Berta Sándor
Blu-ray filmekbe integrált reklám
Úgy tűnik, hiába várta sok felhasználó, hogy sikerül elfogadható megoldást találni az egyre több reklám jelentette problémára. A rossz hír, hogy a hirdetések már a legújabb technológiákban is megjelennek.
Ahogy a 21. századi népmondás tartja: a reklámfolyamot néha megszakítja néhány percnyi film vagy egy rövid híradó. S valóban, gyakran bosszankodnak amiatt az emberek, hogy túl sok reklámmal és termékajánlóval tömik a fejünket. Félő, hogy mindez a jövőben is így marad, csak annyi változik, hogy a hirdetések célzottak lesznek, kifejezetten a mi érdeklődési körünkbe tartozó területeket fognak érinteni.
A Sony mérnökei egy olyan módszert találtak ki, amely mind a reklámozók, mind pedig a felhasználók számára elfogadható lehet. Az elképzelések szerint a BD Live szolgáltatásnak köszönhetően ugyan lesznek interaktív hirdetések a Blu-ray filmeken, azonban ezeket annyira finoman és harmonikusan próbálják majd integrálni a művekbe, hogy szinte fel se tűnjenek a nézőknek.
A konszern már élesben be is mutatta a rendszert. Martin Scorsese A tégla című filmjét módosították és a különleges változat egyik jelenetében egy fiú ült egy étteremben. Az eredeti verzióban a pult előtte üres volt, a speciális változatban viszont a BD Livenak köszönhetően hirtelen felbukkant az egyik sarokban egy doboz energiaital. A termék diszkréten megbújt a háttérben, nem volt hivalkodó, sem zavaró, ugyanakkor aki akarta, észrevehette. A Sony szerint mindez bármelyik jelenetben megvalósítható. A fotókat a központi szerverről lehet letölteni és bármely tetszőleges jelenetben, illetve helyen elhelyezhetők a kért időpontban és időtartamig.
Így egy idő után senki sem lepődik majd meg, ha Humphrey Bogart a legújabb cigarettamárkát fogja reklámozni, Steve McQueen az éppen piacra dobott autót vezeti és Marilyn Monroe a legújabb ruhakollekciókban pompázik majd. Még szerencse, hogy a szolgáltatások opcionálisak, vagyis, aki akarja megnézheti a film eredeti, dinamikusan elhelyezett reklámoktól mentes változatát is. Azonban ki tudja, hogy ezt meddig tehetjük még meg?
Ahogy a 21. századi népmondás tartja: a reklámfolyamot néha megszakítja néhány percnyi film vagy egy rövid híradó. S valóban, gyakran bosszankodnak amiatt az emberek, hogy túl sok reklámmal és termékajánlóval tömik a fejünket. Félő, hogy mindez a jövőben is így marad, csak annyi változik, hogy a hirdetések célzottak lesznek, kifejezetten a mi érdeklődési körünkbe tartozó területeket fognak érinteni.
A Sony mérnökei egy olyan módszert találtak ki, amely mind a reklámozók, mind pedig a felhasználók számára elfogadható lehet. Az elképzelések szerint a BD Live szolgáltatásnak köszönhetően ugyan lesznek interaktív hirdetések a Blu-ray filmeken, azonban ezeket annyira finoman és harmonikusan próbálják majd integrálni a művekbe, hogy szinte fel se tűnjenek a nézőknek.
A konszern már élesben be is mutatta a rendszert. Martin Scorsese A tégla című filmjét módosították és a különleges változat egyik jelenetében egy fiú ült egy étteremben. Az eredeti verzióban a pult előtte üres volt, a speciális változatban viszont a BD Livenak köszönhetően hirtelen felbukkant az egyik sarokban egy doboz energiaital. A termék diszkréten megbújt a háttérben, nem volt hivalkodó, sem zavaró, ugyanakkor aki akarta, észrevehette. A Sony szerint mindez bármelyik jelenetben megvalósítható. A fotókat a központi szerverről lehet letölteni és bármely tetszőleges jelenetben, illetve helyen elhelyezhetők a kért időpontban és időtartamig.
Így egy idő után senki sem lepődik majd meg, ha Humphrey Bogart a legújabb cigarettamárkát fogja reklámozni, Steve McQueen az éppen piacra dobott autót vezeti és Marilyn Monroe a legújabb ruhakollekciókban pompázik majd. Még szerencse, hogy a szolgáltatások opcionálisak, vagyis, aki akarja megnézheti a film eredeti, dinamikusan elhelyezett reklámoktól mentes változatát is. Azonban ki tudja, hogy ezt meddig tehetjük még meg?