Berta Sándor
Egyre népszerűbb a Firefox
Arról, hogy melyik országban pontosan mennyire népszerűek az egyes böngészők, megoszlanak a statisztikák. Az biztos, hogy a Mozilla programja stabilan őrzi második helyét az Internet Explorer mögött.
Mike Schroepfer, a Mozilla egyik vezetője szerint a Firefox az USA-ban a legkedveltebb. A szakember a blogjában nyilvánosságra hozott egy grafikont, amelynek adatait a Firefox Application Update Service (AUS) tavaly decemberi számaira alapozta. Schroepfer az információk alapján arra a következtetésre jutott, hogy a Firefox felhasználók 29 százaléka az Egyesült Államokban van, a második helyen 13 százalékkal Németország, a harmadikon 6 százalékkal Franciaország, a negyediken 4 százalékkal pedig holtversenyben Lengyelország, Nagy-Britannia és Kanada található. A hetedik Brazília 3 százalékkal, a nyolcadik helyen holtverseny van a 2-2 százalékos Japán, Olaszország, Spanyolország és Kína között. Az összes többi országból származik a böngészőt használók 29 százaléka.
A felhasználók száma a legdinamikusabban Kínában nő: mivel az ázsiai országban van az Egyesült Államok után a második legtöbb internetező, ezért ez különösen jelentős a Mozilla Alapítvány számára. Gong Li, a Mozilla Online vezetője nemrég nem véletlenül nyilatkozta azt, hogy a terveik szerint a Firefox kínai böngészőpiaci részesedését szeretnék 5-10 százalékra növelni. Ezt segítheti a Mozilla Online és a Baidu által tavaly decemberben megkötött együttműködési megállapodás is.
Schroepfer számításait egyébként megerősítik a OneStat piackutató cég legutóbbi adatai is, amelyek szerint a Firefox piaci részesedése világviszonylatban már elérte a 13,76 százalékot. Az Internet Explorer hasonló értéke 83,27 százalék, ami tavaly júniushoz képest 2,54 százalékos csökkenésnek felel meg. Az Internet Explorer Hollandiában és az Egyesült Királyságban a legnépszerűbb 87,85, illetve 86,15 százalékkal. A Firefox a OneStat felmérése szerint Németországban a legnépszerűbb 27,23 százalékkal, a második helyen Ausztrália található 24,65, a harmadikon pedig Belgium 22,39 százalékkal. Az Apple Safarinak Kanadában van a legjelentősebb felhasználói tábora (7 százalék), míg az Opera szintén Kanadában (0,98 százalék) és Belgiumban a legkedveltebb (1,06 százalék).
Persze úgy tűnik, ahány piackutató, annyi eredmény. A XiTi Monitor nevű francia cégnél ugyanis teljesen más adatok jöttek ki tavaly decemberben. A kapott értékek 112 018 honlap látogatottsági adatain alapulnak. A XiTi szerint tavaly december 31-én a Firefox böngészőpiaci részesedése világviszonylatban kereken 28 százalékos volt, az Internet Exploreré 66,1, az Operáé 3,3 míg az Apple Safarié 2 százalékos. Európában a Firefox népszerűsége tekintetében Finnország vezet 45,4 százalékkal, a második Szlovénia 44,6, a harmadik Lengyelország 42,4, a negyedik Szlovákia 41,2, míg az ötödik Magyarország 40,3 százalékkal. A sorban Észtország (37,3 százalék), Csehország (37,2 százalék), Görögország (35,2 százalék), Németország (34,2 százalék) és holtversenyben Lettország és Románia (32,9 százalék) következik.
A Mozilla programja a kontinensek tekintetében Ausztráliában és Óceániában a legnépszerűbb 31,1 százalékkal, a második Európa (28 százalék), a harmadik Észak-Amerika (21 százalék), a negyedik Dél-Amerika (20,2 százalék), az ötödik Afrika (16,6 százalék), míg az utolsó Ázsia (16,5 százalék).
Mike Schroepfer, a Mozilla egyik vezetője szerint a Firefox az USA-ban a legkedveltebb. A szakember a blogjában nyilvánosságra hozott egy grafikont, amelynek adatait a Firefox Application Update Service (AUS) tavaly decemberi számaira alapozta. Schroepfer az információk alapján arra a következtetésre jutott, hogy a Firefox felhasználók 29 százaléka az Egyesült Államokban van, a második helyen 13 százalékkal Németország, a harmadikon 6 százalékkal Franciaország, a negyediken 4 százalékkal pedig holtversenyben Lengyelország, Nagy-Britannia és Kanada található. A hetedik Brazília 3 százalékkal, a nyolcadik helyen holtverseny van a 2-2 százalékos Japán, Olaszország, Spanyolország és Kína között. Az összes többi országból származik a böngészőt használók 29 százaléka.
A felhasználók száma a legdinamikusabban Kínában nő: mivel az ázsiai országban van az Egyesült Államok után a második legtöbb internetező, ezért ez különösen jelentős a Mozilla Alapítvány számára. Gong Li, a Mozilla Online vezetője nemrég nem véletlenül nyilatkozta azt, hogy a terveik szerint a Firefox kínai böngészőpiaci részesedését szeretnék 5-10 százalékra növelni. Ezt segítheti a Mozilla Online és a Baidu által tavaly decemberben megkötött együttműködési megállapodás is.
Schroepfer számításait egyébként megerősítik a OneStat piackutató cég legutóbbi adatai is, amelyek szerint a Firefox piaci részesedése világviszonylatban már elérte a 13,76 százalékot. Az Internet Explorer hasonló értéke 83,27 százalék, ami tavaly júniushoz képest 2,54 százalékos csökkenésnek felel meg. Az Internet Explorer Hollandiában és az Egyesült Királyságban a legnépszerűbb 87,85, illetve 86,15 százalékkal. A Firefox a OneStat felmérése szerint Németországban a legnépszerűbb 27,23 százalékkal, a második helyen Ausztrália található 24,65, a harmadikon pedig Belgium 22,39 százalékkal. Az Apple Safarinak Kanadában van a legjelentősebb felhasználói tábora (7 százalék), míg az Opera szintén Kanadában (0,98 százalék) és Belgiumban a legkedveltebb (1,06 százalék).
Persze úgy tűnik, ahány piackutató, annyi eredmény. A XiTi Monitor nevű francia cégnél ugyanis teljesen más adatok jöttek ki tavaly decemberben. A kapott értékek 112 018 honlap látogatottsági adatain alapulnak. A XiTi szerint tavaly december 31-én a Firefox böngészőpiaci részesedése világviszonylatban kereken 28 százalékos volt, az Internet Exploreré 66,1, az Operáé 3,3 míg az Apple Safarié 2 százalékos. Európában a Firefox népszerűsége tekintetében Finnország vezet 45,4 százalékkal, a második Szlovénia 44,6, a harmadik Lengyelország 42,4, a negyedik Szlovákia 41,2, míg az ötödik Magyarország 40,3 százalékkal. A sorban Észtország (37,3 százalék), Csehország (37,2 százalék), Görögország (35,2 százalék), Németország (34,2 százalék) és holtversenyben Lettország és Románia (32,9 százalék) következik.
A Mozilla programja a kontinensek tekintetében Ausztráliában és Óceániában a legnépszerűbb 31,1 százalékkal, a második Európa (28 százalék), a harmadik Észak-Amerika (21 százalék), a negyedik Dél-Amerika (20,2 százalék), az ötödik Afrika (16,6 százalék), míg az utolsó Ázsia (16,5 százalék).