Alex

A hagyományos fényképezőgép hivatalosan is halott

Japán vezető iparági szervezete, a CIPA felhagyott a filmes fényképezőgépek gyártási adatainak közzétételével.

A Camera & Imaging Products Association döntésének oka érthető: február és március hónapról már képtelenek voltak publikálható adatokat közreadni, közleményük szerint azok már nem felelnének meg a statisztikai előírásoknak, hibahatáron belül lennének. A CIPA a tagvállalatai által megadott adatokra támaszkodik. Legutolsó közzétett, januári összesítésük szerint az országban egy hónap alatt 5 417 563 digitális fényképezőgép készült, mely 128%-a az előző év hasonló adatának, ezzel szemben filmesből alig 1580, mindössze 2,8 százalék a 2007 januárhoz képest.

A japán gazdasági minisztérium adatai szerint egyébként az országban februárban 529 darab 35 mm-es fényképezőgép készült. Persze attól még, hogy Japánban marginális helyzetbe szorult a film, biztosan nem fog teljesen eltűnni, mint ahogy a CD lemezek sem törölték el teljesen a bakelit korongokat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • babajaga #28
    Tintát csak vízes oldatban lehet nyomtatóban használni. Az meg egy közkeletű ostobaság hogy kijelentik valamiről hogy kétszáz évig is jó lesz pedig semilyen bizonyíték nincs rá.
  • xyl #27
    Tehát: Az eredeti kérdéshez, hogy van-e olyan különbség a digitális és a filmes gépek között, ami eltüntethetetlen? Szerintem a nagy különbség nem a gépek között van, hanem a tárolásban. Hagyományos filmen, papírra készült képet 100 évnél régebbit is lehet látni. Amikor a kép nincs kézzelfoghatóan papírra kinyomtatva (mert pl. annyi készült, mert nem kellett a nyersanyaggal spórolni), akkor elég egy vírus, hogy a nyári szabadságon készült összes képnek annyi legyen. A CD-k élettartama eléggé véges, bármit is írnak a CD gyártók (Nekem volt olyan, hogy - igaz, hogy noname CD, de kb. 5 év alatt teljesen eltűnt róla minden). A szabványok változnak, ha nem foglalkozol vele, akkor egyszer csak azon kapod magad, hogy megvan az adatod, de nincs mivel elolvasni. Tintasugaras nyomtatóval fotópapírra ugyan nagyon jó képeket lehet nyomtatni, de nehogy akár néhány csepp víz érje. (Szemben azzal, hogy mondjuk egy fekete fehér képből még árvíz után is lehet látni valamit.) A hagyományos képeket berakod az albumba, és majd az unokáid megnézik, hogy a nagyapjuk milyen vicces alak is volt :-D
  • Beatmaster #26
    "Mellesleg a digitálison is 1db gombot kell lenyomni és szép képeket csinál" -> ez a "Tokéletes Kép" gomb :D
  • reszcsi #25
    6mpx-es DSLR képből simán csinálnak óriásplakátot. Hülyeségeket beszélsz, már bocsesz, jó minőség pont nem oda kell.
  • karmicsek #24
    Na azért ez nem vicc. A diditális fényképezőgép sose fogja az analógot utolérni!
    Améregdrága digigépek lehet hogy jól fognak fotózni de:
    1.Az ára egy azonos minőségű digigépnek az analóghoz képest kb. sázszorosa és az anyagár midig marad
    2. a monitornyi kép az lehet hogy digin is jó de egy óriásplakátot nehezen izzadna ki.
  • gosub #23
    Amit ti bakelitnek hívtok abból soha nem készítettek hanglemezt! A fekete vagy akár színes, átlátszó analóg hanglemezeket PVC-ből sajtolják. Mivel régen főképp fekete Bakelitből készült sok használati tárgy,(telefon, fogantyúk...) ezért a színe miatt a hanglemezt is Bakelitnek hívják. Ami kb olyan mint a BMW X3-ast, vagy a Toyota Landcruisert dzsípnek hívni, miközben az egy márka: Jeep!! Vagy minden láncfűrészt a cigányok stilfűrésznek hívnak, pedig az is csak egy a sok láncfűrészmárka között(bár a legjobb): Stihl, Husquarna, Alko...
  • babajaga #22
    Aki cerkófszinten tud fényképezni az jó képet soha nem fog csinálni. Legalább páviánszinten kell tudni.
  • chm #21
    Möcié a pont !

    Hangtechnikáról meg annyit ,hogy akinek van ideje látogasson el a Limar audio Kft hez hallgasson meg egy mark levinson szettet cd vel majd bakelittel és döntse el melyik a jobb. (nem kell vájtfülűnek lenni a döntéshez)
  • Toncsi47 #20
    Hogy ON is legyek: az analóg gépek élnek és még élni is fognak egy darabig. Persze tömegtermékként már nem, de a profiknál igen.
    Möci-vel pedig teljesen egyetértek.
  • Toncsi47 #19
    No meg azon is elgondolkodhatunk, hogy ha a CD oly tökéletes, akkor mi a fenének kell a DVD-audio (96Khz, 24bit) és a Super-Audio CD (192Khz, 24bit). És a studiókban miért készítenek még ennél is nagyobb felbontású felvételeket (32bit, ... bit).