Kruza Richárd
IDC: 2010-ben tetőzik a fényképezőgép piac
A digitális fényképezőgép piac növekedése a filmes technológia leváltására alapszik, a felvevőpiac azonban nemsokára telítetté fog válni: az IDC szerint 2010-től csökkenni fognak az eladások.
Az IDC friss előrejelzése szerint 2007-ben ugyan a fényképezőgépek eladása még 7%-al növekedni fog, 2010-re azonban a piac tetőzni fog és megfordul a helyzet. A gyártók úgy tűnik tisztában vannak ezzel a helyzettel, mivel egyre nagyobb hangsúlyt és pénzt fektetnek a digitális termékek új funkcióinak reklámozására, hogy ezáltal még jobban meggyőzzék azokat a vevőket akik most váltanak digitálisra, vagy akik esetleg második fényképezőgépet vásárolnának. Az IDC szerint a változás ugyanis elkerülhetetlen, 2010 után az eladások mindenképpen csökkenni fognak: "Minden kategóriát egybevéve 2011-ben 2%-os csökkenést prognosztizálunk az eladásokban" - mondta Christopher Chute, az IDC elemzője.
Ebben a tekintetben egyetlen kivétel van, a DSLR fényképezőgépek kategóriája. A digitális tükörreflexes gépek ugyan köztudottan nagyobbak és drágábbak, de jobb minőségű képeket készítenek és cserélhető rajtuk az objektív, ráadásul egyre olcsóbbak, emiatt egyre népszerűbbek lesznek. Az előjelzések szerint emiatt növekedni fog irántuk az igény: 2010-ben 11%-al több, tehát 8,5 millió DSLR gépváz fog gazdára találni. A gyártóknak a hanyatlás csökkentése érdekében a jövőben kétségkívül új piacokat is meg kell célozniuk: Kínát, Oroszországot és Latin-Amerika országait, és persze ki kell dolgozniuk az ezeknek a térségeknek megfelelő marketing stratégiát is.
A fényképezőgépekkel szemben a másik kihívást az IDC szerint a kamerás mobilok fogják jelenteni. "Azt gondoljuk, hogy a digitális fényképezőgépek a képminőség miatt a jövőben is népszerűbbek lesznek mint a kamerás mobilok. Azonban a multimédiás mobiltelefon is reprezentál egyfajta életérzést, és ez alapján megvan ennek a kategóriának is a piaci létjogosultsága - emiatt összességében véve a kamerás mobilok mégiscsak konkurrenciát jelentenek a digitális fényképezőgépek számára." - közölte az IDC.
Az IDC friss előrejelzése szerint 2007-ben ugyan a fényképezőgépek eladása még 7%-al növekedni fog, 2010-re azonban a piac tetőzni fog és megfordul a helyzet. A gyártók úgy tűnik tisztában vannak ezzel a helyzettel, mivel egyre nagyobb hangsúlyt és pénzt fektetnek a digitális termékek új funkcióinak reklámozására, hogy ezáltal még jobban meggyőzzék azokat a vevőket akik most váltanak digitálisra, vagy akik esetleg második fényképezőgépet vásárolnának. Az IDC szerint a változás ugyanis elkerülhetetlen, 2010 után az eladások mindenképpen csökkenni fognak: "Minden kategóriát egybevéve 2011-ben 2%-os csökkenést prognosztizálunk az eladásokban" - mondta Christopher Chute, az IDC elemzője.
Ebben a tekintetben egyetlen kivétel van, a DSLR fényképezőgépek kategóriája. A digitális tükörreflexes gépek ugyan köztudottan nagyobbak és drágábbak, de jobb minőségű képeket készítenek és cserélhető rajtuk az objektív, ráadásul egyre olcsóbbak, emiatt egyre népszerűbbek lesznek. Az előjelzések szerint emiatt növekedni fog irántuk az igény: 2010-ben 11%-al több, tehát 8,5 millió DSLR gépváz fog gazdára találni. A gyártóknak a hanyatlás csökkentése érdekében a jövőben kétségkívül új piacokat is meg kell célozniuk: Kínát, Oroszországot és Latin-Amerika országait, és persze ki kell dolgozniuk az ezeknek a térségeknek megfelelő marketing stratégiát is.
A fényképezőgépekkel szemben a másik kihívást az IDC szerint a kamerás mobilok fogják jelenteni. "Azt gondoljuk, hogy a digitális fényképezőgépek a képminőség miatt a jövőben is népszerűbbek lesznek mint a kamerás mobilok. Azonban a multimédiás mobiltelefon is reprezentál egyfajta életérzést, és ez alapján megvan ennek a kategóriának is a piaci létjogosultsága - emiatt összességében véve a kamerás mobilok mégiscsak konkurrenciát jelentenek a digitális fényképezőgépek számára." - közölte az IDC.