL-hez, kevesebb fejfájás, az API-val, viszont vissza üt az extekkel.
  • Balumann
    #46
    Ez az egész nagyon jól hangzik, de az a baj, hogy sokan használnak dx9-es kártyákat, és pl. én sem tervezem még 1-2 évig új kártya vásárlását (ha csak nem ingyen adnak egy 8600-ost vagy jobbat). Nyilván ez lehet a baj a DX10-el, hogy nem érte meg dx9 mellett külön dx10-re is megírni a játékot. (ráadásul Vista is sokkal lassabb sok felhasználónak meg elég 2-3 probram ami nem (vagy csak nem úgy) működik Vista-n ahogy kellene, és így nem éri meg váltani).

    És szép dolog, hogy be jön a DX11, de még mindig ott a DX9, DX10 is. Nemhiszem, hogy olyan játék fog jönni, ami mind a 3-at fogja támogatni. DX9 támogatás nélkül meg kiadni egy játékot szerintem nagy hiba lenne, és veszteséges.

    Tehát az ötlet nagyon jó, nyilván az új DirectX is, de nem tud így működni a dolog.
  • [HUN]FaTaL
    #45
    Vista is.
  • A1274815
    #44
    Nem, elvileg a Vista is.
  • kjasfhasdfasd
    #43
    ugye csak a windows 7 fogja támogatni ? :D
  • Abu85
    #42
    Stencil Shadow Volume Geometry Shaderrel ... Mmmmm fincsi.
    Crysis bácsiék is elgondolkodhattak volna a Lod utasításos Parallax Occolusion Mapping-on. Nem tetszik, hogy az AA mellett már Anizo szűrés sincs támogatva.
  • JTBM
    #41
    Nem muszáj megvenni, lehet használni intel GMA beépített grafikát is...

    Most újítok be egy AMD 4850-t, heatpipe hűtéssel is csak 37K. Eddig általában 50K-t fizettem a grafikus kártyáért, de ma már 40K körül van a legjobb ár/teljesítmény arány. Most egy Ati X1950 Pro van, ami egy szvsz. nagyon jó és gyors kártya, csak ezért cserélem le, mert a teljes gépet cserélni kell.

    A új és régi kártyák teljesítménye között ég és föld a különbség, ráadásul nem kerülnek túl sok pénzbe...
  • A1274815
    #40
    Mit értesz kihasználás alatt.

    Szerintem a CrySis meg majd az idTech5 a DX9 (bár már DOOM3 alphaban is akartak geometry shadereket használni ) maxon, persze mindig lehet feljebb menni, de egyszer csak eljutunk, oda, hogy DX9-cel sokkal lasabb, mint DX10-zel.
  • Molnibalage
    #39
    Még a DX9 sincs kihasználva szerintem és sokak szerint is.
  • Narxis
    #38
    DirectX 10

    * Legfontosabb újítások:
    o Shader Model 4.0 támogatás
    o Nincsenek „capability bit”-ek
    + minden DX10-es kártyának ugyanazokat a funkciókat kell támogatnia
    + egységes programozási felületet nyújt
    + mostantól tudásban nem, csak képminőségben és sebességben térhetnek el az egyes kártyák
    o Várakozások (overhead) kiküszöbölése
    o Geometriai árnyalók bevezetése
  • Narxis
    #37
    Mit is hozott pontosan a DirectX 10.1?

    * WDDM (Windows Display Driver Model) 2.1 támogatás
    * Alacsonyabb CPU-terhelés, teljes multitaszk
    * A pipeline-ok és a shader-ek további fejlesztése
    * Továbbfejlesztett élsimítás (anti-aliasing)
    * Nagyobb teljesítmény többmagos rendszereken


    A WDDM 2.1 újdonságai:

    * Mindent tud, amit a WDDM 2.0
    * Context switching a legalacsonyabb szinten is (pixelek szintjén)
    * Minden processznek külön lapozótábla, így laphiba esetén már nem kell várakozni
    * Valóban preemptív többfeladatosság
    * A legnagyobb rugalmasságot biztosítja a GPU-nak
  • chriskardos
    #36
    Bazz....hogy mik vannak....tudtam, hogy 2010-re lehetnek holografikus mobilok, na de ez....ez kurvajó!!!!
  • Magnificat
    #35
    jah, tehát ha neked nem tetszik, akkor nincs is... értem... nincs kérdésem :)
  • who am I 7
    #34
    "Költői" kijelentés volt abu Tudom, hogy van 1-2 játék, de hozzávetőlegesen ez kb 0.Mert EGYIK SEM TETSZIK.És van választék, hm?Tele van dx11-es gamékkal a póc, már csak hárver kell hozzá :W
  • Radi
    #33
    - Ez most jó nekünk?
    - Kell ez nekünk?

    - Kussolsz és megveszed
  • 5c0rp330n
    #32
    elvileg nem pontosan ugyanezeket mondták a dx10-re is?
  • Aspirin
    #31
    Ebben lehet valami.
    Ők tudják milyen ok miatt, de csak a páratlan számú directx-eket támogatták eddig is.
  • tomcsa4
    #30
    Én fogadok veled egy ezresbe, hogy a következő Box-ban DX 11-es VGA lesz. Én azért tippelek erre, mivel az MS nem viccből fejleszti. Ennyire nem kell megvetni a Microsoftot, nem hülyék.
  • Abu85
    #29
    Például nem ártana már egy olyan driver, ami az összes DX10 eljárást támogatja. Azért az elviekben vezető gyártónak egy API-t illik már a megjelenéskor támogatni ... a DX10 már másfél éves lassacskán be kéne pakolni mindent a driverbe, főleg úgy, hogy az AMD már a DX10.1-et is teljesen támogatja.
  • Bagoly81
    #28
    tudomásom szerint a dx 10.1 es kártyák képesek dx11 futatásra. egy blik szerü hirben olvastam. nemtudom mikor nemtudom hol.
  • Aspirin
    #27
    Mi a baj az nv supporttal?
  • tomcsa4
    #26
    Bocsi, ezt a szöveget úgy érzem az NV-nek kell szánni. Ati supportnál jobb nincs a világon, NV supportnál (ha van ilyen) nincs szarabb a világon.
  • LMNO
    #25
    inkább driver-t tanulnának meg írni
  • neoG
    #24
    háhá.vicces gyerek.nekem lejött az iróniád!jól nyomod
  • Nonix
    #23
    Mért fáj ez mindenknek hogy beleraknak valamit egy kartyaba ? Valaki elmagyarazhatna nekem
  • Abu85
    #22
    Elvileg hivatalosan DX10.1 játék a BattleForge (ilyen kártyajátékos stratégia), a Stormrise (Total Annihilation fejlesztői csinálják) és a Cloud 9 (hardcore RPG).
    Emellett hivatalos, hogy a Starcraft 2 (ami nem DX10.1) az AMD AI on GPU-nak csúfolt technikáját használja ami azt jelenti, hogy a Radeon rendszerek sok egység megjelenítése mellett sem fognak szaggatni, mert az AI-t a grafikus chip fogja számolni.
    Nem hivatalos pletyikből most az a legfrissebb, hogy a ruszkik kiadnak egy DX10.1-es patchet a játékukhoz, mert nagyon lassan fut a program szerintük is és ezen a Radeonok esetében lehet segíteni. Várhatóan 30-40% boost és AA támogatást hoz majd a javítás.