MTI

Nagyon viszik az olcsó LCD-tévéket

A high-definition LCD-tévék kereslete majdnem 60 százalékkal nőtt az USA-ban.

Fej-fej mellett áll az Egyesült Államok LCD-tévé-piacán a Samsung, a Sony és a Vizio. Piaci részesedésük az első negyedévben 12,8, 12,6 és 12,5 százalék volt - derül ki a DisplaySearch piackutató jelentéséből. 2008 első három hónapjában 59 százalékkal kelt el több LCD-tévé, mint egy évvel korábban, majdnem kizárólag a high-definiton minőséget tudó készülékeket keresik a vevők.

A Samsung Electronics első negyedévi nyeresége 37 százalékkal nőtt. Most hozza meg az eredményét az a több ezer milliárd vonos befektetés, amivel a cég bővítette tévégyártási kapacitását. Különösen erős a Samsung a 115 centiméteresnél nagyobb képátlójú készülékek piacán.

Érdekesebb azonban a piacvezetőnél a Vizio esete. Az olcsó HDTV-tévéket kínáló társaság forgalma megduplázódott egy év alatt. E társaság készülékeivel főként a nagy áruházláncok, például a Wal-Mart polcain találkozhatnak a vevők. A Viziót 2002-ben alapították, árbevétele 2007-ben több mint duplájára, 2 milliárd dollárra nőtt, 2006-hoz képest, miközben 2005-ben még csak 142 millió dollár folyt be a cég kasszájába.

A plazma technológia ugyanakkor agonizál: az ilyen tévék értékesítése 9 százalékkal esett az első negyedévben.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)