Napi Online

Árversenyt hozott az EB az LCD-piacon

Erőteljes árharc alakult ki áprilisban az lcd-tévék piacán, ami ebben a hónapban csak erősödhet a GfK Hungária várakozásai szerint.

Két éve igen szoros kapcsolat volt ugyanis a labdarúgó-világbajnokság és az eladási statisztika között, mivel a sporteseménnyel kötötték össze a leárazásaikat a vállalatok. A fogyasztók pedig kivárták az árverseny kiéleződését, így a májusi vásárlások 63 százalékkal haladták meg az előző havit.

Az idei Eb-t egyelőre még csak az árverseny jellemzi. A múlt hónapban már a 100 ezer forintos lélektani határon árulták az lcd-t. A 2006-os vb óta lassan csökkenő ütemet mutatnak a piac eladásai, így kérdés, hogy tényleg meglódulhatnak-e a vásárlások az akciók hatására. Két éve a későbbre halasztott vásárlások következtében kimaradt mérkőzéseket dvd-felvevőkkel pótolták a fogyasztók - ez egy hónap alatt 30 százalékos eladásnövekedést jelentett -, azonban ez a tendencia nem jellemezte az idei év első négy hónapját.

A kereslet a magasabb minőségű gyártmányok felé tolódott, az értékesített mennyiség viszont jócskán elmaradt a 2006-ostól. Így az eddigi adatok alapján a síkpaneles tévék eladásai voltak kiemelkedők, a többi termékfajta még várat magára.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!