MTI

Megkerülhetetlen lett az internet a politikában

Minden korábbinál fontosabb az internet szerepe az amerikai politikában, főleg az idei elnökválasztási versenyben - derült ki egy vasárnap ismertetett tanulmányból.

A Pew Internet and American Life Project kutatása szerint a világhálónak nemcsak minden eddiginél fontosabb, hanem már központi szerepe van a nagypolitikában. Az amerikaiak csaknem fele az interneten tájékozódik a politikáról, webes portálokon kíséri figyelemmel az elnökválasztás eseményeit. A felnőttek 17 százaléka nap mint nap szörföl a politikai hírportálokon, olvassa a kampányok email üzeneteit és szerez be internetes információkat a választásról. Ez több mint kétszerese az előző választási évben, 2004-ben mért hasonló adatnak, akkor még csak 8 százalék klikkelt ilyen rendszerességgel. A 17 százalékos adat várhatóan emelkedni fog a novemberi elnökválasztás közeledtével - jósolja Lee Rainie, az internetes felhasználói szokásokat vizsgáló nonprofit csoport igazgatója. Megdöbbentően gyorsnak ítéli azt a fejlődést, amely a világháló szerepét jellemzi a politikában.

A több mint 2 ezer felnőtt körében áprilisban és májusban végzett felmérés szerint Barack Obama és John McCain, a valószínű demokrata, illetve republikánus elnökjelölt hívei egyaránt nagy arányban használják az internetet. A Demokrata Párt szavazói azonban előnyben vannak, Obama hívei között 65 százalékos a webes politikai oldalakat böngészők aránya, míg a McCaint támogatók körében ez a mutató csak 56 százalék. Amerikában az internetes politikai tájékozódás köre 1996 óta folyamatosan bővül.


A felmérés szerint az idei elnökválasztási versengésben a videomegosztó portálok (például YouTube), valamint a közösségi oldalak (mint a Facebook és a MySpace) jelentős mértékben befolyásolják a választókat. Az amerikaiak 35 százaléka néz online politikai videókat és 10 százalék kapcsolódik be a kampányba valamely közösségi szolgáltatás keretében. Az internetes mozgósításban különösen sikeres Obama, aki fiatalok ezreit villanyozta fel és toborozta önkéntesnek. Őket korábban szinte semmilyen módon nem lehetett elérni. Ugyancsak Obama a legügyesebb abban, hogy kis adományozók tömegeitől több tízmillió dollárt kalapozott össze kampányához. Obamának 1,35 millió "barátja" vagy támogatója van a MySpace és a Facebook oldalakon, míg McCainnek csak 197 ezer.

David All republikánus kommunikációs szakértő szerint a Republikánus Párt nemcsak a választást, hanem egy egész választói nemzedéket is elveszíthet, ha nem fordít kellő figyelmet és nem ruház be olyan új médiacsatornákba, mint a szöveges üzenetek küldése. Mint fogalmaz: itt egy új generációról van szó, amelyik maximum 160 karakterben akarja megváltoztatni a világot, ezt kell elérni (ezzel a mobiltelefonos sms-üzenetek hosszára utalt).

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Turdus #7
    Szerintem ne tételezz fel ilyen "átvitt értelemben" dolgot egy politikusról... a legtöbbje tényleg ennyire hülye. Nézd csak meg, nálunk a tisztelt Gy-O úgy veszekszik, mint mi utoljára oviban.
  • Narxis #6
    Én úgy vettem, hogy átvitt értelembe mondta, az SMS-t több ember ismeri mint az e-mailt hiába 21. század, nálunk meg talán az SMS-t se mindenki. :( Többivel egyetétek, nálam is spam kategória lenne, de 99%, hogy előbb vagy utóbb bevezetik.
  • hdo #5
    Hát ez így mind szép és jó, csak nem ezt modta a faszi, konkrétan az sms-t mint célt tűzte ki a példamondatjában, ami egy eléggé elavult módszer, és az lenne a normális követendő példa amit te is leírtál. Másfelől megközelítve, személy szerint addig lennék bármelyik szolgáltató előfizetője, míg megkapom az első kéretlen SMS-t, e-mailt.
  • who am I 7 #4
    Remélem azt tudják, hogy hamar a TRASH-be fog kerülni, ha meglátok ilyen szavazz rám méleket, ja és akár fel is jelentem kapásból, hogy én nem kértem, ne zaklasson a saját emailemben..Mert egy oldalra ki van rakva oké, de ennyire ne akarjanak már a magánszférába belemászni...Mint a viagrás sza*rágók Ígyis elég bajt okoznak egyes politikusok, szerte a világon
  • Narxis #3
    Szerintem te ugyanazt okoskodtad ki mint a faszi, most, hogy e-mail vagy sms... lényegtelen. Egyszerűen a politikai kampányokban kiaknázatlanok a modern technika adta lehetőségek. SMS, e-mail, honlapok, "szavazz rám" bannerek, fórumok, csetek. A mai fiatalabb generációt nem érdekli a politika és úgy próbálnak hozzájuk szólni, hogy az általuk használt eszköz legyen az összekötő kapocs. Pl. lehet kapnak majd e-mailben egy szavazz xy-ra levelet. De rengeteg lehetőség van amit még nem használtak ki.
  • hdo #2
    Az utolsó bekezdés egy vicc. Okoskodni akar a faszi, csak valahogy nem megy neki.
    "ha nem fordít kellő figyelmet és nem ruház be olyan új médiacsatornákba, mint a szöveges üzenetek küldése. Mint fogalmaz: itt egy új generációról van szó, amelyik maximum 160 karakterben akarja megváltoztatni a világot, ezt kell elérni."
    Mármint arra a szöveges üzenetre gondol amit '76 óta tudnak küldeni usában egymásnak a mobil tulajok? Oké hogy nem volt még akkor jellemzően sok mobil, de az isten áldja már meg, az SMS-t van aki már évek óta elfelejtette, és mailezik telefonon is, az SMS 160 karakteres határát emlegetni meg egy vicc. Ma már a legtöbb telefon 640 karakteres sms-t minimum küld, az részletkérdés hogy 160 karakterenként számláz.
  • bertino #1
    ...