Alex

Leállnak az 5 megapixeles gyártósorok

A piac alsó szegmense áttér a 7 megapixelre, erre reagálva a Sony és a Kodak leállítja az 5 megapixeles gyártósorokat.

A legjelentősebb gyártók közül kettő, a Kodak és a Sony leáll az 5 megapixeles érzékelők gyártásával, és már belépőszinten is 7 megapixeles szenzorral szerelt gépeket fognak forgalomba hozni. "Egyértelműen változnak a vásárlói szokások, amire cégünk és a Sony is az 5 megapixeles fényképezőgépek gyártásának leállításával válaszolt. Hiszünk abban, hogy így több értéket nyújtunk a fogyasztóknak" - kommentálta a bejelentést a Kodak munkatársa. "Úgy látjuk, hogy kiválóan fogynak a 7 megapixeles termékek, és egyre több és több vásárló vesz minőségi fényképezőgépet. A verseny éleződésével és új technológiák megjelenésével az árszint lejjebb került" - tette hozzá a Sony képviselője. Közlése szerint mára a 7 megapixel általános normává vált, és 2008-ra teljesen elfoglalja a mainstream szegmenst.

Megfigyelők szerint a belépőszintű gépeknél az 5, 6 és 7 megapixeles termékek határozottan elkülönülnek egymástól. "A vásárlók elkezdik nem csak a megapixelszámot számításba venni. Ahogy a gyártók egyre több funkcióval látják el gépeiket, a fogyasztók figyelni kezdenek a stílusra, az egyszerű használhatóságra és az egyéb funkciókra is."

A 7 megapixeles fényképezőgépek egyetlen előnye, hogy jól sikerült felvételeikből nagyobb papírképeket lehet nyomtatni. Habár jónéhány más dolog is komolyan befolyásolja a képek minőségét, a felbontás még ma is vitathatatlanul az egyik legfontosabb szempont a vásárlóknak. A boltokban az emberek nem megadott képességekkel bíró fényképezőgépeket keresnek, hanem ár/érték arányra mennek: adott összegből megpróbálják a legtöbbet kihozni.


A digitális fényképezőgépek lelke, mely a fényt elektromossággá alakítja

Ma már a mobiltelefonokban is 2 megapixeles szenzorok vannak, de a felsőkategóriás Nokia, Sony Ericsson, Samsung és LG modellekben egy év múlva már az 5 megapixel lesz az általános. "A kamerás telefonok egyértelműen leszorítják az alsókategóriás digitális fényképezőgépek forgalmát. A gyártók már teljesen elhagyták a 2 megapixel alatti területet, most csupán az eddigi folyamatok folytatódnak" - nyilatkozta a Samsung marketingese. Tavaly a 3-4 megaxpieles termékek voltak ár-érték arányban a legmegnyerőbbek, idén az 5-6 megapixeles kategória vette át a stafétabotot, és semmi jele a folyamat lassulásának. A piacra nem oly régen belépő LG számára egyenesen megkérdőjelezi a különálló fényképezőgép létjogosultságát: "A szenzorok ára annyira leesett, hogy az amatőrök számára egyszerűen nincs értelme digitális fényképezőgépet venniük."

A trend egyértelmű, viszont a fényképezőgép gyártók egyáltalán nem tartanak a potenciális vásárlók elvesztésétől. "A jó kép nem csak a megapixelek számán múlik, hanem az olyan fényképezőgép specifikus dolgokon, mint az autofókusz, a vörösszem csökkentés vagy az erős vaku." - nyilatkozta a Canon illetékese. "Ahogy mi látjuk, az egyszerű fényképezőgépek piacát ugyan felfalták a kamerás telefonok, de ezt több, mint kompenzálta a fényképezőgépek iránt támadt növekvő igény. Ez jó hír az iparág számára" - tette hozzá.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • aaaaa #27
    Van vaku a DSLR-ken is, főleg a kisebbeken. Kb. kétszer akkora kulcsszámmal mint a 9600-as Fuji-n. Vaku a Fuji-hoz is kellene. Ráadásul a Fujinál nincs is rendes TTL vakuvezérlés a külső vakuhoz. Objektívet meg adnak hozzá KIT-ben, amit lehet szidni, de azért a D40 vagy a D 70 kit obija is megszégyenít egy pár agyindicsőített kompaktot. Mondjuk úgy Neked drága.
    Amúgy használt D70-et kapsz 18-70-es objektívvel 100-120 ezerért. Igaz csak 6 mega, de DSLR.
  • smv #26
    Mi drága? A gép + vaku + objektív. Az a drága. Ezért nincsen még dslr -em, mert rendben a gépre még lenne is pénzem, de mire összesprolnék egy objektívre, meg hozzá vakura... És ráadásul aza baj, hogy használom a gépet, így esélyem sincs arra, hogy megveszem, aztán majd 1 év múlv alesz pénzem, és akkor veszek rá objektívet. Jó persze magára a gépre is csak úgy lesz majd pénzem, hogy eladom az s9600-as fujit.
  • aaaaa #25
    Az x20 ban 1/3,2 coll-os CCD van a 2 megapixelre, ebben 1/2,5 coll 7-re. 1 pötty a minoltán 2,8 mikron, a Kodaknál 2,3 mikron. Bár a Minoltában kivételesen nagyon kicsi CCD van, mégis a Kodaknak a nagyobb CCD ellenére is kisebb a pixel mérete, emiatt zajosabb is. Szomrú, hogy ennyire rossz, valószínűleg azért adják ennyire olcsón, mert tudnak valamit...
  • aaaaa #24
    Sajnos lehet, hogy többet zabál benne az elektronika, és ennyi. Bár újabb gép, mint a Sony, de ez esetben lehet, hogy nem sikerült túl jól. (főleg ha a képe se jó) :( Ezért szoktam mindenkinek mondani , hogy nézze meg a képét a gépnek mielőtt megveszi. Én alapból nem küzdök kompaktokkal, sok efféle bridge gépet kipróbáltam már(a legdrágábbakat is), és valahogy egyikbe sem tudtam beleszeretni.
  • waterman #23
    tessék már nehezen feldolgozni. az egész gép nagyobb. nagyobb ccd vagy cmos akármi is legyen benne, sokkal komolyabb optika, komolyabb vezérlőáramkör, pontosab élességállítás. és mindezek ellenére, fakó színek és zaj. csak annyit akartam kifejezni az első hozzászólásomban, hogy sokkal többet vártam attól a géptől.
  • waterman #22
    nem szeretnék flame-et indítani a dologban, de a "Már mikor megvetted tudhattad volna, hogy 2 ceruza akku kevés lesz egy ekkora gépnek." mondat megkarcolta a lelkem. sony dsc h1 - két darab ceruzaelem, sokkal komolyabb gép és kb 3szor annyi ideig bírja ugyanazokkal az elemekkel.
    automata iso módot soha nem használok. iso 100nál sosem kapcsolom feljebb.
  • rotator #21
    Hiába a jó felbontás, ha zajos a kép, mint állat. Parasztvakítás!
  • aaaaa #20
    Már mikor megvetted tudhattad volna, hogy 2 ceruza akku kevés lesz egy ekkora gépnek. Nem csoda hogy lemeríti.
    Nem minden újabb gép csinál rossz képet, csak érdemes néhány tesztet is végignézni, nem csak a reklámoknak hinni. Ez amúgy a képességeihez képest egy elég olcsó gép, valószínűleg azért , mert olyan is amilyen.
    Azt amúgy nem hinném, hogy állvánnyal ne lehetne vele jó éjszakai képeket csinálni. Nem tudom mire kellene annyira odafigyelni. Pár alap dolog van amit be kell állítani éjszaka, aztán ha nem lökdösöd az állványt álatalában hibátlanok lesznek a képek. Ha nem használod az ISO 64 feletti értékeket, nem lesznek annyira zajosak a képek. Szóval az automata ISO módot kapcsold ki...
  • Lateralus #19
    "a képei elég zajosak hiába a nagyobb optika"

    A zajnak nincs köze az objektív méretéhez
  • waterman #18
    jaja. nekem is volt egy minolta dimage x20 -asom. sajna tönkrement, azóta is siratom. akkora volt mint két gyufásdoboz egymás mellett, teljesen integrált optika (1 centi volt átmérőre..) de nagyon jó színei voltak és 1600*1200es képeket csinált. állvánnyal az éjszakai képei nekem piszkosul tetszettek és nekem elég részletes is volt.
    aztán használtam egy kodak 710est és mindenben jobbnak kéne lennie. hááát.. a képei elég zajosak hiába a nagyobb optika, az éjjeli képei csak nagyon nagyon odafigyelve lesznek szépek és hihetetlenül zabálja az aksikat. 4-5 évnyi fejlődés azt eredményezte, hogy az x20-ashoz hasonló képeket majdnem 50ezer forinttal drágább kategóriában találom.

    ennek az irdatlan megapixel mániának az az eredménye, hogy csak zajosabb képek keletkeznek ugyanabban az árkategóriában és a gépek egyre több helyen romolhatnak el..