Berta Sándor
Amerikai elnökválasztás: az internet dönthet
Még soha nem volt ennyire komoly az amerikai elnökválasztási kampány a világhálón, és ez nem csak az internet, de egyúttal a felhasználók fontosságát is mutatja.
Mind John McCain, mind Barack Obama számít az internetezők támogatására és egyre több részlet derül ki arról, hogy miként is viszonyulnak a technikai témákhoz.
"A számítógépek tekintetében analfabéta vagyok" - ismerte el még tavaly John McCain a Techcrunch IT-blognak adott interjúban. A 72 éves politikus a Yahoonak később elmondta, hogy az új technológiák használatában teljes mértékében a felesége segítségére támaszkodik. Ennek ellenére McCain igyekszik technikabarátnak mutatkozni. Ellátogatott például a Google központjába és kijelentette, hogy nagy rajongója a YouTube-nak, ezenkívül elmondta, hogy rendszeresen használja az iPodot és azon viccelődött, hogy a leendő alelnökét is a Google segítségével választja majd ki.
A demokrata Barack Obama eddig 265 millió dollárt kapott több mint 1,5 millió felhasználótól. Csak San Francisco és a Szilicíum-völgy több mint 18 millió dollárral támogatta a kampányát. Nem véletlen, hogy a két versenyben maradt elnökjelölt közül Obama veszi komolyabban az online jelenlétet. Képviselteti magát a közösségi portálokon, például a Twitteren és McCainhez hasonlóan neki is van profilja a Facebooknál. Obama mellett eddig 940 000 Facebook-tag állt ki, McCain viszont csak 140 000 Facebook-támogatóval büszkélkedhet.
A demokrata politikus kampányában egyaránt részt vett Meg Whitman, az eBay és Carly Fiorina, a Hewlett-Packard egykori vezetője. Emellett az Amerikai Mozgókép Szövetség (MPAA) szintén Obama mellé állt. Az elnökjelölt nem is felejti el megemlíteni kampánykörútján, hogy mennyire fontos a szellemi alkotások, valamint a szerzői jogok védelme és megalkotta az IT-politikai alapelveit tartalmazó, Connecting and empowering all Americans - Through technology and innovation című dokumentumát. Szintén Obama mellett szól, hogy gyakran kiállt egy nem a szolgáltatókkal által ellenőrzött, szabad internet mellett és az MTV egyik műsorában azt nyilatkozta, hogy ezt az alapjogot hosszú távon is meg akarja őrizni. Ezenkívül a demokrata szenátor élesen ellenzi a bírói engedély nélkül lehallgatásokat és a távközlési adattárolást.
John McCain ezzel szemben az adatvédelem egyik élharcosa, többször bírálta és elfogadhatatlannak minősítette a Yahoo kínai cenzúrabarát politikáját Korábban egyébként a Pew Internet and American Life Project által készített tanulmányból is az derült ki, hogy mára megkerülhetetlen lett és szinte mindennél fontosabb az internet szerepe a politikában, főleg az idei elnökválasztási versenyben.
Mind John McCain, mind Barack Obama számít az internetezők támogatására és egyre több részlet derül ki arról, hogy miként is viszonyulnak a technikai témákhoz.
"A számítógépek tekintetében analfabéta vagyok" - ismerte el még tavaly John McCain a Techcrunch IT-blognak adott interjúban. A 72 éves politikus a Yahoonak később elmondta, hogy az új technológiák használatában teljes mértékében a felesége segítségére támaszkodik. Ennek ellenére McCain igyekszik technikabarátnak mutatkozni. Ellátogatott például a Google központjába és kijelentette, hogy nagy rajongója a YouTube-nak, ezenkívül elmondta, hogy rendszeresen használja az iPodot és azon viccelődött, hogy a leendő alelnökét is a Google segítségével választja majd ki.
A demokrata Barack Obama eddig 265 millió dollárt kapott több mint 1,5 millió felhasználótól. Csak San Francisco és a Szilicíum-völgy több mint 18 millió dollárral támogatta a kampányát. Nem véletlen, hogy a két versenyben maradt elnökjelölt közül Obama veszi komolyabban az online jelenlétet. Képviselteti magát a közösségi portálokon, például a Twitteren és McCainhez hasonlóan neki is van profilja a Facebooknál. Obama mellett eddig 940 000 Facebook-tag állt ki, McCain viszont csak 140 000 Facebook-támogatóval büszkélkedhet.
A demokrata politikus kampányában egyaránt részt vett Meg Whitman, az eBay és Carly Fiorina, a Hewlett-Packard egykori vezetője. Emellett az Amerikai Mozgókép Szövetség (MPAA) szintén Obama mellé állt. Az elnökjelölt nem is felejti el megemlíteni kampánykörútján, hogy mennyire fontos a szellemi alkotások, valamint a szerzői jogok védelme és megalkotta az IT-politikai alapelveit tartalmazó, Connecting and empowering all Americans - Through technology and innovation című dokumentumát. Szintén Obama mellett szól, hogy gyakran kiállt egy nem a szolgáltatókkal által ellenőrzött, szabad internet mellett és az MTV egyik műsorában azt nyilatkozta, hogy ezt az alapjogot hosszú távon is meg akarja őrizni. Ezenkívül a demokrata szenátor élesen ellenzi a bírói engedély nélkül lehallgatásokat és a távközlési adattárolást.
John McCain ezzel szemben az adatvédelem egyik élharcosa, többször bírálta és elfogadhatatlannak minősítette a Yahoo kínai cenzúrabarát politikáját Korábban egyébként a Pew Internet and American Life Project által készített tanulmányból is az derült ki, hogy mára megkerülhetetlen lett és szinte mindennél fontosabb az internet szerepe a politikában, főleg az idei elnökválasztási versenyben.