Gyurkity Péter
Még több LCD TV kelhet el jövőre
A jelenlegi kedvezőtlen globális helyzet ellenére a szegmens szereplői arra számítanak, hogy jövőre az ideinél is több LCD televízió találhat gazdára, vagyis a viszonylagos visszaesés nem érinti a divatos kijelzőket.
A DigiTimes a Jason Hsuan, a TPV Technology elnök-vezérigazgatójával készített interjút, amelyben a lapostévék forgalmának várható alakulására koncentráltak. Ebből kiderült, hogy a vezető a mostani, egyáltalán nem kedvező helyzet ellenére továbbra is bízik az eladások növekedésébe, ez ugyanis valószínűleg megállíthatatlan lesz.
Kiemelik, hogy bár az észak-amerikai megrendelések csökkentek - ez nyilván nem túl meglepő, tekintettel a tengerentúli gazdasági helyzetre és az elmúlt napok már-már globális pénzügyi válságot előidéző híreire -, és a TPV és kénytelen volt csökkenteni az erre a régióra irányuló szállításait, az év végéig mégis több LCD TV találhat gazdára mint tavaly, 2009-ben pedig tovább javulnak az eredmények. Számokban kifejezve ez azt jelenti, hogy míg idén összesen mintegy 100 millió készülék kelhet el világszerte, addig jövőre ez már elérheti a 120-130 milliót is.
Ennek elsődleges oka a televíziók átlagos eladási árainak csökkenése lesz, ami nyilván a forgalom erősödését eredményezi majd.
A TPV erejét jól mutatja, hogy az év végéig 50 millió LCD monitorpanelt szeretnének leszállítani, jövőre pedig folytatják a munkát a még nagyobb méretű kijelzők kifejlesztésére és sorozatgyártására irányuló terveken. Ami az árakat illeti, a cég a következőt közölte: az átlagos eladási ár 2007-ben még 473 dollár volt, 2008 első felének végére azonban ez 399 dollárra csökkent - jól látható tehát a trend alakulása és annak üteme.
Jövőre tehát még több monitor és LCD TV kelhet el még alacsonyabb árakon - már csak idő kérdése a hagyományos kijelzők végleges száműzése.
A DigiTimes a Jason Hsuan, a TPV Technology elnök-vezérigazgatójával készített interjút, amelyben a lapostévék forgalmának várható alakulására koncentráltak. Ebből kiderült, hogy a vezető a mostani, egyáltalán nem kedvező helyzet ellenére továbbra is bízik az eladások növekedésébe, ez ugyanis valószínűleg megállíthatatlan lesz.
Kiemelik, hogy bár az észak-amerikai megrendelések csökkentek - ez nyilván nem túl meglepő, tekintettel a tengerentúli gazdasági helyzetre és az elmúlt napok már-már globális pénzügyi válságot előidéző híreire -, és a TPV és kénytelen volt csökkenteni az erre a régióra irányuló szállításait, az év végéig mégis több LCD TV találhat gazdára mint tavaly, 2009-ben pedig tovább javulnak az eredmények. Számokban kifejezve ez azt jelenti, hogy míg idén összesen mintegy 100 millió készülék kelhet el világszerte, addig jövőre ez már elérheti a 120-130 milliót is.
Ennek elsődleges oka a televíziók átlagos eladási árainak csökkenése lesz, ami nyilván a forgalom erősödését eredményezi majd.
A TPV erejét jól mutatja, hogy az év végéig 50 millió LCD monitorpanelt szeretnének leszállítani, jövőre pedig folytatják a munkát a még nagyobb méretű kijelzők kifejlesztésére és sorozatgyártására irányuló terveken. Ami az árakat illeti, a cég a következőt közölte: az átlagos eladási ár 2007-ben még 473 dollár volt, 2008 első felének végére azonban ez 399 dollárra csökkent - jól látható tehát a trend alakulása és annak üteme.
Jövőre tehát még több monitor és LCD TV kelhet el még alacsonyabb árakon - már csak idő kérdése a hagyományos kijelzők végleges száműzése.