Berta Sándor
Gesztusokkal irányított reklámtáblák
Az óriásplakátokat és a neonreklámokat hamarosan felválthatják az interaktív, a járókelők jelzéseire reagáló interaktív hirdetési kijelzők.
A Reactrix Systems és a Samsung egy olyan eszközt fejlesztettek ki, amelyen a Hilton szállodaláncot reklámozzák világszerte. Az 57 colos képernyő "látja" az utcán sétálókat, még akkor is, ha azok 4-5 méterre haladnak el mellette. A kijelző felismeri az emberek kézmozdulatait és lehetővé teszi, hogy egyetlen mozdulattal bárki elindíthasson egy játékot, menükben kereshessen vagy térképszolgáltatásokat érjen el. "Az iPhone-nak és a Wii-nek köszönhetően az emberek sokkal nyitottabbak arra, hogy a gesztusaikkal irányítsák a technikát" - nyilatkozta Matt Bell, a 2001-ben alapított Reactrix alapítója.
Néhány amerikai áruház padlóján már elhelyezték az újfajta reklámhordozókat és a fogadtatásuk meglehetősen pozitív volt. A rendszer alapja egy kijelzővel összekapcsolt kamera, amely felismeri a járókelők testét és annak jeleit. Egy képfelismerő algoritmus megpróbálja értelmezni az emberek gesztusait. A kamerát egy infrakészülék egészíti ki, amely segít, hogy a kézjelek akár rossz látási körülmények is felismerhetők legyenek. A megoldás 2,5 cm pontossággal dolgozik. A rendszer a kamera által összegyűjtött információkat egy célprocesszorhoz továbbítja, amely kiértékeli azokat, majd a fő munkát egy a Reactrix által kifejlesztett algoritmus veszi át. Ez megkülönbözteti egymástól a személyeket és a tárgyakat, illetve képes megmutatni, hogy például egy pár kéz a kézben sétál-e az utcán.
A Hilton-szállodaláncnak leszállított első képernyők lehetővé teszik a hotelvendégek számára, hogy a gesztusaikkal egy játékot indítsanak el, megtudják, mely látványosságok találhatók a közelükben és hogy a központi adatbázisból további információkat kérhessenek le. A megoldásnak köszönhetően a járókelők úgy érezhetik, hogy szinte maguk is a reklámok részévé válnak és nem csak passzív szemlélők. Mindez azonban még csak a kezdet, a Reactrix mérnökei máris újabb megoldásokon és még tökéletesebb interaktív reklámtáblák létrehozásán dolgoznak.
A Reactrix Systems és a Samsung egy olyan eszközt fejlesztettek ki, amelyen a Hilton szállodaláncot reklámozzák világszerte. Az 57 colos képernyő "látja" az utcán sétálókat, még akkor is, ha azok 4-5 méterre haladnak el mellette. A kijelző felismeri az emberek kézmozdulatait és lehetővé teszi, hogy egyetlen mozdulattal bárki elindíthasson egy játékot, menükben kereshessen vagy térképszolgáltatásokat érjen el. "Az iPhone-nak és a Wii-nek köszönhetően az emberek sokkal nyitottabbak arra, hogy a gesztusaikkal irányítsák a technikát" - nyilatkozta Matt Bell, a 2001-ben alapított Reactrix alapítója.
Néhány amerikai áruház padlóján már elhelyezték az újfajta reklámhordozókat és a fogadtatásuk meglehetősen pozitív volt. A rendszer alapja egy kijelzővel összekapcsolt kamera, amely felismeri a járókelők testét és annak jeleit. Egy képfelismerő algoritmus megpróbálja értelmezni az emberek gesztusait. A kamerát egy infrakészülék egészíti ki, amely segít, hogy a kézjelek akár rossz látási körülmények is felismerhetők legyenek. A megoldás 2,5 cm pontossággal dolgozik. A rendszer a kamera által összegyűjtött információkat egy célprocesszorhoz továbbítja, amely kiértékeli azokat, majd a fő munkát egy a Reactrix által kifejlesztett algoritmus veszi át. Ez megkülönbözteti egymástól a személyeket és a tárgyakat, illetve képes megmutatni, hogy például egy pár kéz a kézben sétál-e az utcán.
A Hilton-szállodaláncnak leszállított első képernyők lehetővé teszik a hotelvendégek számára, hogy a gesztusaikkal egy játékot indítsanak el, megtudják, mely látványosságok találhatók a közelükben és hogy a központi adatbázisból további információkat kérhessenek le. A megoldásnak köszönhetően a járókelők úgy érezhetik, hogy szinte maguk is a reklámok részévé válnak és nem csak passzív szemlélők. Mindez azonban még csak a kezdet, a Reactrix mérnökei máris újabb megoldásokon és még tökéletesebb interaktív reklámtáblák létrehozásán dolgoznak.